بازدید 19207

تکرار سرقت واکسن از پاکبانان، این بار در «علی آباد کتول»!

فاجعه بزرگتر و اصلی‌تر زمانی خودنمایی می‌کند که بدانیم هنوز شمار واکسن‌های تزریق شده در کشورمان به نیم میلیون دوز هم نرسیده که این همه حواشی پیرامون آن شکل گرفته است؛ حواشی‌ که احتمالا با سرعت گرفتن واکسیناسیون به شدت افزایش خواهند یافت، چون ظاهرا ساختار برنامه واکسیناسیون در کشورمان معیوب است.
کد خبر: ۱۰۴۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 17 April 2021
تابناک اجتماعیهنوز سرقت سهمیه واکسن پاکبانان در آبادان رفع و رجوع نشده، خبر از تکرار این رویداد در نقطه‌ای متفاوت از کشورمان می‌رسد؛ اخباری که تردید‌ها پیرامون برنامه واکسیناسیون در کشورمان را به شدت افزایش داده است.

به گزارش «تابناک»؛ هنوز شمار واکسن‌های تزریق شده در ایران به نیم میلیون دوز نرسیده، نگرانی‌ها پیرامون آن به شدت رو به افزایش است تا جایی که از جنوب غربی کشور، از آبادان خبر می‌رسد که برخی مدیران از سهمیه واکسن اختصاص یافته به پاکبانان برداشته و به خود تزریق کرده اند و هنوز غائله برپا شده با انتشار این خبر فرجام نیافته، شاهد تکرار ماجرا، این بار در شمال کشور هستیم.

البته پیش از آبادان هم روایاتی از دست بردن در سهمیه اختصاص یافته به برخی گروه‌ها منتشر شده بود که از جمله آنها، تزریق واکسنِ اختصاص یافته به تطهیرکنندگان شاغل در بهشت زهرای تهران به برخی مدیران این مجموعه بود که در واپسین روز‌های سال ۹۹ منتشر و در میان اخبار نوروزی گم شد؛ خبری که نمونه مشابه آن در سال جدید درباره تطهیرکنندگان شاغل در مرکز استان خوزستان منتشر شد.

روایاتی که هیچ یک فرجام نیافتند تا از این نظر، ماجرای آبادان متفاوت باشد، چون دست بردن در سهمیه پاکبانان آبادانی، دستور صریح وزیر بهداشت مبنی بر «عزل رئیس شبکه بهداشت و افراد مطلع و مقصر در کوتاهی نظارت بر این امر» در دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان و همچنین «معرفی افراد خاطی به مراجع ذیصلاح» برای برخورد قانونی را به دنبال داشته و پای دستگاه قضا را هم به ماجرا باز کرده است.
 
تکرار سرقت واکسن از پاکبانان، این بار در «علی آباد کتول»!

آن گونه که از این شهر خبر می‌رسد، دادستان آبادان «تحقیقات میدانی و نامحسوس خود توسط مراجع مختلف در سطح شهرستان آبادان را آغاز کرده» و همزمان با آن، مدیران شهری از جمله شهردار آبادان در تلاش هستند تا اقدام خود را توجیه کنند و مدعی هستند که «پاکبانان خواهان این بودند که بنده و امام جمعه شهرستان آبادان که در مراسم حاضر بودیم قبل از آن‌ها این واکسن را دریافت کنیم»!

به گفته شهردار آبادان، «برخی پاکبانان در دریافت واکسن سینوفارم تردید و استرس داشتند و علت ترس آنان ناشناخته بودن این واکسن بود... پاکبانان سراسر کشور نسبت به تزریق واکسن سینوفارم دچار تردید و استرس شده بودند و شاهد این موضوع هستیم که در شهر‌های مختلف کشور مسئولین مربوطه همراه پاکبانان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.»

بدین وسیله، این مدیر شهری مدعی شده که تزریق واکسنِ تخصیص یافته به پاکبانان به ۹ نفر از مدیران شهری از جمله خودش، ساز و کاری بوده که برای ترغیب پاکبانان به دریافت واکسن اتخاذ کرده اند! توجیهی که ظاهرا راه را برای پیشقدم شدن مسئولان پرشماری برای دریافت واکسن باز کرده و می‌کند و آنقدر سریع مدیران به آن مسلح شده اند که می‌بینیم در علی آباد کتول در استان گلستان هم این کار تکرار شده است.

این خبری است که سخنگوی شورای اسلامی این شهر تایید کرده و حکایت از دست بردن در سهمیه واکسن پاکبانان توسط مدیران شهرداری و پیمانکار خدمات شهری دارد که موجب شده از ۲۴ سهمیه اختصاص یافته به پاکبانان، ۷ تایش به دیگران تزریق شود! آن هم در شرایطی که اعلام شده پاکبانان علی آبادی ۴۵ نفر هستند و به دلیل کمبود واکسن، با قرعه کشی ۲۴ تن از ایشان برای تزریق واکسن انتخاب شده بودند!

نکته‌ای که برای نشان دادن ابعاد فاجعه رقم خورده کافی است، اما فاجعه بزرگتر و اصلی‌تر زمانی خودنمایی می‌کند که بدانیم هنوز شمار واکسن‌های تزریق شده در کشورمان به نیم میلیون دوز هم نرسیده که این همه حواشی پیرامون آن شکل گرفته است؛ حواشی‌ که احتمالا با سرعت گرفتن واکسیناسیون به شدت افزایش خواهند یافت چراکه ظاهرا ساختار برنامه واکسیناسیون در کشورمان معیوب است.

ایرادی که باید در اسرع وقت رفع شود، اما دست کم در اخبار و در میان سخنان مسئولان کشورمان و متولی واکسیناسیون یعنی وزارت بهداشت، نشانه‌ای از تدابیر اتخاذ شده برای رفع آن نیست و به جای آن ترجیح داده شده که برخی موارد (مانند شائبه‌های مطرح درباره واکسیناسیون برخی مسئولان در کنار تطهیرکنندگان در دو کلانشهر) ندید گرفته شود و بعضی (مانند آبادان) با دستور قلع و قمع متخلفان همراه شود، در حالی که می‌شد دستور بازبینی سریع برنامه واکسیناسیون در ابعاد نظارتی صادر شده و به قید فوریت اجرایی شود.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۸
بر فرض وجود چنین تردیدی در پاکبانان آبادن برای تزریق واکسن ( که با توجه به صف های موجود برای تزریق واکسن سینوفارم به بیماران خاص دور از ذهن است) کافی بود خود شهردار این واکسن را تزریق می کرد مدیران دیگر چرا ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
شعار"همه با هم"یادت رفته!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
اصل داستان محل مناقشه است
در تعدادی از شهرها پارکبانها واکسن نزده اند.
گزارشهایی از لختگی خون هم امده در برخی پارکبانها!!!
برای زدن واکسن روسی این جور سر و دست میشکانند!!!!فایزر مدورنا استرازنکا چرا وارد نمیکنند؟
مرکل دیروز استرازنکا زده و گزارشهای لختگی خون واکسنها مثل استرازنکا باید با تعداد واکسیناسیون دریافتی مقایسه شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
بخاطر ۸ تا واکسن ????
از ترس جونشون بوده.
گناه نکردن
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
گرملک خورد زباغ رعیت سیبی
غلامان وی درآورنددرخت از بیخ
به نظر میرسد اول باید به نظام اداری کشور سرم ضد رانت وفساد تزریق شود که از اوجب واجبات است بعد واکسناسیون کرونا را میشود انجام داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
حضرات و بزرگان نظام، برای خاطر خدا قبول کنید
که دخالت دادن دین در سیاست
هر دو را نابود کرده است
نه دیگر دینی برای مردم باقی مانده
و نه در دنیای سیاست، پیشرفتی حاصل شده است
این سقوط اخلاقی بزرگ ، شما را نگران نکرده است ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
خبر نداری خدمت به مردم در دستگاههای دولتی خصوصا شهرداری و مسکن و شهرسازی چه لذتی دارد

بی خبری
چرا تعجب کردید!؟
کمترین کار استعفا یا برکناری وزیر بهداشت به دلیل سهل انگاری و وعدم کنترل این بیماری است که عدم لیاقت خودش رونشون داده
اینجا ایران است..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
اشتباه نکنید که این مردم همان هایی هستند
که در اعتصاب نفت در دوره انقلاب نفت کم خودشان را به همسایه ها می دادند
و در جنگ برای رفتن به جبهه ، از هم سبقت می گرفتند
و روستائیان حتی یک عدد تخم مرغ و یک قوطی کنسرو خودشان را برای جبهه ارسال می کردند
مسولان در این ۴۲ سال چکار کردید ؟
با این مردم نجیب و پاک و مظلوم و مسلمان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
منظورت اینه که همه ایرانی ها فاسد هستن ؟
واقعا که -
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
ناشناس 17:28
بیشتر حرفاتون درست بود . دیگه این مردم اون مردم قدیم نیستند. هر کسی به فکر خودشه
مسئولان احتیاجی به این کارها برای واکسن زدن ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
وقتی شفافیت نباشد
و پس از ۳۶ روز از ورود واکسن ، هنوز هیچ آمار دقیق و درست و واضحی ندادند
وقتی فاصله و اختلاف درآمد حداقل حقوق مسولان
با ۷۰ درصد درآمد و حقوق کارگران و بازنشستگان ۲۰ برابر باشد
چه انتظار دارید که تبعیض و حقه بازی و دروغ و تقلب از بین برود
کم کم انشالله برای مردم هم مشخص میشه واکسن های فایزر رو کیا زدن
اگر اتفاق دیگه ای غیر از این میوفتاد باید تعجب میکردیم.تازه این واکسن چینی بوده، اون فایزرهایی که اون خیر مهربان از آمریکا فرستاد و برو پیدا کن.
یک نمونه کامل از مدیریت این کشور توقع دارید ما بیاییم رای بدهیم
تابی جان اگر جرات داری پیگیر باش ببین مسیولین چه واکسنی زده اند که اینجور مردم را رها کرده اند و دنبال انتخابات هستند
واکسن بخرید
حالا این دوتا روو شده، بگردین همه جا همین بوده
اين مشكل از زمان ورود واكسن فايزر كه براي شيفتگان خدمت تزريق شدشروع شد. بنابراين اصلاً جاي تعجب نيست . فقط نگاهي به كشور غير مسلمان و بي ادعاي المان نگاه كنيد . اين يعني نظام منطقي و صادق با مردم ! جالب است كه بدانيم واكسيناسيون در اين كشور هي ارتباطي با مليت شهروندان ندارد
وقتی اینا میگن مسئولین بزرگوار و مقامات تو تهران زدن ما چرا نزنیم؟!
شهردار ابادان و غلی اباد کتول. اگر این بندگان خدا برای اضافه حقوق به شما رجوع میکردند باز هم میگفتید خارج از نوبت انجام شود.
تابناک به نظرت این حق الناس نیست؟
ول کنید اینهابزارید واکسن بزنن به هرکی دم دستشون بود اصلا از دم در فرودگاه شروع کنن به واکسن زدن . فقط واکسن بزنند. نفرستن تو ناصر خسرو .
الان یک کمیته تحقیق و تفحص راه می ندازن جلوی همین واکسن زدن را هم می گیرن .
با این مدیران از جان گذشته ای که ماداریم ,مملکت ما حداقل به 300 میلیون دوز واکسن احتیاج داره تا لااقل 60 درصد مردم واکسن بزنن.
تضعیع حق دیگران تجاوزبه بیت المال پایمال کردن حقوق مظلومان وضعیفان وبقول علما فعل حرام جزئی ازفرهنگ
امروزه مابخصوص بعضی ازقدرتمندمدیرانمان شده درجوامع اسلامی مردم بخاطراعتقادات مذهبی ازچنین بد رفتاریهائی
پرهیزمیکنندودرجوامع غربی هم ترس ازقانون باعث منع چنین ناهنجاریهائی میشودولی درکشورمااخلاق مذهبی وترس ازخدا
دربسیاری ازبین رفته وعمل به قانونهم دربین برخی مدیران کمترجدی گرفته میشود به همین دلیل استکه سهمیه واکسن
گروهی که بیشتر جانشان درمعرض خطراست توسط روئسایشان تصرف میشود به این میگویند نه تنها سقوط اخلاق بلکه سقوط انصاف وانسانیت
انصافاً اگر مدیران و مسئولین غیر از این رفتار می کردند باید تعجب می کردید.... عااااااادت نکردیدددددددد؟؟؟؟؟
حالا یک سوال، چرا پاکبان‌ها در اولویت تزریق واکسن هستند؟ در حالی که هنوز کادر درمان کاملا واکسنه نشدند؟ نمی توانم باور کنم که کاسه‌ای زیر نیم کاسه نیست؟ چرا نیروهای مثلا نظامی یا پلیس یا معلمان در اولویت نیستند؟ نمی توانم باور کنم که این اولویت بودن عادی یا از سر دلسوزیه. یا واکسنها تاریخ مصرف گذشته‌اند یا دارند تست می شوند. چطور همیشه سیاسیون ... در همه چیز در اولویت بودند حالا یهو پاکبانان اولویت شدند؟
یک روزی نوه من2سالشه درخواست ادامس کردیعنی لج لج من ادامس میخوام البته با زبان وبی زبانی وایما واشاره وگریه من رو به پدرومادرش کردم گفتم ببینم من ادامس نمیخورم ادامس چیز بدی هس بچه طفلک معصوم اروم شد وقبول کرد چون به حرف پدربزرگ اعتماد کرد ولی یواشکی ادامس گذاشتم تو دهنم تا نوه ام وکسی میمود ادامس را لای لثه قایم میکردم ومیگفتم من ادامس نمیخورم ادامس چیز بدی هست خلاصه مسئولان پشت قاب تلویزیون واکسن خارجی نمیزنن ولی نمیدانم واکسن فایزر برای کجا وبرای کارکنان ودفاتر چه کسانی فرستاده وتزریق شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
خخخخخخخ مثال قشنگی بود
وقتی سارق ، سارق آزاد هست یعنی توانایی و توجیه شو داره. دلم براشون سوخت چه آدام های خوبی هستند. مردم چی فرض کردید.بچه تون این حرفا را باور می کنه. اگه آدم بینوایی بود دست شو قطع می کردید
یادمه تا اونجا ک تو فیلمها نشان میداد و شنیده بودیم شهدا در جبهه ماکس خودشون رو ب دیگران میدادن و خودشان شیمیایی و شهید میشدن و یا آب قمقمشون رو ب دوستشان و خودشان شهید میشدن تا این مدیران فعلی ب این مناصب برسند ۰۰۰افسوس
برو قوی بشو ار راحت جهان طلبی / که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
اگر قرار است عدالت حاکم باشد ببینید طبق آمار کدام قشر و کدام مشاغل بیشترین مبتلایان و فوتی ها را داشته است و آنوقت اولویت بندی نمائید
ببینید چطور مترصد سواستفاده و دزدی و پایمال کردن حق دیگران هستند و ابائی از هیچکس ندارند. گرچه همیشه موافق این هستم که قانون باید پاسخگوی کارهای خلاف و غیر قانونی باشد، ولی در این مورد خاص پیشنهاد میکنم که مسئولین با آویختن آفتابه و دمپائی پلاستیک و آبکش.... این افراد را سوار بر وانت روباز در شهرها بچرخانند. و یا وادارشان کنند برای چندین روز در عفونی ترین قسمت های بخش ها بیماران مبتلی به کرونا کار کنند. جالب است بدانید که خانم آنگلا مرکل ، نخست وزیر 65 ساله آلمان، که به عنوان قوی ترین سیاستمدار جهان شناخته شده، دو روز پیش اولین نوبت واکسن خود را دریافت کرد. یعنی آنقدر منتظر ماند تا نوبت گروه سنی اش برای افراد بدون بیماری زمینه ای فرا برسد.
به همین خاطر حتما رای نخواهم داد
جالبه که این تعداد کامنت های توهین گونه به سایر مسئولین رو منتشر می کنید!
بدون این که سندی دال بر تزریق واکسن فایر و... از جانب ایشان، منتشر شده باشد!
و جالب تر این که اینجا شده پاتوق نظر دهی یه گروه خاص!!
پاسخ ها
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
گروه خاص نه گروه رجر کشیده ودرمند که دراکثریت هم هستند
مشت نمونه خروار
واقعا که چه شهردار جان برکفی
دانشگاه علی آباد کتول هم میگن خیلی عالی است

فوق لیسانس هست به تعداد بالا از علی آباد کتول

علی آباد کتول واقعا نمونه است
چیزیرعجیبی نیست اکثر افراد فکر کلاهبرداری وسرقت هستن یکی بزرگ یکی کوچک کشور اسلامی همینه
همیشه پرسنل آزمایشگاه خصوصی مظلوم بودن توی این قضیه مظلوم تر، فشار اصلی برای تشخیص اولیه روی دوش ما بود ولی اصلا دیده نمیشیم اصلا جز کادر درمان قرار نمی‌گیریم واقعا متاسفم که برای خودم که اینجور جانفشانی میکنیم ولی دریغ از کمی دیده شدن
به نظر من خبر کاملا دروغه...یعنی مثلا انقدر این واکسن ها خوبه که دزدیدن....کاملا کذبه و دروغه...هیچ کس نمیاد واکسن که دارن روی افاغنه و قشر کم درامد جامعه امتحان میکنند بدزده...باشه الکی مثلا واکسنتون خوبه..... باااشه....از فایزر و واکسن های تاااییدد شده چه خبر؟؟
متاسفم برای تابناک .وقتی خبر موثق ندارید مجبور نیستید تهمت بزنید. اولا هفت نفر غیر پاکبانان نبوده که واکسن زدن و دو نفر بودند که اونها هم مسؤل خدمات شهری و پیمانکار خدمات شهر بودند که در تماس مستقیم با پاکبانان هستند که چون پاکبانان دیگر حاضر به تزریق نبودن طبق نظر مسولین مرکز بهداشت به خاطر اینکه واکسن باز شده بود و هدر نره به مسئولین آنها تزریق شد. نویسنده ی این خبر حق الناس به گردنش هست. مثل اینه که بگن دانش آموزان واکسن بزنن ولی معلم و مدیر نزنن مگه معلم و مدیر با دانش آموزان سرو کار ندارن؟ مسؤل خدمات و پیمانکار هم با پاکبان ها سر و کار دارن دیگه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار