بازدید 89297

راه حل های یافتن ارزان ترین بلیط هواپیما

کد خبر: ۱۰۴۸۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 26 April 2021

راه حل های یافتن ارزان ترین بلیط هواپیما

سفر از زمان های قدیم با بشر بوده است و در طول زمان تغییرات شگرفی در مراحل مختلف آن بوجود آمده است. در چند سال اخیر در ایران نیز سفر همراه با تغییرات جهانی حرکت کرده و کم کم رزرواسیون خرید آنلاین در آن جای خود را در میان مردم باز کرده اند. در کشورهای توسعه یافته چند سالی است که تب استفاده از وب سایتهای متاسرچ افزایش یافته و معمولا مسافران به دلیل کمبود زمان لازم جهت جستجوی کامل و همچنین مواجه شدن با طیف بسیار بالا و گسترده وب سایتها و اپلیکیشنهای رزرواسیون آنلاین ترجیح میدهند که نیاز سفری خود را از سایتهای متاسرچ بیابند. اما سوال این است که متا سرچ دقیقا چیست و چه کاری میکنید؟

متا سرچ چیست؟

حرفه‌ای های سفر با شنیدن نام متاسرچ یاد سایتهای معروف و معتبری مثل کایاک (Kayak) و یا اسکای اسکنر (Sky Scanner) میفتند. کار اصلی این سایتها این است که شما نیاز سفر خود را شامل بلیط هواپیما، هتل یا تورهای مسافرتی مد نظر خود را در آنها جستجو میکنید و این سایتها که از طریق وب سرویس به سایتهای معتبر و معروف و حتی ایرلاینها و هتلهای زنجیره ای متصل هستند همه آنها را همزمان جستجو میکنند و نتایج همه سایتها و تامین کنندکان را در یک صفحه و بر اساس فیلترهای مد نظر، به شما نمایش میدهند.
در اصل به جای اینکه شما چند سایت را جداگانه جستجو کنید، متا سرچ ها این کار را به جای شما انجام میدهند و شما میتوانید به راحتی قیمتها و شرایط سفر در تاریخ مد نظرتان را به صورت یکجا مشاهده کنید و در نهایت بعد از اینکه نتیجه دلخواه را پیدا کردید برای خرید و رزرو نهایی به سایت مقصد منتقل خواهید شد و مراحل ورود اسامی مسافران و پرداخت و دریافت بلیط هواپیما را در آن سایت ادامه و نهایی خواهید کرد.

متاسرچ ها بیشتر در زمینه جستجوی بلیط هواپیما و قطار، رزرواسیون محل اقامت و یا تورهای مسافرتی فعالیت دارند و شناخته شده هستند. حتی سایت معروفی مانند تریپ ادوایزر نیز چند سالی است که جدا از بحث نقد و بررسی و ارائه لیست برترین هتلها، رستوران و جاذبه های گردشگری شهرها و کشورهای مختلف، گزینه متاسرچ را به خدمات خود اضافه کرده است. بیشتر مسافرانی که خرید خود را آنلاین انجام میدهند، ترجیح میدهند که نیاز  سفری خود را در سایتهای متاسرچ مطرح بیابند و در سریعترین زمان ممکن به بهترین نتیجه برسند.

در حال حاضر بیشترین کاربر متاسرچ ها جستجوی بلیط پرواز است و بعد از ان رزرو محل اقامت. در ادامه این مقاله به بررسی مزیتهای این سیستمها در پروسه انختاب و خرید پرواز میپردازیم .

مزیت های متا سرچ یا جستجو گر پرواز ، هنگام خرید بلیط هواپیما چیست؟

  • مهم ترین مزیت این سایتها در این است که در وقت شما صرفی جویی میشود و شما میتوانید در زمان کمتری از قیمتهای سایتهای معتبر بیشتر مطلع شوید و بهترین و ارزرانترین بلیط هواپیما یا هتل را بیابید.
  • در این سرویس شما در نتایج جستجوهایی که برای سفر خود انجام داده اید، سایتها و نتایجی را مشاهده خواهید کرد که تا قبل از این نمیشناختید اما این سایتها که همگی دارای مجوزهای لازم هستند بعضا میتوانند قیمتهای بسیار بهتری را به شما ارائه دهند. دلیل این امر این است که بسیاری از پروازها به صورت چارتری در اختیار آژانسهای مسافرتی کوچک و بزرگ مختلفی هستند که شما بسیار از آنها را قبلا نمیشناختید.
  • اینکه شما در یک صفحه تمامی سایتها را بتوانید در کنار هم مقایسه کنید یک مزیت بزرگ است که تنها میتوانید در متاسرچ ها آنرا بیابید.
  • جوری جنس، بله یکی از ویژگیهای مهم متاسرچها معمولا این است که جنس آنها جور است و برای خرید بلیط انواع و اقسام وسائل نقلیه سفری مانند هواپیما، قطار و اتوبوس .... تا رزرواسیون انواع محل اقامت مانند هتلها، متلها، هاسل‌ها و اقامتگاه های بومگردی و . . . را پوشش میدهند و شما میتوانید رزرو بلیط و اقامتگاه خود را به صورت همزمان و از یک وب سایت انجام دهید.
  • یکی از مطالبی که شاید تا امروز به آن فکر نکرده باشید این است که معمولا هر وب سایت و سرویسی در یک سری از خدمات خود قوی است و نمیتواند برای همه مسیرها و مقاصد سرویس مناسب و قیمت رقابتی ارائه دهد. برای مثال ممکن است سایت com  برای یافتن بهترین نرخ پرواز در مسیرهای با مبدا آمریکا مناسب باشد اما اگر بدنبال قیمت مناسب پرواز در مبدا کانادا بشید این وب سایت OneTravel.com باشد که نرخهای بهتری را ارائه دهد. یا شاید شما فقط میخواهید با ایرلاین خاصی سفر کنید و وب سایتی که همیشه با آن کار میکنید به دلیل اینکه قرارداد ویژه ای با این ایرلاین ندارد قیمت رقابتی و مناسبی را نتواند ارائه دهد. متا سرچ این ضعف را پوشش میدهند و شما میتوانید در هر مسیر و در گزینه های دلخواه خود قوی ترین ارائه دهنده خدمات را بیابید.
  • بسیاری از سرویسهای متاسرچ امکان اطلاع رسانی را نیز به شما ارائه میدهند، یعنی در صورتیکه شما نتوانستید بلیط هواپیما یا هتل مورد نظر خود را با شرایط مد نظر بیابید، میتوانید فیلترهای مد نظر را در آن سایت ذخیر کنید تا هر زمان که نتیجه دلخواه شما پیدا شد به شما اطلاع رسانی شود.

در ابعاد جهانی، کایاک بعنوان یکی از معتبرترین وب سایتهای ارائه دهنده خدمات متاسرچ خود را اینگونه معرفی میکند :

کایاک به بیش از 700 وب سایت و تامین کننده معتبر و درجه یک در جهان متصل است و شما با یک جستجوی ساده برای هر مبدا و مقصد میتوانید بهترین و ارزانترین نرخ بلیط هواپیما، هتل، اجاره خودرو، قطار و . . . را بیابید. کایاک خود بخشی از هولدینگ booking.com است و در همکاری مستقیم با سایتهایی مانند Booking.com, Priceline.com, Agoda.com, Rentalcars.com و Opentable.com و . .  است.

راه حل های یافتن ارزان ترین بلیط هواپیما

در ایران نیز از مدتها قبل سایتهایی در این زمینه فعال هستند که قدیمی ترین آنها لست سکند است که از سال 1389 به نوعی متاسرچ تورهای مسافرتی است. قبل از تحریم ها نیز سایت ویگو برای مدتی در ایران فعال شد اما به دلیل اوج گرفتن تحریم ها این وب سایت خدمت رسانی به فارسی زبانان را از سرویس های خود خارج کرد.

اخیرا بخش متاسرچ پرواز و بلیط هواپیما به خدمات لست سکند اضافه شده است و بیش از 300 آژانس مسافرتی معتبر و دارای مجوز بند الف به این سیستم متصل شده‌اند. مسافران میتوانند با جستجو در این وب سایت از بهترین نرخ های موجود در بازار، مخصوصا در مسیرهای چارتری داخلی مطلع شوند و برای خرید بلیط در نهایت به وب سایت نهایی منتقل خواهند شد. به زودی بخش جستجوگر هتل و اقامتگاه ها نیز به خدمات اضافه خواهند شد و میتوان لست سکند را کامل ترین متاسرچ در گردشگری ایران نامگذاری کرد.

از مزیتهای این سیستم در سایت لست سکند میتوان به :

1- سرعت بسیار بالای نمایش نتایج

2- امکان فیلترهای بسیار متنوع

3-امکان دسترسی از طریق وب سایت، اپلیکیشن و بات تلگرامی لست سکند (برای اولین بار در ایران)

اشاره کرد.

برگرفته از سایت گردشگری لست سکند

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار