بازدید 10268

تالاب لیپار چابهار

اگر قصد مسافرت به چابهار را دارید، حتما مایل هستید که بدانید قیمت تور چابهار به چه شکلی تعیین می‌شود ، در این مقاله قصد داریم تا به آن بپردازیم .
کد خبر: ۱۰۴۶۰۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۲ 14 April 2021

تالاب لیپار چابهار

اگر با خودرو شخصی یا تور چابهار به سمت این بندر رفته باشید، حتما برای یک ‌بار هم که شده به تالاب لیپار که به آن تالاب صورتی نیز می‌گویند، سرزده‌اید. این تالاب زیبا و خیره‌کننده یکی از جاذبه‌های گردشگری بندر چابهار به‌حساب می‌آید که در کل دنیا فقط سه نمونه مشابه دیگر از آن وجود دارد. تالاب لیپار از طریق جاده چابهار به سمت گواتر که جاده ساحلی و مشرف ‌به دریای عمان است، قابل ‌رؤیت خواهد بود و شما می‌توانید در سفر با تور چابهار آن را مشاهده کنید. علت متفاوت بودن تالاب لیپار نسبت به سایر تالاب‌ها و آبگیرها، رنگ صورتی یا به‌عبارتی رنگ مایل به توت‌فرنگی آن است که باعث شده به‌عنوان یکی از مناطق دیدنی این بندر، میزبان مسافران زیادی از سراسر کشور باشد.

این تالاب برخلاف ظاهر فریبنده‌اش آب شوری دارد، به همین دلیل قابل نوشیدن نخواهد بود. علاوه‌بر ظاهر جذاب و فوق‌العاده دیدنی این تالاب نمونه‌های گیاهی و جانوری جالبی نیز در این منطقه وجود دارند که برخی از آن‌ها نمونه‌های کم‌تر شناخته شده در کشورمان هستند. انواع فلامینگوها، طاووس، تیهو و نوعی عقاب از جمله پرندگانی هستند که در این منطقه دیده می‌شوند. اگر دوست دارید با این منطقه زیبا بیشتر آشنا شوید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

همه‌چیز درباره تالاب صورتی لیپار

               تالاب لیپار چابهار

اولین سوالی که ذهن گردشگران تور چابهار از تهران را پس از مشاهده تالاب لیپار درگیر می‌کند، علت رنگ آن خواهد بود. به نوعی می‌توان گفت ویژگی رنگ این تالاب، این آبگیر را از سایر نمونه‌های مشابه مجزا کرده است. علت این عارضه طبیعی وجود برخی موجودات ریز یا به عبارتی آغازیان، باکتری‌ها یا گیاهانی هستند که پلانکتون نام دارند. البته بافت خاکی که در این منطقه وجود دارد هم مزید بر این علت می‌شوند. شرایط جغرافیایی بی‌نظیر این تالاب نیز این مکان را به یک جاذبه گردشگری برای بندر چابهار تبدیل کرده است. از دیگر علت‌های رشد گردشگری در این منطقه، وجود دشت سرسبز با منظره‌های زیبا به نظر می‌رسد که به عروس چابهار شهرت پیدا کرده است. اگر دوست دارید از دیدنی‌های تالاب برای شما سخن بگوییم، می‌توانیم جزرومد موجود در تالاب را برای شما برشماریم که برای برخی از افراد باعث تعجب هم می‌شود.

دانستن یک موضوع که شاید شنیدنش برای شما خالی از لطف نباشد، مصنوعی و ساختگی بودن دریاچه است. تالاب صورتی در اوایل دهه ۶۰ توسط مردم بومی و همکاری اهالی آن منطقه به‌علاوه وزارت نیرو ساخته شد و به دلیل بارندگی خوبی که در سال‌های دور در این منطقه رخ داد، توانست اکوسیستم خود را حفظ کند؛ اما چند سالی است که به‌دلیل خشک‌سالی‌های پیاپی شکل اصلی خود را از دست داده، اما چیزی از زیبایی‌های آن کم نشده است. این را هم بدانید که نمی‌توانید در همه فصول سال انتظار تغییر رنگ تالاب را داشته باشید. پس اگر قصد بازدید از این جاذبه گردشگری در منطقه چابهار را دارید، حتما در اواخر فصل پاییز از آن دیدن کنید.

از تالاب صورتی تا کوه‌های مریخی

تالاب لیپار چابهار

هرچه از جذابیت‌ها و جاهای دیدنی چابهار بگوییم، کم گفته‌ایم. شما می‌توانید از هر طریقی وارد این منطقه تجاری و فوق‌العاده شوید. یکی از شیوه‌های سفر به چابهار استفاده از تور هوایی چابهار است که شاید بهترین گزینه برای مسافرت به این منطقه محسوب شود. شما با استفاده از تور هوایی چابهار می‌توانید در مدت‌زمان کوتاه‌تری به این تالاب برسید و از منظره لذت ببرید. زمانی که برای دیدن تالاب لیپار به چابهار می‌روید، با مردم محلی، دست‌فروشان و کودکان آوازخوانی مواجه می‌شوید که همه آداب‌ورسوم منطقه سیستان و بلوچستان را به نمایش می‌گذارند. صنایع‌دستی زیبا، شترسواری و نقشواره‌های حنا همه از جذابیت‌های این منطقه به‌حساب می‌آیند که می‌توانند برای مردم سایر نقاط کشور نیز خوشایند باشند. اگر خانم هستید پیشنهاد می‌کنیم از طرح‌های دلربا نقش حنا بر روی دست خود استفاده کنید تا خاطره خوشی را برای خود رقم بزنید. کنار تالاب می‌توانید به دشتار بروید یا سری به کوه‌های مریخی آن منطقه بزنید. رنگ‌آمیزی متفاوت و گیرا، شیارهای جذاب و گونه‌های جانوری کمیاب همگی از دیدنی‌های کوه‌های مریخی محسوب می‌شوند که در مجاورت تالاب لیپار قرار دارند.

بهترین زمان سفر

اگر دوست دارید به این منطقه سفر کنید، پیشنهاد ما این است که در فصول سرد سال با تور هوایی چابهار به این منطقه بروید؛ چراکه احتمال دیدن تالاب صورتی در این زمان بیشتر از سایر مواقع است. آب‌وهوای این شهر آزاد تجاری در فصول سرد سال که دمای سایر مناطق افت می‌کند، معتدل خواهد بود و حال‌وهوای بهاری دارد. به همین دلیل می‌تواند بهترین زمان برای مسافرت به این منطقه محسوب شود. اگر قصد مسافرت به چابهار را دارید، حتما مایل هستید که بدانید قیمت تور چابهار به چه شکلی تعیین می‌شود. این موضوع یعنی قیمت تور چابهار بستگی به شیوه سفر و استفاده از امکانات پیش‌رو دارد و می‌تواند از یک آژانس به آژانس دیگر متفاوت باشد. درواقع آژانس‌های ارائه‌دهنده خدمات تور گردشگری با توجه به فاصله مبدا تا مقصد، میزان قیمت تور چابهار و امکاناتی که دراختیار مسافران قرار می‌دهند، تورهای متنوعی را برگزار می‌کنند که شاید چندان تفاوت قیمتی با یکدیگر نداشته باشند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار