بازدید 4449

آغاز تزریق واکسن به افراد ۷۵ سال به بالا در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا از هفته گذشته شروع شده و از روز گذشته افراد ۷۵ سال به بالا نیز واکسینه می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۵۰۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲ 09 May 2021

به گزارش «تابناک»، فرزین رضاعی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص واکسینه شدن افراد در استان، اظهار کرد: طبق سند ملی واکسیناسیون، فاز اول تزریق واکسن کرونا به اتمام رسید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۴ هزار و ۳۸۸ نفر واکسینه شده اند، افزود: ۲۰ هزار و ۴۳۶ نفر در نوبت اول و ۳ هزار و ۹۵۲ نفر در نوبت دوم موفق به انجام تزریق واکسن کرونا شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: واکسیناسیون افراد ۸۰ سال به بالا از هفته گذشته شروع شده و از روز گذشته افراد ۷۵ سال به بالا نیز واکسینه می‌شوند.

رضاعی بیان کرد: افرادی بالا ۸۰ سال که به شماره همراه آن‌ها پیامک حضور در مراکز دریافت نشده می‌توانند به نزدیک ترین مرکز محل سکونت خود جهت تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه بعد از اتمام این نوبت افراد ۷۰ سال واکسینه می‌شوند و این روند در هر نوبت به ترتیب از سنین ۸۰ سال به بالا، ۷۵ تا ۸۰، ۷۰ تا ۷۵، ۶۵ تا ۷۰ پیش می رود، ذکر کرد: افراد ۱۸ تا ۶۵ سال که بیماری زمینه‌ای دارند می‌توانند در فاز بعدی واکسینه شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه در فاز سوم مشاغل پر خطر که ارتباط زیادی با مردم دارند واکسن کرونا دریافت می‌کنند، عنوان کرد: عموم مردم نیز در فصل پاییز سال جاری واکسینه می‌شوند.

رضاعی با اشاره به نوع و تاثیر تزریق واکسن کرونا، خاطرنشان کرد: هر واکسنی که از طریق وزارت بهداشت و درمان وارد شده تاییدهای لازم را دریافت کرده و خوشبختانه تاثیرات خود را گذاشته است.

وی در پایان یادآور شد: واکسن‌های تزریق شده ۶۰ تا ۷۰ درصد موثر است و مرگ و میر بر اثر کرونا را ۱۰۰ درصد کاهش می‌دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان