بازدید 8638

پیگیر انتقال آب دریای عمان به خراسان شمالی هستیم

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان شمالی در مجلس با اشاره به سخنان امروز رئیس‌جمهور درباره خط انتقال آب دریای عمان گفت: به طور جد نسبت به رفع تبعیض و قرار گرفتن استان در این مسیر اقدام و پیگیری خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۰۳۷۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲ 26 February 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، سیدمحمد پاکمهر با اشاره به سخنان امروز رئیس جمهور درباره تامین آب مورد نیاز صنایع و بخش کشاورزی استان‌های جنوبی و شرقی از خط انتقال آب دریای عمان اظهار داشت: از قلم افتادن و ندیدن خراسان شمالی در این مسیر انتقال آب جای تامل دارد و منتخبین مردم استان در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی این امر را پیگری خواهند کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی تصریح کرد: قرار گرفتن بخش وسیعی از استان در مناطق کویری و کم‌باران و افت شدید میزان آب و فرو نشست زمین در دشت‌های قابل کشت خود مبین اتخاذ یک راهکار اساسی برای حل بحران کم آبی است.

عضو کمیسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی افزود: در دشت «حصار شیروان» با کاهش ۲۵درصدی پروانه بهره‌برداری چاه‌های آب در حوزه دشت «مانه و سملقان» و «بجنورد» نیز با کاهش ۱۴ درصدی مواجه شدیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: صنایع بزرگ خراسان شمالی مانند آلومینای جاجرم، پتروشیمی، سیمان و... تشنه جرعه‌ای تدبیر و راهکار جهت حل مشکلات تامین آب هستند.

وی در ادامه افزود: در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مراتب اعتراض و تذکر خود به رئیس جمهور را به وکالت از مردم شریف خراسان شمالی اعلام خواهیم کرد.

پاکمهر خاطر نشان کرد: بی‌تفاوتی و تبعیض نسبت به تامین آب در استانی که بیش از ۷۰ درصد مردم آن به کشاورزی اشتغال دارند، جای تجدید نظر دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل