بازدید 7457

معرفی ۱۷ شهردار خوزستان به دستگاه‌های نظارتی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: ۱۷ شهردار در استان که مطالعات مربوط به دفع آب های سطحی را ارائه ندادند به دستگاه های نظارتی معرفی شدند تا برخورد لازم با این افراد انجام گیرد.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶ 11 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شهاب صدیقی سه شنبه در نشست قرارگاه شناسایی و پیگیری رفع مشکلات آب شرب، دفع آب های سطحی و فاضلاب بیان کرد: بعد از آبگرفتگی که در سال ۹۹ در برخی شهرستان های خوزستان به ویژه اهواز و بندر امام (ره) رخ داد در سطح ملی مصوب شد تا شهرداران مناطقی که دچار آبگرفتگی و سیلاب می شوند مطالعات لازم در این خصوص را ارائه دهند تا اعتبار جهت رفع این مشکلات را دریافت کنند.

وی گفت: از سوی وزارت کشور مبلغ پنج هزار میلیارد ریال برای رفع مشکلات دفع آب های سطحی در نظر گرفته شده است که باید تلاش کنیم بیشترین اعتبار را از این بخش دریافت کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با اشاره به اینکه به همین دلیل مطالعات در این خصوص به جد در استان پیگیری شد افزود: مقرر شد که شهرداران ۸۶ شهر در استان مطالعات لازم را تا پایان تیرماه امسال در این خصوص انجام دهند که متاسفانه ۱۷ شهردار این مطالعات را انجام ندادند.

وی اظهار داشت: مابقی طرح ها به دفتر فنی استانداری خوزستان ارسال شده است تا مورد کارشناسی علمی قرار گیرند.

وی گفت: در پی قراردادی که با دانشگاه شهید چمران اهواز انجام گرفت مطالعات علمی این طرح ها توسط اساتید این دانشگاه ها انجام می شود که ۳۰ طرح را مورد بررسی قرار دادند.

صدیقی افزود: ازاین تعداد ۲ طرح تصویب و ۱۰ طرح دارای نقص بودند و ۱۸ طرح هم نواقص جزئی داشتند که بعد از رفع نقص تایید می شوند.
مدیرکل مدیریت بحران خوزستان اظهار داشت : در مجموع ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای رفع مشکل آب های سطحی استان انجام برآورد شده که ۵۰ درصد این میزان هزینه مربوط به اهواز است.

در ادامه این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهار داشت: در بودجه سال ۱۴۰۰ برای سیستم جمع آوری آبهای سطحی اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است که به شرط انجام مطالعات در شهرهایی که با مشکل آبگرفتگی مواجه هستند پرداخت می شود.

فاضل عبیات بیان کرد: خوزستان بیش از هر استان دیگری با مشکل آبگرفتگی درگیر است و باید برای حل این مشکل تامین اعتبار و اجرای پروژه ها انجام شود.

بارندگی شدید در آذر ماه پارسال باعث آبگرفتگی شدید در برخی مناطق استان به ویژه در اهواز و ماهشهر شد که ارزیابی این خسارت‌ها به بنیاد مسکن خوزستان واگذار شد.

طبق اعلام مدیرک بنیاد مسکن خوزستان بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و تجاری در شهرستان های اهواز و ماهشهر بر اثر آبگرفتگی دچار خسارت شدند.

برای رفع مشکل آبگرفتگی در اهواز و برخی مناطق استان پروژه ها و طرح هایی از سوی آبفای استان و شهرداری اهواز ایجاد شده است که با اجرای آن ها بخش عمده مشکلات در این بخش حل می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی