بازدید 6500
استاندار خبر داد

اعمال منع تردد در ۱۵ شهر خوزستان در ایام عید فطر

استاندار خوزستان گفت: در ۱۵ شهر استان خوزستان احتمال انجام دید و بازدید‌های عید فطر وجود دارد که در این راستا در این شهر‌ها منع تردد اعمال می‌شود و از سه‌شنبه تا شنبه ورود خودرو‌های با پلاک غیر بومی و خروج خودرو‌های با پلاک بومی ممنوع خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۵۰۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۱ 08 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، قاسم سلیمانی‌دشتکی در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت بیماری در خوزستان بهتر از هفته‌های گذشته شده است. در ۱۰ روز گذشته تعداد موارد بستری به ۲ هزار ۲۰۰ تا ۲ هزار و ۳۰۰ مورد رسیده بود که اکنون به یک هزار و ۵۰۰ مورد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از قله پیک بیماری پایین آمده‌ایم و شیب نزولی بیماری آغاز شده است و در صورت همکاری مردم، قطعا موفقیت‌های بیشتری حاصل می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به شرایط جدید محدودیت‌ها در این هفته، گفت: فعالیت مشاغل گروه ۲ در شهر‌های قرمز مجاز شده است بنابراین مقداری از این مساله ترس داریم و اصناف باید رعایت کنند؛ این کار برای دو هفته به صورت آزمایشی انجام می‌شود تا بازاریان بیش از این متضرر نشوند.

وی تصریح کرد: در صورتی که خوب عمل شود، قطعا این روند ادامه می‌یابد و شاید فعالیت گروه‌های شغلی دیگر نیز در دستور کار قرار بگیرد و بازگشایی انجام شود، اما در صورت عملکرد بد، ممکن است وسط راه این مشاغل نیز تعطیل شوند.

سلیمانی‌دشتکی بیان کرد: سفر به طور کامل در سراسر کشور ممنوع شده است بنابراین تردد از ورودی‌ها و خروجی‌های خوزستان از ظهر روز سه‌شنبه (۲۱ اردیبهشت‌ماه) تا روز شنبه (۲۵ اردیبهشت‌ماه) ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: از بابت گسترش بیماری در پی برگزاری آداب و رسوم اقوام و شیوخ در خصوص خرید‌ها و دید و بازدید‌های عید فطر احساس خطر می‌کنیم. اگر این کار‌ها انجام شود بسیار خطرناک است و منجر به انتقال ویروس و افزایش مجدد بیماران بستری و مرگ و میر می‌شود.

استاندار خوزستان گفت: مقرر شده است همه شیوخ، بزرگان، علما، فرمانداران، مسئولان علوم پزشکی و همه افرادی که می‌توانند در این زمینه گام بردارند، همکاری کنند و دیدار چهره به چهره با بزرگان داشته باشند تا امسال از خرید‌ها و دید و بازدید‌های عید فطر خودداری شود. سه‌شنبه نیز با شیوخ و بزرگان جلسه‌ای خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در ۱۵ شهر استان خوزستان احتمال انجام دید و بازدید‌های عید فطر وجود دارد که در این راستا در این شهر‌ها منع تردد اعمال می‌شود و از سه‌شنبه تا شنبه ورود خودرو‌های با پلاک غیر بومی و خروج خودرو‌های با پلاک بومی ممنوع خواهد بود و خروج تنها برای کارمندان یا بیماران آن هم پس از بررسی، امکان‌پذیر خواهد بود.

استاندار خوزستان گفت: تا حد امکان با کار فرهنگی و رایزنی با بزرگان و راه‌اندازی پویش‌ها از برگزاری اجتماعات جلوگیری می‌کنیم. قطعا اگر کسانی حرف شیوخ و مسئولان را نادیده بگیرند، برخورد قانونی خواهد شد و از چنین حرکت‌هایی جلوگیری می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل