بازدید 5000
۶

ونزوئلا: علی‌رغم تحریم‌ها مسیرمان را ادامه می‌دهیم

وزیر خارجه ونزوئلا تاکید کرد که این کشور بدون توجه به تحریم‌های آمریکا مسیر خودش را ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۱۰۳۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹ 08 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «خورخه آرئازا» وزیر خارجه ونزوئلا گفت که ونزوئلا توسعه سیاسی خود را علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده و دیگر اقدامات واشنگتن ادامه خواهد داد.

«خورخه آرئازا» وزیر خارجه ونزوئلا در گفتگو با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» گفت ایالات متحده و اتحادیه اروپا هر دو تمایل به «دروغ‌پراکنی‌های ایدئولوژیک» علیه ونزوئلا دارند، زیرا کاراکاس تهدیدی برای دیگر اعضای جامعه جهانی به شمار نمی‌رود. وزیر امور خارجه ونزوئلا افزود، واشنگتن همچنان سیاست تحریم‌های یک جانبه علیه ونزوئلا را دنبال می‌کند.

وی درباره اینکه روابط آمریکا با ونزوئلا در دوران ریاست‌جمهوری «جو بایدن» چگونه خواهد بود گفت: «درباره اینکه باید چه انتظاری از ایالات متحده و بلینکن داشت من به حرف‌های خوزه آرتیگاس، این مرد بزرگ اروگوئه‌ای اشاره می‌کنم: ما از هیچ‌کس غیر از خودمان انتظاری نداریم. ما صرفنظر از اینکه واشنگتن چه اقدامی در برابر ونزوئلا انجام خواهد داد و یا انجام نخواهد داد رو به جلو حرکت می‌کنیم.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در روز‌های گذشته به «خوان گوآیدو» سردسته مخالفان ونزوئلا گفت که ایالات متحده از ادامه فشار‌های چند جانبه بر «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا پشتیبانی می‌کند.

یک مقام کاخ سفید اخیرا به یک خبرگزاری انگلیسی گفت که دولت آمریکا برای کاهش فشار تحریم‌ها علیه ونزوئلا عجله‌ای ندارد.

خبرگزاری «رویترز» به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت که اگر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اقدامات اعتماد سازی را انجام دهد و نشان دهد که آماده است تا با مخالفان به طور جدی مذاکره کند، آنگاه دولت آمریکا تحریم‌ها را کاهش می‌دهد.

این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه بعید می‌داند جو بایدن به زودی فشار موجود بر ونزوئلا را کاهش دهد، مدعی شد که تحریم‌های موجود به اندازه کافی مقررات ویژه‌ای برای اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه برای کمک به ونزوئلایی‌ها برای کنار آمدن با مشکلات اقتصادی و بیماری همه گیرکرونا دارد.

آمریکا و گروهی از متحدان این کشور از جمله انگلیس سوم بهمن ماه سال ۱۳۹۷ در اقدامی غیرقانونی گوآایدو را به عنوان «رئیس‌جمهور موقت» این کشور به رسمیت شناخته و ادامه دولت مادورو را که تنها چند ماه پیش از آن با رأی بالای مردم ونزوئلا مجدداً به ریاست‌جمهوری انتخاب شده بود، غیرقانونی اعلام کردند.

در انتخابات پارلمانی ونزوئلا، حزب رئیس‌جمهور ونزوئلا موسوم به حزب «سوسیالیست متحد ونزوئلا» و احزاب متحد رئیس‌جمهور این کشور موفق به کسب اکثریت کرسی‌های پارلمانی شدند. با این حال گوایدو رهبر مخالفان و رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا که در صدد کاهش اعتبار این انتخابات پارلمانی بود، آن را بایکوت کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا پس از اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی کشورش در یک سخنرانی که از تلویزیون ملی این کشور پخش می‌شد، گفت: «ما مجمع ملی را با اکثریت آراء مردم ونزوئلا احیا کردیم. قطعاً این یک پیروزی بزرگ برای دموکراسی است.»

رئیس‌جمهور ونزوئلا هشدار داده تا زمانیکه اروپا سیاست‌های تحریمی خود را کنار نگذارد، کاراکاس وارد هیچ‌گونه مذاکره‌ای با این اتحادیه نخواهد شد
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
به مسیرتون ادامه بدین تا به ما برسید با دنیا در بیفتید تا به روز ما بیفتید.... البته نگران نباشید ما بنزین برنج روغن حتی چیپ و پفک هم بهتون میدیم ... اگه خواستین شربت سن ایچم میدیم بخورید خنک شید........
بله دولتمردان مشکلی ندارند. چون با آمریکایی ها و اروپایی ها هماهنگ هستند و تظاهر می کنند.
تحصیل خود و فرزندان در کشورهای اروپایی و ....
ملتتون چی؟
تحریم بر هیات حاکمه هیچ کجا تاثیر ندارد وتنها مردم از تحریم ظربه میخورند
طبق معمول از طرف مردم بدبخت هم صحبت می کنند مثل بقیه استبدادها
به قيمت فلاكت مردم !!!
هرکشورفلک زده ای دردنیاسیاستمدارانی نادان واحمق دارن که خودراقیم ووصی ملت میدانن وهمیشه هم ازطرف ملت حرف میزنن ونزویلاهم یکیشون هست طوری میگن مجلس ملی رابردیم که انگاررقابت ازادونفس گیروحزبهای مختلف باهم داشتن خودتان بریدین وخودتان هم دوختین ازطرف ملت هم که حرف میزنین
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل