بازدید 60337
۱

بیت کوین چیست و چگونه خرید و فروش می‌شود؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال است که از کدهای کامپیوتری ساخته شده است. این مفهومی است که ممکن است پیچیده‌تر از حد تصور برخی افراد باشد. بیت کوین با هیچ عنصر فیزیکی مانند سکه یا اسکناس کاغذی مطابقت ندارد و ارزش آن به عوامل مختلفی از جمله میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.
کد خبر: ۱۰۳۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 07 February 2021

بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که سال‌هاست اخبار فراوانی پیرامون افزایش قیمت و همچنین اشتیاق معامله‌گران به خرید و فروش آن در صرافی های ارز دیجیتال شنیده‌ایم.

اما از آن جا که بیت کوین یک دارایی غیرفیزیکی و کاملاً دیجیتالی است، لزوماً با ارزهای معمول موجود مطابقت ندارد و ممکن است درک آن برای برخی از علاقمندان کمی دشوار باشد. پس بیایید دقیقاً به موضوع بیت کوین چیست و خرید و فروش آن چگونه انجام می‌شود بپردازیم و اطلاعات پیرامون این ارز دیجیتال و آینده احتمالی آن را بررسی کنیم.

در این مقاله میخوانیم:

  • بیت کوین چیست؟
  • بیت کوین چگونه کار می‌کند؟
  • خرید و فروش بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟
  • روش های خرید و فروش بیت کوین در ایران

بیت کوین چیست؟

بیت کوین که با نماد BTC نمایش داده میشود کار خود را از ابتدای سال 2009 بصورت عمومی آغاز کرد. به زبان عامیانه بیت کوین یک ارز دیجیتال است که از کدهای کامپیوتری ساخته شده است. این مفهومی است که ممکن است پیچیده‌تر از حد تصور برخی افراد باشد. بیت کوین با هیچ عنصر فیزیکی مانند سکه یا اسکناس کاغذی مطابقت ندارد و ارزش آن به عوامل مختلفی از جمله میزان عرضه و تقاضا بستگی دارد.

بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

بیت کوین یک بلوک یا یک بسته از داده‌های رمزنگاری شده است که مانند پول با آن‌ها رفتار می‌شود. انتقال این داده‌ها از یک شخص به شخص دیگر و تأیید معامله آن به قدرت نرم افزاری و محاسباتی فراوانی نیاز دارد.

بیشتر بخوانید

کاربرانی که استخراج کننده یا ماینر نامیده می‌شوند، به کمک دستگاه‌های سخت افزاری که در ازای انجام محاسبات پیچیده، بیت کوین دریافت می‌کنند، به شبکه اجازه میدهند تا با استفاده از قدرت پردازش رایانه‌های ایشان، کار بررسی معاملات انجام شود. به عبارت ساده‌تر هر بیت کوین اساساً یک پرونده رایانه‌ای است که در برنامه‌ای با عنوان کیف پول دیجیتال که بر روی تلفن همراه هوشمند یا رایانه ذخیره می‌شود؛ کار می‌کند.

خرید و فروش بیت کوین چگونه انجام می‌شود؟

هر کاربر شبکه بیت کوین، داده‌هایی را در اختیار دارد که مقدار دارایی دیجیتال او را نشان می‌دهد و در برنامه‌ای به نام کیف پول دیجیتال ذخیره می‌شود. از آنجایی که این دارایی دیجیتال به راحتی قابل انتقال است، بازار خرید و فروش بیت کوین نیز به شدت طی سال‌های اخیر در دنیا رشد داشته است.

روش‌های مختلف امن و ناامنی برای انجام این دست از معاملات در دنیا رایج است. عده‌ای انگشت شماری برای آنکه کارمزد کمتری برای انجام معاملات خود پرداخت کنند عموماً از روش‌های پر ریسک بر انجام معاملات خود بهره میبرند و بعضاً دچار سواستفاده و کلاهبرداری نیز می‌شوند. اما بیش از 97 درصد معامله‌گران از صرافی‌های آنلاین برای انجام خرید و فروش بیت کوین های خود بهره می‌برند.

روش های خرید و فروش بیت کوین در ایران

  1. معامله با افراد حقیقی بصورت مستقیم
  2. استفاده از صرافی های آنلاین ارز دیجیتال

در روش اول شما میتوانید بدون واسطه با افرادی که به آنها اطمینان دارید معامله کنید. اما این روش گزینه‌های بسیار کمی را در اختیار شما قرار می‌دهد و حجم معاملات شما را نیز محدود خواهد کرد.

اما در روش دوم شما میتوانید از صرافی های ارز دیجیتال ایرانی برای انجام خرید و فروش بیت کوین های خود بهره ببرید.

صرافی های ارز دیجیتال مختلفی در ایران وجود دارند که این خدمات را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهند. صرافی ارز دیجیتال جیبیتکس (www.jibitex.com) نیز یکی از این گزینه‌هاست که با ارائه کارمزدهای پایین برای انجام معاملات رمزارزی، یک فضای کاربرپسند را برای هموطنان ایرانی فراهم آورده است.

جیبیتکس با رویکرد ایجاد یک بازار حرفه‌ای بمنظور تبادل دارایی‌های دیجیتال و رمزارزهای شاخصی همچون بیت کوین، اتریوم، ریپل، تتر و لایت‌کوین با واحد پول رسمی کشور یعنی ریال، طراحی و ایجاد شده است.

جمع بندی

بیت کوین و ارزهای رمزنگاری شده تحولات جذابی را در دنیای امروز رقم زده‌اند. و این نشانه‌ای از تمایل مردم برای کاهش وابستگی به سیستم‌های اقتصادی و حقوقی متمرکز در عصر اطلاعات است.

اگر قصد دارید وارد تجارت بیت کوین (Bitcoin) شوید و از طریق آن کسب درآمد داشته باشید حتماً قبل از ورود به دنیای بیت کوین تحقیق و بررسی‌های لازم را انجام دهید و با احتیاط رفتار کنید. بیت کوین می‌تواند یک سرگرمی سودآور و یک سرمایه گذاری هیجان‌انگیز باشد، اما مانند هر نوع سرمایه گذاری دیگری همیشه بهتر است ایمنی را رعایت کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱
"هر بیت کوین اساساً یک پرونده رایانه‌ای است" !!
مطمئنم خود نویسنده هم درکی از پروسه بوجود آمدن بیت کوین ندارد !!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر