بازدید 8277
۷

تعطیلات کرونایی واقعی باشد، نه زنگ تفریح

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی کشور با اشاره به تصمیم روز گذشته ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی 5روزه ادارات و اصناف و محدودیت‌های اعمال شده در جهت مدیریت خیز پنجم بیماری در کشور، گفت: اگر تعطیلات صرفا زنگ تفریح مردم و مسئولان باشد، به جایی نمی‌رسد و نه تنها هیچ ارزشی ندارد، بلکه ممکن است عواقب بدتری هم داشته باشد. بنابراین باید همه قوا پای کار باشند و در این صورت می‌توان کرونا را در عرض یک ماه به کنترل قابل قبولی رساند.
کد خبر: ۱۰۶۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵ 15 August 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر حسین کرمانپور در گفت‌وگو با ایسنا، ​​​​​درباره شرایطی که باید در تعطیلات پیش رو وجود داشته باشد تا منجر به کاهش بار بیماری در بیمارستان‌ها شود، گفت: اگر ملزومات تعطیلی در دوران پاندمی رعایت نشود، نه تنها بار بیماری را کاهش نمی‌دهد، بلکه افزایش هم می‌دهد. زیرا مردم این تعطیلات را به عنوان یک تنفس در نظر می‌گیرند.

لاک‌داون یعنی جریمه از درب منزل

وی گفت: تعطیلات در کشورهایی که خوب کرونا را مدیریت کردند، لاک داون است. یعنی فرد وقتی داخل خانه رفت، اگر بخواهد از در خانه خارج شود، جریمه می‌شود و این چنین اقداماتی در مدیریت بیماری اصلا هم مربوط به جنگ جهانی دوم و کشورهای فقیر و ... نیست، بلکه کشورهایی مانند ایرلند، انگلیس و... این اقدام را انجام داده‌اند. حتی جی پی اس دارند و مثلا اگر فرد از محدوده خرید محله خود خارج شود یا پشت در خانه‌ای بیش از دو ماشین بود که نشان از مهمانی بود، یا کافه‌ای باز بود و مواردی از این قبیل، جریمه می‌شوند. نمونه‌های دیگر هم به این صورت بوده که مثلا به کافه‌ای که مالیات می‌داده، اعلام کردند که ما درآمد تو را می‌پردازیم، اما باید تعطیل کنی، اگر یک لامپ در این کافه روشن شود، جریمه چند ده برابری می‌کنیم.

تعطیلی واقعی باشد، نه زنگ تفریح

وی افزود: تاکنون تعطیلی‌هایی که در ایران داشتیم، به معنای خوش‌گذرانی، باهم بودن، صبح زود بیدار نشدن و سرکار نرفتن، بوده است. همه دور هم جمعمی‌شوند، مسافرت می‌روند، شمال می‌روند و همنشینی و دورهمی برگزار می‌کنند. اینکه تعطیلی نیست. تعطیلی به این معناست که کنترل شهر کاملا دست نیروی امنیتی سلامت باشد و کسی تردد نکند. در اوایل کرونا این اتفاق رخ داد و حتی اگر یک ماشین بیرون می‌آمد، جریمه می‌شد و هیچکس بیرون نمی‌آمد. اگر این اتفاق رخ دهد، می‌شود تعطیلی مفهوم‌دار مبارزه با کرونا، در غیر این صورت تاثیری ندارد.

کرمانپور گفت: اگر تعطیلی مانند زنگ مدرسه بچه‌ها باشد، تاثیری ندارد. تعطیلاتی که داشتیم، مانند زنگ تفریح مدرسه شده است. بنابراین هم باید جاده‌ها بسته شود، هم در خود شهر تردد ممنوع شود و فقط مشاغل ضروری مانند نانوایی و سوپر مارکت باز باشند و هیچ جای دیگری باز نباشد و اگر مردم خواستند از خانه خارج شوند، کسی باشد که از آنها بپرسد بیرون چکار می‌کنی؟ یا جلوی ماشین‌ها را بگیرند و جریمه کنند و حتی توقیف کنند.

وی تاکید کرد: باید این سختگیری‌ها انجام شود. باید قوه قضاییه، قوه مقننه، قوه قهریه و... پای کار باشند و در این صورت می‌توان کرونا را در عرض یک ماه به کنترل قابل قبولی رساند، اما اگر تعطیلات صرفا زنگ تفریح مردم و مسئولان باشد، به جایی نمی‌رسد و نه تنها هیچ ارزشی ندارد، بلکه ممکن است عواقب بدتری هم داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷
تعطیلی بدون ممونعیت تجمع هیچ نفعی ندارد
شرکت ما گفت هر روز باید بیایید...
کاملا صحیح
قدیم ها در مملکت ما... هر کی هرکی بود... مَثَلی درست کردند... به نام" مملکت حُسین قلی خانی"... حال بعد از آن زمان های دور... درین هشت ساله شد مملکت حَسن قلی خانی. هیچ درک درستی از تعطیلی کرونایی ندارند. به اصطلاح... فکر پوچ تعطیلی و تفرج و تفریح بر مغز ها حاکم میشود. " فیل را با چکشی باید که راند... گر نباشد چکشی کی میبرد حرف و حساب".
این حرف های آقای دکتر نشان میدهد که بخش زیادی از سال را در ایران سپری نمی کنند.چگونه باید نیروهای انتظامی ما در این گستره بزرگ کشور با وجود کمبود امکانات و پرسنل و که پرداخت حقوق ماهانه شان هم با مشقت همراه شده چنین قرنطینه ای را کنترل کنند یا با کدام زیر ساخت آی تی؟
بهتر است دوستان پزشک در نظام پزشکی به همان مسائل اصلی شان که پر کردن جیب های هم صنفی هایشان هست بپردازند و مسائل حاد را به اهلش بسپارند و تز های قند پهلو ندهند.سخن در قصور کادر پزشکان عضو این نظام در دوره کرونا هم بماند برای بعد...
من که امروز (یکشنبه) رو مرخصی گرفتم و دیروز بعد از ظهر حرکت کردم و الآن جای همگی خالی از نوشهر و کنار جنگل و حین خوردن چای ذغالی براتون این پیغام را می گذارم. درود بر تعطیلات.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۶
پس از الان به فکر دستگاه اکسیژن باش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل