بازدید 5958

نگرانی چین از حضور تروریست‌های خارجی در کنار طالبان

وزارت خارجه افغانستان روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه‌ای در خصوص سفر یک هیات از گروه طالبان به چین اعلام کرد که چین دولت این کشور را از سفر این هیأت مطلع ساخته بود و در این سفر از حضور تروریست‌های خارجی در کنار این گروه ابراز نگرانی کرده است.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۳ 28 July 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت خارجه افغانستان امروز چهارشنبه اعلام کرد که هدف دولت چین از دعوت یک هیات طالبان برای سفر به پکن، اعلام ابراز نگرانی چین از وضعیت امنیتی در افغانستان، حضور جنگجویان و تروریست‌های خارجی در کنار طالبان و حمایت دولت چین از گفتگو‌های صلح و توافق سیاسی است.

وزارت خارجه افغانستان افزوده است که دولت چین در این دیدار، نگرانی عمیق خود را از حملات اخیر طالبان در افغانستان که سبب کشتار روزافزون مردم بی‌گناه و آوارگی ده‌ها هزار تن دیگر در این کشور شده است، بیان نموده و از طالبان خواسته است تا به راه حل سیاسی تن داده و روابط خود را با تروریست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی قطع کنند.

در اطلاعیه وزارت خارجه افغانستان آمده است که با توجه به تهدیدات مشترک امنیتی و منافع مشترک سیاسی و اقتصادی و گفت وگوی مقامات افغانستان و چین، افغانستان انتظار دارد تا دولت چین در راستای تقویت اجماع منطقه‌ای و اعمال فشار‌های بین‌المللی بر طالبان در جهت قطع خشونت‌ها، برقراری آتش‌بس، تأمین صلح و پایان حضور تروریست‌های خارجی در افغانستان، نقش ارزندۀ خود را ایفا نماید.

منابع خبری افغانستان به نقل از دفتر طالبان در دوحه قطر اعلام کرده است که هیأت ۹ نفره طالبان به ریاست "ملا برادر" به دعوت رسمی چین عازم آن کشور شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل