بازدید 4859

کره‌شمالی: شورای‌امنیت سیاست یک بام و دو هوا دارد

کره شمالی بامداد دوشنبه اعلام کرد، نشست اخیر شورای امنیت که برای بررسی آزمایش‌های موشکی پیونگ یانگ برگزار شد، دوگانگی و سیاست یک بام و دوهوای این نهاد را نشان داد.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳ 29 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد، پیونگ یانگ شورای امنیت در نشست اخیرش درباره این کشور را به اتخاذ سیاست دوگانه متهم کرده است.

کمیته تحریم‌های شورای امنیت انجام آزمایش های موشک توسط دولت کره شمالی را مورد انتقاد قرار داده و مدعی شده بود که این اقدام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

ری بیونگ چول دبیرکل کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی در این باره گفت که این آزمایش با هدف دفاع از خود در برابر تهدیدات کره جنوبی و ایالات متحده صورت گرفته است.

کره شمالی در روزهای اخیر به صورت متوالی دست به آزمایش موشک‌های بالستیک زده است، مسأله‌ای که موجب نگرانی ژاپن، کره جنوبی و آمریکا شده است.

در همین راستا، مقام‌های کره شمالی بامداد جمعه اعلام کردند که یک موشک هدایت شونده تاکتیکی را آزمایش کرده‌اند.

براساس گزارش مقام‌های پیونگ یانگ، در این آزمایش موشکی برخلاف رویه‌های پیشین "کیم جونگ اون" رهبر این کشور حضور نداشته است.

روز یکشنبه هفته گذشته بود که کره شمالی دو موشک در ارتفاع پایین و کوتاه برد به سمت دریای زرد آزمایش کرد.

دولت پیونگ یانگ سه روز پیش نیز دو موشک اپن را آزمایش کرده بود.

گفته می‌شود کره شمالی در واکنش به رزمایشهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی که پیونگ یانگ بارها به آن اعتراض کرده است، این آزمایش‌ها را انجام داد.

جو بایدن نیز پنجشنبه شب در اولین کنفرانس خبری خود به عنوان رییس جمهوری آمریکا گفت که وی مانند باراک اوباما رییس جمهوری اسبق آمریکا کره شمالی را مهمترین مسأله سیاست خارجی خود می‌داند.

رییس جمهوری آمریکا همچنین به آزمایشات موشکی کره شمالی واکنش نشان داد و گفت: پاسخ هایی وجود خواهد داشت، اگر آنها تصمیم بگیرند که (برنامه موشکی خود را) تشدید کنند، ما بر این اساس پاسخ خواهیم داد.

بایدن خاطرنشان کرد که کره شمالی با اقدامات خود قطعنامه ۱۷۱۸ سازمان ملل را که مانع از پرتاب موشک های بالستیک یا انجام آزمایش‌های هسته‌ای می شود را نقض کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی