بازدید 10634
مقام اتحادیه اروپا

۶۵ درصد افغانستان به کنترل طالبان درآمده است

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا با بیان این که نیرو‌های طالبان در حال حاضر کنترل ۶۵ درصد خاک افغانستان را در دست دارند، افزود: آن‌ها به دنبال انزوای کابل هستند.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰ 10 August 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا امروز (سه‌شنبه) گفت نیرو‌های طالبان در حال حاضر کنترل ۶۵ درصد خاک افغانستان را در دست دارند.

وی افزود طالبان تهدید می‌کنند که ۱۱ مرکز ولایت را به تصرف خود در می‌آورند و تلاش می‌کنند کابل را از حمایت سنتی نیرو‌های ملی در شمال محروم کنند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، این مقام اروپایی گفت طالبان به وعده خود مبنی بر تلاش برای صلح به منظور دستیابی به یک توافق سیاسی که نوعی حکومت انتقالی در این کشور را میسر می‌کند، عمل نکرده است.

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر جنگ در افغانستان شدت گرفته و طالبان موفق شده‌اند بسیاری از مناطق افغانستان را به تصرف خود درآورند.

به گزارش فارس، گروه طالبان در جدیدترین پیشروی خود امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که مرکز «فراه» را به کنترل خود درآورده، این هفتمین ولایت افغانستان است که طی هفته جاری تحت کنترل این گروه قرار گرفته است.

منابع محلی در ولایت فراه می‌گویند که شهر فراه مرکز این ولایت، به دست جنگ‌جویان طالبان سقوط کرده است.

فراه پس از قندوز، زرنج، تالقان، سرپل، ایبک و شبرغان، هفتمین ولایت افغانستان است که در یک هفته گذشته به دست طالبان افتاده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی