بازدید 8115

سناتور تام کاتن: تحریم‌های ایران باید حفظ شوند

یک نماینده ارشد مجلس سنای آمریکا خواستار حفظ تحریم‌های یکجانبه کشورش علیه ایران شده است.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰ 26 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «تام کاتن»، نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا که قطعنامه‌ای را در مخالفت با رفع تحریم‌ها علیه ایران ارائه کرده خواستار حفظ این محدودیت‌ها علیه ایران شده است.

تام کاتن در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت او قرار گرفته گفته است: «ایالات متحده بایستی تحریم‌ها علیه رژیم ایران را تا زمان دست‌کشیدن این رژیم از بلندپروازی‌های هسته‌ای و پایان دادن به حمایتش از خشونت و ترور در منطقه متوقف کند.»

او در ادامه این بیانیه از «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا به دلیل آنچه «سیاست‌های ضعیف» در قبال ایران خوانده شده انتقاد کرده است.

کاتن گفت: «سیاست‌های ضعیف در دوران اوباما به نفع ایران تمام شد و رئیس‌جمهور بایدن نباید همان اشتباهات را تکرار کند.»

تام کاتن اخیراً در قطعنامه‌ای که ۴۵ قانونگذار دیگر کنگره از آن حمایت کرده‌اند قطعنامه‌ای را معرفی کرده که خواستار حفظ تحریم‌ها علیه ایران است.

در نسخه‌ای از این طرح که به دست بلومبرگ رسیده با هرگونه «بازاعمال تخفیف تحریم‌ها برای ایران مخالفت شده» و هر اقدامی برای لغو محدودیت دسترسی ایران به سیستم مالی آمریکا غیرقابل تایید عنوان گردیده است.

این طرح با تکرار ادعا‌های بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران، می‌گوید: «ایالات متحده باید تحریم‌ها بر رژیم ایران را حفظ کند تا زمانی که این کشور دست از جاه‌طلبی‌های اتمی کشیده و حمایت از خشونت و تروریسم در منطقه را پایان دهد».

بلومبرگ نوشت که این طرح بیشتر نمادین است و شانس کمی برای تایید شدن دارد، زیرا مجالس دوگانه آمریکا اکنون در اختیار دموکرات‌ها است. البته به دولت بایدن نیز هشدار می‌دهد که هرگونه دور زدن کنگره، توافق آتی با ایران را به خطر می‌اندازد.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.

تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل نکردند. جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشور‌های اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.

ایران اخیراً از روز پنج اسفندماه اعلام کرد اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف می‌کند. اقدام ایران در راستای اجرای قانون مصوب مجلس شورای اسلامی ایران است که شریکان ایران در برجام را به لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران، در راستای حقوق مصرح جمهوری اسلامی ایران تحت بند‌های ۲۶ و ۳۶ برجام ملزم می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان