بازدید 13964

بازداشت فرمانده عراقی اندکی پس از فرار از دادگاه

نیرو‌های امنیتی عراقی فرمانده پیشین نیروی هوایی این کشور را پس از فرار وی حین انتقال از دادگاه به زندان، بازداشت کردند.
کد خبر: ۱۰۷۰۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵ 16 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر، شفق نیوز اعلام کرد که نیرو‌های امنیتی عراقی فرمانده پیشین نیروی هوایی این کشور را پس از فرار وی حین انتقال از دادگاه به زندان، بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش؛ نیرو‌های امنیتی عراق در محله کوی عدل یعنی جایی که انور حمه امین فرار کرده بود، موضع گرفتند و منطقه را به محاصره خود درآوردند که فرمانده پیشین نیروی هوایی عراق مجبور به تسلیم خود شد. یگانی از نیروی پلیس الصالحیه وی را به مرکز پلیس منتقل کرد..

این در حالی است که ساعتی قبل، یک منبع امنیتی عراقی از فرار انور حمه امین فرمانده پیشین نیروی هوایی عراق به هنگام انتقال از دادگاه به زندان خبر داد.

این منبع اعلام کرد: دادگاه کیفری الکرخ در بغداد امروز برای سرلشکر خلبان انور حمه امین، فرمانده سابق نیروی هوایی عراق به اتهام فساد حکم دو سال زندان صادر کرد. پس از صدور حکم، یگانی از پلیس منطقه الصالحیه برای انتقال امین به زندان فرا خوانده شدند و هنگامی که وی از پلیس خواست تا به وی اجازه دهند تا لباس‌ها و وسایل خود را از خودروی نوع مونیکا بیاورد که راننده‌اش برادرزاده وی با درجه سرهنگی در وزارت دفاع است، در این هنگام، وی به همراه یک نیروی پلیس سوار ماشین شد که برادر زاده متهم سلاح خود را درآورده و افسر پلیس را تهدید کرد تا از ماشین پیاده شود.

منبع یاد شده گفت: متهم و برادرزاده‌اش در منطقه حی العدل بغداد با خودروی مذکور پا به فرار گذاشتند که بلافاصله خیابان مسدود و خودرو متوقف شد، اما متهم از ماشین پیاده شده و فرار کرد، ولی برادرزاده وی که دارای درجه سرهنگی است، دستگیر شد.

گفتنی است حکم بازداشت فرمانده پیشین نیروی هوایی عراق در ۲۴ دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی به اتهام اتلاف و هدر دادن بیت‌المال در پرونده قرارداد خرید هواپیما از چک صادر شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار