بازدید 6174

واکنش سفارت ایران در لندن به اظهارات دیپلمات انگلیس

اتهام زنی های روزهای اخیر در خصوص کشتیرانی در خلیج فارس و دریای عمان تبلیغاتی غیر مستند در جهت ایران هراسی توسط رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۱۰۶۸۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 07 August 2021


سفارت جمهوری اسلامی ایران پس از فضاسازی اخیر نماینده انگلیس در سازمان ملل درباره حمله به کشتی مرسر استریت به یک اظهارنظر وی در ارتباط با این حادثه واکنش نشان داد.

به گزارش ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس طی پیام توییتری و در پاسخ به این فضاسازی ها نوشت: نکته‌های خوبی است. تامین غذا، کالا و کشتیرانی تجاری ایران سالهاست که یا به دلیل تحریم‌های غیرقانونی یا به دلیل حمله به کشتی‌هایش در معرض خطر قرار داشته است. اما واکنشی در این راستا وجود نداشت.

در ادامه این پیام سفارت جمهوری اسلامی ایران در انگلیس آمده است: حقوق بین‌الملل باید در مورد همه و برای همگان اجرایی شود. اتهامات جدی و سنگین به شواهد و مدارک محکم نیاز دارد.

"باربارا وودوارد" نماینده انگلیس در سازمان ملل، پیش از این، اقتصاد جهانی، کالا و غذا را وابسته به امنیت کشتیرانی تجاری خواند و گفته بود: به همین دلیل قانون بین المللی داریم که از آزادی کشتیرانی محافظت می‌کند.

 

وودوارد احترام به این قوانین را برای حفظ صلح و ثبات بین المللی اساسی خواند.

باربارا وودوارد در جهت فضا سازی علیه ایران ادعای وزیران خارجه گروه هفت در مورد دخالت تهران در حمله به کشتی مرسر استریت را تکرار کرد.

نماینده انگلیس در سازمان ملل به دنبال جوسازی رسانه ای و طرح اتهام های بی اساس در زمینه حملات به کشتی مرسر استریت در دریای عمان مدعی شد که لندن می‌داند ایران مسئول حمله به این کشتی است و آن را عامدانه و هدفمند خواند.

اتهام زنی های روزهای اخیر در خصوص کشتیرانی در خلیج فارس و دریای عمان تبلیغاتی غیر مستند در جهت ایران هراسی توسط رژیم صهیونیستی است.

در همین حال مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز اظهار داشت: شورای امنیت سازمان ملل باید با ماجراجویی اسرائیل در منطقه برخورد کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز گذشته در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: امروز اسرائیل و حامیانش اطلاعات جعلی درمورد حوادث اخیر در آبهای منطقه ارائه کرده تا شورای امنیت را متقاعد کنند، ایران را محکوم کند و شکست خوردند.

تخت روانچی تاکید کرد: ما این ادعاها را به شدت رد می‌کنیم. شورای امنیت بایستی با ماجراجویی اسرائیل در منطقه برخورد کرده و فریب و جعل سازی های آن را رد کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر