بازدید 4716

هکرهای سولارویندز سراغ دادستان‌های آمریکایی رفتند

کد خبر: ۱۰۶۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ 01 August 2021

هکرهای سولارویندز سراغ دادستان‌های آمریکایی رفتند

عاملان هک سولارویندز ظاهرا بخشهای مهمی از سیستم حقوقی آمریکا را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش ایسنا، وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد هکرها دادستانهای فدرال را در فاصله ماه مه تا دسامبر سال ۲۰۲۰ هدف قرار دادند. دفتر ۲۷ دادستان آمریکا هدف حمله هکرها قرار گرفت و هکرها دستکم به یک حساب ایمیل رخنه کردند. قربانیان شامل بعضی از دفاتر فدرال برجسته شامل دفاتر مناطق شرقی و جنوبی نیویورک و میامی، لس آنجلس و واشنگتن بودند.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد به همه قربانیان هشدار داده و اقدامات لازم را برای رفع ریسکهای ناشی از این هک انجام داده است. این وزارتخانه پیش از این اعلام کرده بود هیچ شواهدی از این که هکرهای سولارویندز به سیستمهای طبقه بندی شده نفوذ کرده اند، وجود ندارد اما دادستانهای فدرال مرتب در حال مبادله جزییات پرونده های حساس هستند.

دولت بایدن رسما گروه هکری Cozy Bear که مورد حمایت دولت روسیه قرار دارد را عامل این حملات معرفی کرده و با اخراج دیپلماتها و تحریم ۳۲ نهاد و شخص روسی، به تلافی پرداخته است اما روسیه منکر دست داشتن در این حملات شده است.

بر اساس گزارش انگجت، معلوم نیست آیا آمریکا واکنش شدیدتری نشان خواهد داد اما در هر حال این حملات ضربه خود را وارد کرده اند.

هک شرکت سولار ویندز که دسامبر گذشته شناسایی شد، به هکرها امکان دسترسی به شبکه هزاران شرکت و دفاتر دولتی فراهم کرد که از محصولات این شرکت استفاده می کردند. برد اسمیت، رییس مایکروسافت این حمله را بزرگترین و پیچیده ترین حمله ای توصیف کرد که تاکنون در جهان به وقوع پیوسته است. سازمان جاسوسی انگلیس اعلام کرد به احتمال زیاد سرویس اطلاعات خارجی روسیه عامل حمله به سولار ویندز بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر