بازدید 6325

گفت‌و‌گوی تلفنی ظریف با دبیرکل جهاد اسلامی

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با «زیاد نخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین، حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از مردم و مقاومت فلسطین را مورد تاکید قرار داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳ 12 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دمشق به سر می‌برد در گفت‌وگوی تلفنی با «زیاد نخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در بیروت، حمایت مستمر جمهوری اسلامی ایران از مردم و مقاومت فلسطین را مورد تاکید قرار داد.

ظریف با افتخار آمیز خواندن صبر و استقامت مردم فلسطین، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم فلسطین و مقاومت را مورد تاکید قرار داد.

زیاد نخاله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از حمایت‌های همیشگی جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه همچنین امروز (چهارشنبه) در جمع رهبران گروه‌های فلسطینی مقیم دمشق گفت: در کنار مردم فلسطین ایستاده‌ایم و افتخار می‌کنیم که تاوان این ایستادن را می‌پردازیم

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران درباره تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی و تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه ترکیه نیز تلفنی گفتگو کرده بود. اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز دوشنبه شب با ظریف تلفنی گفتگو و گزارشی از تحولات سرزمین‌های اشغالی ارائه کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران امروز در بدو ورود به دمشق در جمع خبرنگاران گفته بود: شرایط بسیار ویژه‌ای داریم و قرار بود در آستانه انتخابات سوریه سفری به این کشور داشته باشم و با دوستان سوریه درباره این واقعه مهم صحبت کنیم. متاسفانه اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی که از روز جهانی قدس شدت گرفته و اتفاقات کم سابقه‌ای در مسجد الاقصی و سرزمین‌های اشغالی و بمباران غزه اتفاق افتاده، شرایط بسیار وخیمی را در منطقه ایجاد کرده است و سوریه به عنوان یکی از کشور‌های پیشتاز محور مقاومت در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد.

ظریف افزود: علاوه بر گفتگو‌های ما درباره انتخابات سوریه و حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه چه در مسیر بازسازی و چه در مسیر مبارزه با تروریسم با آقای بشار اسد، فیصل المقداد وزیر خارجه و سایر دوستان سوری و دوستان فلسطینی درباره وضعیت کنونی فلسطینی اشغالی هم صحبت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه ایران در هفته‌های گذشته و در چارچوب دیپلماسی رمضان به قطر، عراق، کویت و عمان سفر و با مقامات این کشور‌ها دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی پرداخته بود.

آنگونه که ظریف در پست اینستاگرامی امروز به آن اشاره کرده قرار است بعد از سوریه سفری نیز به چند کشور اروپایی داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار