بازدید 4377

آخرین آمار مبتلایان به کرونا در زنجان

از آغاز شیوع ویروس کرونا در استان زنجان، ابتلای ۴۹ هزار و ۳۷۰ نفر به بیماری کووید ۱۹ در تست‌های آزمایشگاهی تایید شده، که ابتلای ۱۷۴ نفر از این آمار طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ 17 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از  فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۷ هزار و ۶۷ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی تایید شده که ۵ هزار ۸۵۸ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی، از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۴۲ هزار و ۳۰۳ مورد بوده است که ۱۶۶ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۴۹ هزار و ۳۷۰ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۱۳۷ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که هشت مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۲۰ هزار و ۳۰۲ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۱۸۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند که یک مورد از آمار جزو گزارش‌های روزانه بوده است.

استاندار زنجان نیز بر لزوم عملیاتی کردن طرح شهید قاسم سلیمانی در استان تاکید کرد و افزود: باید از ظرفیت بسیج برای اجرای قوی‌تر این طرح استفاده شود.

فتح‌الله حقیقی یاد آور شد: تنها راه قطع زنجیره کرونا در استان رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است و اجرای طرح شهید سلیمانی می‌تواند نقش مهم و تاثیرگذار در کاهش بیماری کرونا باشد.

خودکفایی زنجان در تولید ماسک

وی افزود: در اوایل بیماری کرونا برای تهیه ماسک سه لایه مشکلات جدی در استان زنجان وجود داشت، ولی امروز این استان در این خصوص به خود کفایی رسیده است.

استاندار زنجان گفت: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی بسیجیان در اجرا و تحقق برنامه‌های ترسیم شده کرونایی پیشگام بودند.

حقیقی تاکید کرد: طرح و اقدامات دیگر کرونایی بیشترین توان مدیریتی را به خود اختصاص داده است و استان در کنترل بیماری کرونا موفق بوده است.

وی گفت: کرونا نسبت به گذشته وحشی‌تر و جهش یافته‌تر شده و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی فاجعه خواهد بود.

استاندار زنجان یادآور شد: انجام تست‌های کرونا از جمله راه‌های مبارزه با این ویروس است و در این زمینه استان بالاترین تست را انجام داده که تا بهمن امسال به ازای هر یک هزار نفر از ۱۳۰ نفر تست گرفته شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل