بازدید 8069
۲
نقاره‌های حرم مطهر رضوی نواختند

پرچم گنبد بارگاه منور رضوی تعویض شد

آیین سنتی تعویض پرچم گنبد منور بارگاه امام علی بن موسی الرضا(ع) و پوشش ضریح مطهر، همزمان با صبح سالروز میلاد ثامن الحجج(ع) برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰ 22 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از آستان‌نیوز، در صبح میلاد امام هشتم(ع) نقاره‌های حرم مطهر رضوی نواخته شد و آیینی معنوی تعویض پرچم گنبد منور و پوش ضریح مطهر رضوی در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان، خادمان و زائران بارگاه منور رضوی برگزار شد، میثم مطیعی و جواد غفاریان به مدیحه سرایی پرداختند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به سیره امام رضا (ع) اظهار داشت: نخستین اصل حاکم بر زندگی ایشان، عقلانیت است، به طوری‌که امام رضا (ع) جهل را دشمن و عقل را دوست هر انسانی می‌دانند.

این استاد اخلاق، اصل دوم سیره رضوی را عمل‌گرایی دانست و افزود: برخی می‌گویند دل باید پاک باشد و عمل مهم نیست، در حالی‌که امام رضا (ع) معتقد بودند حرف و عمل باید یکی باشد. ایشان موقع نماز همه امور را رها می‌کردند و به عمل خود بسیار پایبند بودند.

وی درباره اصل سوم سیره رضوی هم گفت: اعتدال از اصول مهم زندگی امام رضا(ع) بود، ایشان اغراق و بزرگ‌نمایی و همچنین کوتاهی و کم ارزش جلوه دادن هرکاری را ناپسند می‌دانستند. همچنین دو اصل مهم دیگر زندگی ایشان صداقت و امانتداری بود، اصولی که به عنوان شرط بعثت پیامبران و سفارش همه امامان (ع) از آنها یاد شده است.

آیین‌های سنتی تحویل کشیک و صفه از دیگر بخش‌های مراسم تعویض پوشش ضریح و پرچم گنبد بارگاه منور رضوی بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عجب اتفاق مهمی،خب که چی؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱
براي ما مهمه...خيلي هم مهمه...شما هم برو به فاز خودت برس...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان