بازدید 10663

آیا سفر به آنتالیا ترکیه ویزا می‌خواهد؟

در سال‌های اخیر سفر به خارج کشور میان مردم محبوبیت خاصی پیدا کرده است. یکی از نزدیک‌ترین و معروف‌ترین مقصدهای خارج از کشور، ترکیه و شهر آنتالیا به‌حساب می‌آید.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 07 July 2021

آیا سفر به آنتالیا ترکیه ویزا می‌خواهد؟

به همین خاطر آژانس‌های مسافرتی تور آنتالیا، تور ترکیه آنتالیا و ... را در سال افزایش داده‌اند تا مردم بیشتری در همه فصل‌های سال بتوانند به آنتالیا سفر کنند و از آب‌وهوای کم‌نظیر آن لذت ببرند. اولین سوالی که برای سفر به آنتالیا مطرح می‌شود، این است که قیمت تور آنتالیا چقدر است؟ دومین سوالی که برای مسافران این تور پیش می‌آید، ویزا خواستن برای سفر است؟ با ما همراه باشید تا سوالات شما را در سفر به ترکیه جواب دهیم.

بهترین زمان سفر به آنتالیا از نظر آب‌وهوا

فصل بهار

یکی از بهترین زمان‌های سفر به آنتالیا فصل بهار است. در این فصل آب‌وهوای این شهر بسیار مطلبوع و معتدل بوده و برای پیاده‌روی‌ها، ساحل‌گردی و شب گردی بسیار مناسب خواهد بود. البته برای شنا در دریا کمی هوا سرد می‌شود و نمی‌توانید این کار را انجام دهید. یکی از پرفروش‌ترین تورهای دنیا، تور آنتالیا در فصل بهار است. در این فصل آنتالیا شلوغ بوده و برای رزرو این تور در این فصل باید در بهمن ماه اقدام کنید.

فصل تابستان

دمای هوا در تابستان افزایش پیدا می‌کند و برای شنا و آفتاب گرفتن در ساحل زمان بسیار مناسبی است. در این فصل مراکز خرید تخفیف‌ها و آفرهای ویژه‌ای را برای مسافران درنظر می‌گیرند. اگر اهل خرید هستید، سفر به آنتالیا را در تابستان جزو برنامه زندگی خود قرار دهید. قیمت تور آنتالیا در فصل تابستان به کم‌ترین حد خود می‌رسد و می‌توانید سفری ارزان با اقامتی خوب را در ترکیه تجربه کنید.

آیا سفر به آنتالیا ترکیه ویزا می‌خواهد؟

فصل پاییز

فصل پاییز از نظر دمای هوا بسیار از فصل تابستان بهتر است و دمای هوا کاهش پیدا می‌کند. این فصل برای عکاسی، تفریح، شنا و... عالی است. در این فصل با ریختن برگ‌های درختان منظره‌های عجیب و غریبی درست می‌شود که می‌تواند شما را تا ساعت‌ها انگشت به دهان بگذارد. در این فصل کمی تور ترکیه آنتالیا کمیاب می‌شود؛ پس بهتر است برای سفر در این فصل از چند ماه قبل برنامه‌ریزی کنید.

فصل زمستان

اگر سرما را به گرما ترجیح می‌دهید و اهل مسافرت هستید، زمستان بهترین زمان برای سفر به این شهر در تور آنتالیا از مشهد یا هر شهر دیگر است. زمستان ازدحام جمعیت کم‌تری را نسبت به فصل‌های بهار و پاییز شاهد هستید. این نکته را فراموش نکنید که هوا به قدری سرد نمی‌شود که شما را اذیت کند و نتوانید تفریحات آبی و... انجام دهید.

ویزای برای سفر به ترکیه

برای سفر به ترکیه شما نیازی به ویزا ندارید و می‌توانید با پاسپورت خود تا 90 روز در شهرهای ترکیه اقامت داشته باشید. البته بدون داشتن ویزا شما نمی‌توانید تحصیل، کار و تجارت انجام دهید و فقط به منظور سفر، تفریح و خرید می‌توانید به ترکیه و شهرهای آن بروید و از جاذبه‌ها دیدن کنید.

درصورتی‌که قصد تحصیل یا کار در کشور ترکیه را دارید، لازم است قبل از هر چیز ویزای کار یا ویزای تحصیلی دریافت کنید. برای درخواست این دو نوع ویزا، لازم است به سفارت‌خانه بروید و اگر وقت این کار را ندارید، می‌توانید به سایت سفارت‌خانه سر بزنید و به‌صورت آنلاین کارهای خود را انجام دهید.

آیا سفر به آنتالیا ترکیه ویزا می‌خواهد؟

قیمت تورهای آنتالیا به چه عواملی بستگی دارد

عوامل زیادی در قیمت نهایی تورهای آنتالیا تاثیر دارد و ملاک تصمیم گیری افراد با هم متفاوت است. بعضی از عوامل ثابت هستند و با کم یا زیاد شدن این امکانات قیمت تور شما هم کم یا زیاد می‌شود. عواملی مثل نوع پرواز، نوع تور، تعداد ستاره‌های هتل، فصل‌های مناسب سفر، تعداد روزهای اقامت، وعده‌های غذایی و... همگی عواملی هستند که برای همه افراد یکسان بوده و تغییری ندارد.

با شرایط فعلی کشور قیمت‌های تور دائما در حال تغیر است. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت تور آنتالیا به صفحه تور ترکیه آنتالیا در سایت علی بابا مراجعه کنند و با وارد کردن تاریخ سفر آخرین قیمت تورها را بر اساس هتل و امکانات دیگر ببینند.

تفریح در استانبول

بسیاری از مردم دوست دارند هنگام سفر به استانبول تفریحات رایگانی انجام دهند و سفری کم خرج‌ و خاطره‌انگیز داشته باشند. از تفریحات بدون هزینه در استانبول می‌توان به بازدید از موزه مدرن استانبول در روزهای پنچ‌شنبه، قدم زدن روی پل گالاتا، محله‌ رنگارنگ بالات، بوسفر معروف و زیبا، بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده‌ دنیا، گالری‌های هنری همیشه رایگان خیابان استقلال، بازدید از مسجد تاریخی زِیرِک استانبول، سالت گالاتا، مسجد آبی، موزه ی نقاشی، چترهای رنگی خیابان کاراکوی، واگن‌های برقی، موزه شخصی پرا، بازار محلی بومونتی، پارک سر سبز ییلدیز، موسیقی زنده و... اشاره کرد.

این سری تفریحات هزینه سفر شما را به کم‌ترین حالت ممکن می‌رساند. یکی از اصلی‌ترین تفریحاتی که می‌توانید در تور آنتالیا انجام دهید، تفریح‌های آبی است که هزینه پایینی دارد. شنا هم یکی از تفریحات آبی محسوب می‌شود؛ ولی برای رفتن به شنا باید شرایط آب‌وهوایی آنتالیا را بیشتر بدانید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار