بازدید 14054

ادعای وزیر خارجه کانادا علیه ایران

وزیر خارجه کانادا مدعی شد که رفتار ایران در ۱۵ ماه اخیر از زمان حادثه هواپیمای اوکراینی "غیرمنصفانه" بوده است.
کد خبر: ۱۰۵۱۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵ 14 May 2021


به گزارش تابناک، به نقل از رویترز، مارک گارنو، وزیر خارجه کانادا روز پنج‌شنبه خطاب به کمیته‌ای از قانون‌گذاران که در حال بررسی حادثه هواپیمای اوکراینی هستند، گفت: رفتار دولت ایران در ۱۵ ماه اخیر غیرمنصفانه بوده است و این مسئله را تا پاسخگو کردن آن‌ها پیگیری خواهیم کرد.

پیش از این نیز کانادا ادعاهایی را در رابطه با ایران و عملکرد آن در قبال سقوط هواپیمای اوکراینی مطرح کرده بود که سعید خطیب‌زاده ، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با رد آن‌ها تاکید کرد: ما از کانادا می‌خواهیم که با شایعه پراکنی‌ها، باعث نشوند که هر روز بار دیگری بر غم و اندوه خانواده های داغدار اضافه گردد.

وی افزود: به دولت کانادا توصیه می کنیم به جای جنجال‌های بی نتیجه خود حرفه‌ای رفتار کرده و اگر نظری دارد در قالب گزارش تخصصی سانحه ارائه نماید.

خطیب زاده عنوان‌ کرد: یکبار دیگر مجددا تاکید می کنیم که دولت جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین المللی خود و حقوق خانواده هایی که عزیزان خود را از دست داده اند و اکثریت بالایی از آنان هم شهروند ایرانی هستند، پایبند است و قدم به قدم در حال اجرای تعهدات بین المللی و الزامات قانونی خود طبق قوانین داخلی و بین المللی است که با تکمیل هر یک از اقدامات گزارش آن به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
کانادا و جامعه جهانی هنوز نفهمیده اند که هرچه مسئولان ما می گویند درست است! مانند چند وقت پیش که کلی خبرگزاری از تماس های مستقیم مسئولان ایران و عربستان درعراق نوشتند ولی ما تکذیب کردیم و حق با ما بود!!!
لایک
چرا مسوولان عزیز
تمام دلارها رو می برند کانادا پس.
طرف کلی بیت المال رو می بره کانادا و آقازاده ها در آنجا صفا می کنند. بعدش باباشون میگه مرگ بر کانادا‌.
فازشون چیه
وزير امور خارجه كانادا هم دل خوشى داره
خب راست میگه
خدایا ان شاء الله با ظهور اقا امام زمان صلوات الله و سلام الله علیه ببینیم روزی را که این کشورهای نجس بنیاد به زیر کشیده شوند و سردمداران انان محاکمه شوند خصوصا G20
بعد از بیش از یک سال هنوز وقت نهایی شدن پرونده نرسیده است. از مسببین حمایت می کنید یا مثلا می خواهید خانواده ها مرگ عزیزانشان را فراموش کنند. دستکم اندازه جرج فلوید برای فرزندان کشور خودتان ارزش قائل شوید.
واقعا برای وزیرخارجه بی انصاف کانادا متاسفم
کاسه داغتر از آش اینها وقتی آمریکا هواپیمای ایرانی را زد چرا ابراز همدردی نکردنند
درسته به تعهدادتتون خوب عمل کردید
بعد از 15 ماه هنوز یه خط گزارش درست تحویل ندادین که خونواده ها آروم بگیرن
حتی یک اسم !!!
ایران باید راهی پیدا کنه یه گوشمالی حسابی بهش بده تادرس بشه براش نخود هرآش...ازاون سر دنیا فضول ایران شده
اگر راست میگویی چرا خاوری را با پول دزدی به ایران پس نمی دی؟
کانادا را ول کنید آمریکا را داشته باشید کانادا خودش رام خواهد شد
دولت کانادا بهتره اول راجع به پناه دادن و حمایت از دزدان چند هزار میلیارد تومانی توضیح دهد بعد نگران خانواده های ایرانی باشد. نمی شود هم از زالوها حمایت کرد هم جانماز آب کشید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر