بازدید 4156

جولان لوازم آشپزخانه چینی قاچاق در بازار

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی تهران از افزایش قاچاق کالای چینی در بازار این محصولات و همچنین افزایش ۲۰ درصدی قیمت نسبت به سال گذشته به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰ 04 August 2021

به گزارش تابناک اقتصادی؛ رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی تهران از افزایش قاچاق کالای چینی در بازار این محصولات و همچنین افزایش ۲۰ درصدی قیمت نسبت به سال گذشته به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه خبر داد.

حسن حسنی فراهانی با بیان اینکه  از حدود سه سال پیش واردات لوازم فلزی آشپزخانه یا همان لوازم ریز ممنوع است، اظهار کرد: بنابراین در حال حاضر واردات قانونی نداریم. در حال حاضر تمام لوازم فلزی آشپزخانه در داخل تولید می‌شود و میزان کیفیت کالاها نیز رو به افزایش است، اما قاچاق کالا  آسیب زیادی به تولید و این صنف وارد کرده است!  

وی با بیان اینکه میزان قاچاق به جای رسیده که به زودی تولید را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، تصریح کرد: مردم هم دوباره به کالای بی کیفیت و قاچاق روی آورده اند. اما بارها تکرار کرده‌ایم که راه حل، بستن سرمنشا قاچاق در مبادی ورودی است و نه در مغازه‌ها.  

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی تهران در مقطعی که به خاطر شیوع ویروس کرونا مرزها بسته شده بود قاچاق کاهش چشمگیر پیدا کرده بود، اما در حال حاضر روز به روز در حال افزایش است.  

حسنی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه کالاهای قاچاق بیشتر محصول کدام کشورها هستند، گفت که تقریبا همه کالاها چینی‌اند.  

صادرات فقط به عراق و افعانستان

وی در ادامه در پاسخ سوال ایسنا درباره صادرات در این بخش اظهار کرد: صادرات در صنف لوازم خانگی فلزی فقط به عراق و افغانستان انجام می‌شود و تولید کنندگان در این حوزه نیز با مشکلاتی برای دریافت دلار مواجه هستند، بنابراین میزان صادرات کم است.  

گرانی مواد اولیه‌ای که در انحصار دولت است!

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی در پایان با اشاره به تاثیر کرونا بر کاهش حضور مردم در بازار و همچنین کاهش ازدواج ها به خاطر این بیماری و گرانی‌ها بر بازار، از افزایش ۲۰ درصدی قیمت لوازم خانگی فلزی، در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته خبر داد.  

به گفته وی علت اصلی افزایش قیمت، افزایش قیمت مواد اولیه داخلی بوده است. این در حالی است که نرخ دلار امسال افزایش نداشته و مواد اولیه این صنف نیز بیشتر در حوزه پتروشیمی، آهن، آلومینیوم و مس است که همه در دست دولت است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر