بازدید 19738

۹ دستور رییس جمهور در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا

تامین فوری اقلام درمانی بالاخص سرم و اکسیژن، بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی و تعیین ضمانت اجرا برای آن، تمهید واردات واکسن به میزان مورد نیاز به منظور قطع زنجیره انتقال تا قبل از آغاز فصل سرما، تامین بدون محدودیت ارز برای واردات واکسن از جمله دستورات مهم رئیس جمهور در این جلسه بود.
کد خبر: ۱۰۶۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ 10 August 2021
تابناک اجتماعی
پس از بازدید روز سه شنبه آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی از یکی از مراکز تزریق واکسن و نیز بخش کرونای بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، جلسه اضطراری ستاد کرونا به ریاست رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش «تابناک»، آیت الله رئیسی در این جلسه پس از استماع گزارش اعضای ستاد، با توجه به تشدید وضعیت بیماری کرونا در کشور و افزایش شیوع و ابتلا در روز‌های گذشته، دستورات فوری برای مقابله و مهار کرونا صادر کرد.
 
۹ دستور رییس جمهور در جلسه اضطراری ستاد مقابله با کرونا

تامین فوری اقلام درمانی بالاخص سرم و اکسیژن، بازنگری در پروتکل‌های بهداشتی و تعیین ضمانت اجرا برای آن، تمهید واردات واکسن به میزان مورد نیاز به منظور قطع زنجیره انتقال تا قبل از آغاز فصل سرما، تامین بدون محدودیت ارز برای واردات واکسن از جمله دستورات مهم رئیس جمهور در این جلسه بود.

سازماندهی جدید ظرفیت‌های مردمی و نیرو‌های مسلح برای ارائه خدمات درمانی و اقدامات پیشگیرانه، بازطراحی و ارتقای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و اجرای آن، چند شیفته شدن مراکز تزریق واکسن به منظور پیشگیری از ازدحام و تسریع در انجام واکسیناسیون، اولویت در پرداخت مطالبات معوقه کادر درمان و افزایش نیروی انسانی کادر درمان با استفاده از ظرفیت دانشجویان دانشکده‌های پزشکی و پرستاری و نیرو‌های داوطلب مردمی از دیگر دستورات آیت الله رئیسی در جلسه اضطراری ستاد کرونا بود.

همچنین در این جلسه مقرر گردید به منظور کنترل پیک پنجم کرونا، قرارگاه مبارزه با کرونا جزییات تعطیلات هفته آتی را بررسی و جهت تصویب، پیشنهاد نماید.

گفتنی است کمیته ویژه مقابله با کرونا که با دستور روز شنبه رییس جمهور تشکیل شده است، طرح جامع تحول در نحوه مقابله با ویروس کرونا شامل راه حل‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را به ستاد ملی کرونا ارائه خواهد کرد.
 
پیش از این نشست اضطراری، رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، حضور یافته و پس از بحث و بررسی آخرین وضعیت تامین منابع ارزی واردات واکسن کرونا، دستور داد همه اقدامات و تمهیدات لازم برای تسریع در تامین منابع لازم برای واردات واکسن به میزان مورد نیاز با اولویت به کار گرفته شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۴
مگه وارداتشو ممنوع نکردن؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
آمریکایی ممنوعه، مگه جهان فقط آمریکاس؟؟؟؟؟
تولید سرم که تکنولوژی پیچیده ای نداره. باید برای افزایش ظرفیت تولید سریع اقدام کنند. بنیاد برکت و ستاد اجرایی با همکاری شرکتهای دارویی و بخش خصوصی و شرکتهای دانش بنیان
نفرمایید ما مگه خودکفا نشده بودیم. واقعا چقدر در مرگ بی گناهان مقصرید؟
روحانی بلد نبود دستور بده فکر کنم
شنیدید مردم جناب اقای رییس جمهوری دستور فرمودند تسریع در امر واکسیناسیون . از فردا دیگه بابت واکسینه شدن نگران نباشید چون فقط دستورش داده شد .
خسته نباشید واکسن‌وارد کردن کاررداره
نفر قبلی هم همین دستورات را چندین مرتبه داد
تنها راه خرید تعداد زیاد واکسن است حد اقل روزی یک میلیون تزریق
در اخبار خواندم که روزانه ۶۰ تن اکسیژن به بصره هدیه ارسال می کنیم !!!!

جناب رییسی لطفا دستور فرمایند تا زمانی که خودمان کمبود حیاتی داریم
از ارسال دارو و واکسن و تجهیزات پزشکی به خارج از کشور ممانعت گردد
لطف فرمودید
اینا همش حرف و وعده هست. تا واکسن معتبر به تعداد کافی نباشه و واکسیناسیون سراسری و سریع انجام نشه هیچ اتفاق مثبتی نمیفته
نمیدونیم بخندیم یا گریه کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
سکوت کن
قاضی زاده می گوفت: یک ماهه کرونا را ریشه کن میکنیم. اما خدا را شکر که اومد تو میدون حالا ببینیم چیکار میکنه!!!؟؟؟ ظاهرا جدیدا گفته کرونا تا (2-5) سال دیگه باقی میمونه اگه درست خوانده باشم
بوی بهبود ز اوضاع جهان می شنوم.
امیدوارم که این دستورها در حد حرف باقی نماند و اجرا شود.
جناب آقای رئیسی:
لطفا تحقیق کنید منشا واکسن های خارجی که در کشور با قیمت ۶ تا ۸ ملیون تومن از کجاست و چگونه مهر و تاریخ وزارت بهداشت را دارد!!!
مانند همیشه تنها تصمیمی که اجرا خواهد شد فقط جریمه خودروهای مردم است که خطر آنها در مقابل حمل و نقل های عمومی بسیار کمتر است
جناب تو باغ نیست که نمی‌توانیم پول بدیم به خاطر آف ای تی آف امضا نکردن دارند با جون مردم بازی میکنند.حرف زدن راحت‌ترین کاره.شکا بیا برای یک سوزن پول بده به کره ببینیم چجوری حواله میکنی
تا چندی پیش میترکوند که تحریم مانع واردات واکسن هست الان که هنوز تحریم هست چطور واکسن در حال وارد شدن هست؟
به جای ٩دستور سرکاری و وعدهٔ سر خرمنی، یک دستور عملیاتی فوری و فوتی - قرنطینه بی قید و شرط مطابق با استاندارد های پروتکلی کل کشور- را انجام می داد شاید دردی از دردهای بی درمان این مردم مظلوم داغدار، درمان می شد و این داستان ٩ماده ای: بزک نمیر بهار میاد....! را برای زمانی که کابینهٔ پیش نهادی خودش نگه می داشت که لااقل در مقابل فرمان ٩ ماده ای ایشان سری به نشانهٔ تایید تکان می دادند! این بازی بسیار نخ نما و مشمئز کننده است که معاقب این حرکت عوام فریبانه و پوپولیستی! فردا روز اعلام کند که من دستور دادم اما چون هنوز کابینهٔ دولت قبل سرکار بودند کار را انجام ندادند! ا
این 9 دستور تا پس فردا کرونا رو در این کشور ریشه کن خواهد کرد.
آخه این چه رنگیه متنو باهاش نوشتی اصلا نمیشه خوند
من معلم حق التدرسی بخش خصوصی هستم! متاسافنه بسیاری از آموزشگاههای فنی حرفه ای و مهارت وزارت ارشادی با سوءاسستفاده بحران کرونا و آزمون تستی آنلاین و واگذار امتیاز فسازادی دوباره آزمون به اموزشگاهها (مدرکفروشی و کسب روزی حرام)، آنها به طور گسترده به اخراج مربیان و معلمان کردند و برخی هم با کاهش و عدم افازیش مزد حاضر شدن در استخدام نگه دارند و اما تحت فشار گذاشتند که نمره بدهند! // با این وجود که مساعدت زیادی برای مردم کردیم در بحران کرونا و بارها همکارن مبتلا به کرونا شدند و از بیمه امنیت شغلی و برخودار نیستند مثل بیمه بیکاری و بیماری و هر بار کرونا میگیرند یک ماه بی حقوق هستند// امورز در یکی مراکز تست رایگان دولتی، ساعتها توی نوبت بودند از سحر تا بعد ازظهر! چون نوبت دهی دستی بود و نه آنلاین و اینترنتی! در حالی با مکانیزه کردن نوبت دهی و وقت تعیین کردن نیزای به تشکیل صف و تشدید سرایت نمی شود اما عملا خود مراکز تست کرونا تبدیل به انتشار کرونا است!، گفتند اگر کسی نیاید بجایش نفرات بعدی میروند و اگر کسی اسمش خواندن و نبود، نوبتش باطل میشود، من علامت دار و دکتر ویزیت کرده بود، اما ماکه از سوی دولت بهمان اجحاف میشود، از سوی مردم و ملت هم احجاف و بی احترامی میبینیم و عجیب کسی اعتراضی نمی کرد که به این معلم چرا بی احترامی میکند؟!، آخر سر ادم بده داستان می شویم! خلاصه مردم مخالف کردند من بدون نوبت بروم و منم گفتم باشد تا آخر ایستم با تب و درد! اما دهها نفر از همان مردمی به من اجازه ندادن زودتر برود خودشان جا زدند و بدون نوبت رفتن! این است ملت و دولتی که دستمزد زحمات معلمان می دهند! ملتی داغون باشد و از درونش نسل دولتی مشکل دار بیرون میاید/ وقتی ارزش ها ضد ارزش و ضد ارزش ها با ارزش می شوند! دنیا دار مکافات است، چوب خدا صدا ندارد، بخورد دوا ندارد.
شواهد میدانی و گزارش های مردمی در مراکز تست رایگان کرونا، یک اتفاق خیلی بدی در جریان است، یک کار خوب (تست رایگان) با مدیریت بد، تبدیل به مرکزی برای انتشار بیشتر ویروس شده است، تنها کافی است در شیوه نوبت دهی اصلاح شود؛ یعنی نوبت دهی سیستمی شود و نه این به صورت فله مردم روی دیوار بر روی کاغذ اسمشان بنویسند، در حالی هر ساعت کمتر صد نفر میتوانند تست کنند، اما عده ای نوبت بکشنند و در حالیکه امور به مردمی بگذارند بی رحمانه از دیگران دزدی نوبت می کنند و خودشان جای افراد نیامده جا بزنند و در حق آنهایی ساعتها منتظر ایستاده اند ظلم کنند! این چه وضعیت تاسف باری است؟! حداقل اطلاع رسانی کنند مثلا مرکز ساعتی بیشتر صد نفر نمی تواند تست انجام دهد و بیخودی ساعتها مردم منتظر نگذارند، چرا کسانی از شب و سحر آمده اند نوبت گرفته، اگر اسمشان خوانده و نوبدند، نوبتشان بسوزد و بعد با همین ترس برخی ساعتها با حال خراب در صف انتظاری باشند که عملا وقیحانه و ظالمانه عده ای نوبت شکنی میکنند؟! این چه وضعی است مردم در جلوی درب مرکز اجتماع و موجب تکثیر ویروس شوند؟! چرا حرمت افراد توسط افراد خاطی شکسته می شود و بی قانونی بروز می کند؟! مشاهده گردیده که افراد واکسن زده و افراد بدون علامت مراجعه می کنند برای تست! در حالیکه افراد بیمار و یا معرفی توسط دکتر که مشکوک هستند ساعتها با شرایط بد منتظر بمانند پشت درب مرکز!
پس تعطیلی و قرنطینه چی شد؟!! دولت قبلی هم که 15 ماه همین ها رو میگفت هر روز...
دیالئگ معروفی است: جنگ خصلت های بد ادم ها بیدار می کند/ جنگ کرونا علیه کردم+جنگ اقتصادی ظالمانه دشمنان خارجی و داخلی علیه ایران، نتیجه اش ظاهر شدن خصلت ها بد و شرورانه برخی شده است! از حتکار و گرانفروشی و مافیاها تا این اخری نوبت شکنی در تجمع کگروناخیز در جلوی درب مراکز تست سریع رایگان! یک کار خوب(تست رایگان) را افراد خاطی تبدیل به مرکزی برای تکثیر ابتلا به کرونا کردند با سومدیریت نوبت دهی! در حالی تصریح شده تست سریع کرونا ضریب خطایش بالاست مگر افارد علامت دار در چند گرفتار! اما مشاهده گردیده افراد بدون علامت و یا وکسن زده مراجعه می کنند! سپردن نوبت گیری دست روی کاغذ و سپردن نوبت رفتن به افرادی که دچار استرس هستند و درون مایه انصاف نداشته و محتمل به قانون شکنی هستند این می شود برای اینکه بتوانند زودتر تست بگیرند نوبت دیگران می شکنند حتی بدون علامت میاند در حالی افراد بدون علامت تستشان اغلب کاذب و منفی است در تست سریع! افراد واکسن زده می روند که باز نباید بروند، چون اگر چند قبل زدند علایم مثبت دارند که طبیعی است و آنها یکی دو روز زدند جواب منفی است/ کسی واکسن زده نیابد تست کرونا بدهد.
به نظر من اولین کار رییسی بیرون کردن نمکی از وزارت بهداشته.. که اگه اینکارو بکنه خیر دنیا و اخرت نصیبش میشه....
با دستور و امر ونهی که کار درست نمی شود

بفرمایید و فرمان اجرایی را بدست بگیرید
ارز از کجا پیدا شد؟ واردات واکسن چطور آزاد شد؟
دستور دوای درد است؟پس من هم دستور میدهم اقتصادمان مانند اقتصاد ژاپن شود.عوام فریبی تا کجا؟کشور با دستور درست نمی شود.به او بگویید تو آمده ای که راه کار ارائه کنی نه دستور.
دستور و نمایش نمی خواهیم
عمل می خواهیم
مملکت شده کلاس انشا
یعنی تو این دوسال کسی به فکر تامین واکسن نبود منتظر بودن ایشون بیاد
چه طور تو مدت قبل پول نبود واکسن وارد بشه الان هست
من طرفدارشون نیستم ولی خدا بهشون خیر بده اگه اینکارها رو انجام بدن. عزاداری ها رو هم تعطیل کنین لطفا تا زودتر این زنجیره قطع بشه و جان ایمهمه آدم به خطر نیوفته. مطمئنا شما ک نمیخواین تعداد زیادی از مذهبی ها خدای نکرده جونشون رو از دست بدن هرچند جان همه ی مردم به خطر میوفته
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی