بازدید 5586

کمک مالی دولت تاجیکستان به آسیب دیده‌های کرونا

وزارت بهداشت و حمایت اجتماعی تاجیکستان اعلام کرد تا آخر سالِ جاری ۱۶۵ هزار خانوارِ آسیب پذیر از کرونا در این کشور کمکِ مالیِ فوری دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸ 07 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از پایگاه خبری «آسیا پلاس» تاجیکستان، در بیانیه وزارت بهداشت و حمایت اجتماعی تاجیکستان آمده است این دومین توافقنامه درباره تامین مالی اضافی برای پروژه اضطراری کووید- ۱۹ تاجیکستان است که امسال امضا شده است.

در ماه اوت ۸۴ هزار خانواده آسیب پذیر که کودکان زیر ۷ سال دارند، کمک مالی اضطراری را دریافت خواهند کرد. در ادامه در ماه‌های سپتامبر و اکتبر ۵۶ هزار خانوار که کودکان ۷ تا ۱۶ سال دارند این کمک مالی را دریافت خواهند کرد و در پایان در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۵ هزار خانوارِ دیگر با فزرندان زیر ۱۸ سال که معلولیت دارند قادر به استفاده از این کمک مالی خواهند شد.

این وزارتخانه می‌گوید سال گذشته در چارچوب اولین توافقنامه حدود ۷۰ هزار خانواده با کودکان زیر ۳ سال از کمک مالی استفاده کردند.

«بانک جهانی» در ماه فوریه در راستای پروژه اضطراری کووید- ۱۹ امسال ۱۲ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار کمک نقدی و ۸ میلیون و ۶۳۰ هزار دلار برای تامین واکسن به تاجیکستان کمک کرده است. این کمک‌های مالی به بهبود و افزایش ظرفیت بهداشت تاجیکستان و حمایت از اقشارِ آسیب پذیر در این کشور در برابر همه گیری ویروس کرونا بوده است.

این پروژه منجر به تسریعِ بهبود شرایط اقتصادی در این کشور نیز خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست