بازدید 13866

بحران کرونا در سیستان و بلوچستان؛ آمار‌ها سه چهار برابر موج‌های قبلی!

بعد از مدت‌ها تاکید بر ورود سویه جهش یافته دلتا به کشورمان از مبدا هند، حالا می‌شود نشانه‌های شوم ورود این ویروس به کشورمان را در بسیاری از مناطق کشور دید. مناطقی از جمله شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان که ویروس از آن‌ها به مناطق مجاور سرایت کرده و موجب شده شمار شهر‌های قرمز کشورمان در روز‌های گذشته دو برابر شود و پیک پنجم رسما بروز و ظهور بیابد.
کد خبر: ۱۰۶۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۸ 01 July 2021
تابناک اجتماعی
استان سیستان و بلوچستان که در پیک‌های قبلی کرونا وضعیت به مراتب بهتری از بسیاری از استان‌های کشورمان داشت، حالا کانون شکل گیری موج پنجم شیوع کرونا شده است.

به گزارش «تابناک»، بعد از مدت‌ها تاکید بر ورود سویه جهش یافته دلتا به کشورمان از مبدا هند، حالا می‌شود نشانه‌های شوم ورود این ویروس به کشورمان را در بسیاری از مناطق کشور دید. مناطقی از جمله شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان که ویروس از آن‌ها به مناطق مجاور سرایت کرده و موجب شده شمار شهر‌های قرمز کشورمان در روز‌های گذشته دو برابر شود و پیک پنجم رسما بروز و ظهور بیابد.

همین توضیحات کافی است که بدانیم وضعیت در مراکز درمانی در این استان چگونه است و چه شرایط کرونایی‌ای بر شرق و جنوب شرقی کشورمان حکمفرماست، اما اگر به یادآوریم که یکی از کمبود‌های این خطه، کمبود در زیرساخت‌های بهداشت و درمانی است، درک بهتری از بحرانی خواهیم داشت که این استان را در بر گرفته است.

نکته قابل توجه در این میان، بروز خفیف‌تر پیک‌های قبلی کرونا در کشورمان در این استان پهناور بوده که موجب شده پیک پنجم با قوت و قدرت بیشتری در این منطقه خودنمایی کند و کار را به جایی برساند که شمار بیماران در این استان به سه تا چهار برابر بیماران شناسایی شده در پیک‌های قبلی برسد.
 
بحران کرونا در سیستان و بلوچستان؛ آمار‌ها سه چهار برابر موج‌های قبلی!

این وضعیتی تجربه نشده در این استان است که قطعا و حتما در رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز اثر نامطلوبی گذاشته و موجب شدت گرفتن بحران این روز‌های استان سیستان و بلوچستان شده است. بحرانی که به تاکید یکی از نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، نتیجه قصور وزیر بهداشت است و ضرورت دارد دستگاه قضایی رسیدگی به آن را در دستور کار قرار دهد.

اما بشنوید از واکنش‌های مسئولان به این بحران که نمونه اخیر آن، سفر معاون کل وزارت بهداشت به همراه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به این استان، جهت رصد بحران از نزدیک بوده و بر اساس آن، شمار مبتلایان و مراجعانت حضوری در این خطه به نسبت موج‌های قبل چند برابر شده و فشار به شدت مضاعفی را متوجه کادر درمان کرده است.

بازدید‌هایی که در پی آن‌ها تاکید شده وضعیت بحران کرونا در این استان زیر ذره بین دولت و مجلس قرار دارد و به رغم افزایش مراجعت‌ها و بیماران، هنوز بیماری که نیازمند بستری باشد از دریافت خدمات و بستری محروم نمانده است. وضعیتی که برای جلوگیری از شدت گرفتنش می‌بایست بر رعایت پروتکل‌ها و همچنین غربالگری جمعیت تاکید کرد.

اقداماتی که تکمیل کننده شان افزایش محدودیت‌ها در این استان است که چندان هم ساده به نظر نمی‌رسد به ویژه اگر وسعت این استان و کمبودهایش را مد نظر قرار دهیم و بدانیم میزان رعایت پروتکل‌ها در این خطه نیز به شدت کاهش یافته و وضعیت مطلوبی ندارد. شرایطی که برهم زدن و تغییر آن نیازمند عزمی جزم و بسیجی فراگیر در این خطه است. اقداماتی که باید ببینم چه زمانی اتخاذ و اجرایی خواهند شد؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۷
عواقب و بدبختی این موج ها فقط برای مردم عادی است که نمی توانند برای واکسن به خارج از کشور سفر کنند اما برای مسئولان بهانه برای درآمد و محدودیت بیشتر مردم
ببینید آمریکا واکسن لازم داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
جو‌ بایدن نامه نوشته به نمکی گفته به دادم برس واکسن لازم دارم
تنها راه موثر برای مبارزه با کرونا واکسیناسیون هست. امارهای جهانی را نگاه کنید. کشورهایی که نرخ واکسیناسیون بالایی داشتند کاملا کرونا را کنترل کرده اند.مسولان مسولان لطفا واکسن تهیه کنید و توزیع کنید. ا
خدایا
بعضی ازکشورها بادونوع واکسن دارن دوزسوم رومیزنن ماباپنج تاواکسن تازه واردفازپنجم کرونامیشیم
پاسخ ها
کدوم واکسن؟
| Netherlands |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
هیچکدام از واکسنهای ادعا شده تایید سازمان جهانی بهداشت نشده اند همه اش دروغ و‌ادعای الکی
بنده مشهد هستم و هرروزه شاهد ورود بیماران از این استان به شهرم هستم،متاسفانه بیشتر این افراد به هیچ عنوان رعایت بهداشت را نمیکنند،از نشستن جمعی بر روی زمین های آلوده(بعنوان مثال دقیقا جلو سرویس بهداشتی عمومی) تا عدم استفاده از ماسک و عدم رعایت فاصله گذاری ، نتیجه این میباشد که هر روز وضعیت اسفبارتر میگردد.نکته مهم این است که هر کدام ازاین هموطنان یک ناقل ویروس کووید 19 میباشند که بی محابا نسبت به انتقال آن به دیگر افراد جامعه فعالند.
با سلام با تولیدات انواع واکسن ؟!!!! و صادرات ان به امریکا و به دنیا به اقای نمکی و غیره بفرمایید که کمی از این انبوه صادرات واکسن را به مردم جنوب ایران بزنند که جلوی این کشتار گرفته بشود ، داستان کرونا هم شده مثل سریالهای افسانه ای کره ای و چینی
والا ما که دیگه جونی برامون نمونده و دیگه نمیتونیم با کیفیت قبلی کار کنیم.یعنی دیگه اصلا انرژی برامون نمونده که بدویم
؟کی گفته به رغم افزایش مراجعت‌ها و بیماران، هنوز بیماری که نیازمند بستری باشد از دریافت خدمات و بستری محروم نمانده است!!!!!!!
همسر من که تهرانی هم بود توی پیک سوم اونجا گرفتار شد و چون آی سی یو پر بود ظرف دو روز گوشه بخش جون داد!!!!! بارها به من زنگ میزد و التماس میکرد بگو یکی بیاد ببردش سرویس بهداشتی!!! و من پشت در بخش به کارکنان خواهش تمنا میکردم که نیاز به دستشویی داره، ببریدش. نذارید بهش فشار بیاد. یعنی بیمار از کوچکترین خدمات و تعداد پرسنل هم محروم بود. پرستارها جهادگرها هستند.
من بچه ام چهار ماه و نیمش بود که همسرمو اونجا از دست دادم. حتما پرسنل اونجا خوب منو یادشونه!!!
وای بر اونهایی را که این استان را واقعا محروم رها کردند. از ما که گذشت. . مردم واقعا مظلوم و نجیبی داره. با این ملت اینطور نکنید.
کامنت ها برای برخی خبر ها پخش نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
وقتی کامنتهارو منتشر نمیکنن نشونه اینه که مردم خیلی اعتراص کردن و بد و بیرا گفتن
اونها هم سانسور میکنن
یکروز با هواپیما از چین میاید یکروز با پای پیاده از عراق و روز دیگر با موجهای باد وهوا از هندوستان ووو تنها چیزی که مهم نیست جان انسانهاست / مسئولان درجه یک ودو وسه که واکسن زده اند بقیه مردم برای دریافت واکسن داخلی یا نفری دویست هزار تومان بدهند ویا هم ویروس هندی نوش جان کنند
موج جدید = بلاتکلیفی مدارس در سال تحصیلی جدید
پس این واکسنایی که هرروز رونمایی میکنین کو؟
پاسخ ها
Be
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
توو ویترینه
پس لطفا بگید ارسال واکسن به آمریکا را متوقف کنند !!!!
شماها جای حرفی باقی نگذاشتید ، کار رسانه ها هم سانسور واقعیت هست فقط ،
عجب معرکه ای گرفتید آقایان وزارت بهداشت... الگوی جهان شدیم البته در مدیریت موج و مرگ مردم....
برید آقا... زودتر جمع کنید... تحویل کاردان بدید
ساکت شدین دیگه درباره آمار اروپا و امریکا حرف نمیزنین؟ مردم دارن جون میدن بخاطر مدیریت فشل و داغون
ورزشگاههای اروپا پر تماشاگر بدون ماسک هست.یعنی کل جمعیتشون رو واکسینه کردن.با شرایط موجود واکسیناسیون در ایران باید منتظر پیک بیستم و سی ام هم باشیم
سید مرحومان
این وضعیت صد درصد به حساب مسولان نوشته میشود
چند نفر باید بمیرن تا واکسن ایرانی تولید بشه و بزنن.. به خاطر واکسن ایرانی کلی آدم باید بمیرن . خواهشاً واکسن خارجی بیارین کل دنیا واکسن زدن
خدارو شک. که انتخابات تموم شد تا از اخبار واقعی تر کرونا اگاه بشیم
خوش بحال اونهایی که مردن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی