بازدید 7256

مخالفت شورای‌خلیج‌فارس با دخالت در‌امور داخلی اعراب

رئیس دوره فعلی نشست‌های شورای همکاری خلیج فارس با اعلام مخالفت اعضای این شورا با هر گونه دخالت خارجی در امور کشور‌های عربی، بر لزوم اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی درباره یمن تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۲ 17 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، عبد اللطیف بن راشد الزیانی، وزیر خارجه بحرین و رئیس دوره فعلی نشست‌های وزارتی شورای همکاری خلیج فارس در کنفرانس امروز (چهارشنبه) وزرای خارجه این شورا تاکید کرد: شش کشور عضو شورا با هرگونه دخالت خارجی در امور کشور‌های عربی مخالف هستند.

همچنین الزیانی تاکید کرد: قطعنامه‌های بین‌المللی مربوط به یمن برای پایان دادن به "کودتا" باید اجرا شوند.

رئیس دوره فعلی شورای همکاری خلیج فارس افزود: شورای همکاری از تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری‌ها در سوریه، لیبی و یمن حمایت می‌کند و شرایط دشوار و حساس خاورمیانه به اقدامی یکپارچه نیاز دارد.

او با اشاره به اینکه در راستای تصمیمات گرفته شده در نشست العلا گام‌های مهمی برای تقویت همکاری‌های مشترک برداشته شدند، ادعا کرد: آمادگی بالای نیروی پدافند هوایی عربستان را باید ستود.

همچنین الزیانی ضمن متهم کردن نیرو‌های انصارالله به هدف قرار دادن غیرنظامیان در عربستان و محکوم کردن این مساله مدعی شد: شاهد همبستگی بین‌المللی گسترده‌ای با عربستان علیه حملات "تروریستی" نیرو‌های حوثی هستیم.

امروز صد و چهل و هفتمین نشست وزارتی اعضای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض با حضور وزرای خارجه این کشور‌ها و نایف الحجرف، دبیرکل این شورا آغاز شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر