بازدید 5810

برد نفت از گردشگری واکسن

کد خبر: ۱۰۵۱۷۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰ 13 May 2021

یک سال محدودیتهای کرونایی به صنعت گردشگری خسارت زد و باعث لغو پروازها و ورشکستگی ایرلاینها شد اما پیشنهادهای اخیر درباره گذرنامه های واکسن و گردشگری واکسن می تواند حیات دوباره ای به صنعت هواپیمایی ببخشد.

به گزارش ایسنا، شمار گردشگران به ایالتهای آمریکا نظیر تگزاس، لوییزیانا و آریزونا طی هفته های اخیر از زمانی که اعلام شد افراد غیربومی می توانند به طور قانونی واکسن کووید ۱۹ دریافت کنند، افزایش پیدا کرده است. اینها نخستین ایالتهای آمریکا بودند که اعلام کردند به گردشگران اجازه می دهند واکسینه شوند.

از ماه مارس، ثروتمندان آمریکای لاتین به خصوص مکزیکیها به دلیل نزدیکی به ایالتهای جنوبی آمریکا به شهرهای تگزاس سفر می کنند تا واکسن بزنند و دیگر منتظر واکسینه شدن در کشورشان نمی مانند. نشریه یو اس ای تودی از اتوبوسهایی صحبت کرده که گردشگران را مستقیما از فرودگاه به مراکز تزریق واکسن می برند. بسیاری از آنها تمایل دارند دو سفر برای تزریق واکسن انجام دهند و زودتر خود را در برابر ویروس ایمن کنند.

با این حال آمریکا تنها کشوری نیست که واکسن به گردشگران عرضه می کند. مالدیو در آوریل اعلام کرد بزودی به گردشگرانی که وارد این کشور می شود، واکسن کووید ۱۹ فراهم خواهد کرد. این کشور با هدف رونق بخشیدن به صنعت گردشگری خود، استراتژی سه گانه سفر، واکسیناسیون و تعطیلات را اجرا می کند.

دولت رومانی هم در قلعه برن که محل زندگی دراکولا بوده است هر جمعه، شنبه و یکشنبه ماه مه به گردشگران واکسن رایگان عرضه خواهد کرد. گردشگران واکسن فایزر را دریافت می کنند و می توانند به رایگان از این قلعه بازدید کنند. در حال حاضر این امکان برای رومانیایی ها فراهم است اما احتمالات بالقوه ای را برای مکانهای گردشگری مهم دنیا به منظور جذب دوباره گردشگران می گشاید.

کشورهای زیادی در حال بحث درباره امکان معرفی یک گذرنامه واکسن هستند که در واقع سند نشان دهنده دریافت یکی از واکسنهای تایید شده توسط صاحب آن به عنوان پیش شرط برای سفر بین المللی است و به معنای آن است که طرحهایی نظیر این می توانند محبوبیت فزاینده پیدا کنند.

پیش بینی می شود شمار گردشگرانی که از مرزهای بین المللی عبور می کنند تابستان امسال پس از پیشرفت برنامه های واکسیناسیون در کشورهای متعدد افزایش پیدا کند. اتحادیه اروپا هفته گذشته برنامه هایی را برای گشایش مرزهای خود به روی گردشگران واکسینه شده در ماههای تابستان اعلام کرد.

خبر افزایش سفرها به کمک عرضه واکسنها در سراسر جهان خبر خوبی برای صنعت گردشگری و همچنین صنعت نفت و گاز است که از افت شدید سفر در سال ۲۰۲۰ به شدت آسیب دید. تقاضا برای سوخت جت و فرآورده های مرتبط احتمالا با تقاضا برای سفر افزایش پیدا می کند و به هر دو صنعت امید بخشیده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، به نظر می رسد گذرنامه های واکسن و امکان دسترسی به واکسن با سفر به کشورهای دیگر یا مکانهای گردشگری به معنای افزایش سفر در ماههای آینده خواهد بود و تاثیر مثبتی روی صنایع مختلف می گذارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار