بازدید 5507

گفت‌و‌گوی تلفنی رئیس‌جمهور چین و ولیعهد سعودی

ولی عهد سعودی در تماس تلفنی با رئیس‌جمهور چین با وی در خصوص طرح محیط زیستی ریاض برای عربستان و منطقه غرب آسیا رایزنی کرد.
کد خبر: ۱۰۴۷۲۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۷ 20 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «محمد بن سلمان»، ولی عهد عربستان سعودی امروز (سه شنبه) با «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین تماس گرفت و با او در خصوص دو طرح کلان محیط زیستی خود سخن گفت.

به نوشته خبرگزاری واس، در این گفت‌و‌گوی تلفنی، طرفین در خصوص طرح ریاض به نام‌های «عربستان سبز» و «خاورمیانه سبز» برای مقابله با تهدیدات محیط زیستی و تغییرات آب و هوایی سخن گفتند.

محمد بن سلمان با بیان اینکه تغییرات محیط زیستی تهدیدی برای منطقه و کل جهان هستند، از قصد دولت سعودی برای برگزاری کنفرانس سالیانه برای طرح ابتکار «خاورمیانه سبز» با حضور رهبران جهان و مسئولان حوزه محیط زیستی خبر داد و گفت که چین در این عرصه شریک اصلی عربستان سعودی به شمار می‌رود.

رئیس‌جمهور چین نیز در این گفتگو با اعلام حمایت کامل کشورش از دو طرح مذکور، بر لزوم پشتیبانی جهانی از این طرح‌ها تأکید کرد و گفت که چین می‌خواهد شراکت راهبردی خود با عربستان را به سطح جدیدی ارتقا دهد. طرفین همچنین در خصوص روابط ریاض و پکن و عرصه‌های همکاری دو جانبه و فرصت‌های پیش‌رو گفتگو کردند.

رسانه‌های عربستانی چندی پیش از این از طرح محمد بن سلمان برای کاشت ۵۰ میلیارد اصله درخت در عربستان و غرب آسیا خبر داده بودند. خبری که با واکنش گسترده و تمسخر کاربران شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

حمزةالحسن از مخالفان سرشناس عربستانی در این باره در صفحه توئیتر خود نوشت: «۵۰ میلیارد درخت؟ .. بگو یک میلیارد یا دو میلیارد، اما [ادعای کاشت]۵۰ میلیارد اصله درخت چیزی نیست جز تلاش برای سرپوش نهادن به فاجعه شکست ارتش در یمن.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان