بازدید 8371

افزایش شهرهای نارنجی از ۱۸ شهر به ۳۶ شهر

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شهرهای نارنجی پرخطر کشور در ۱۰ روز گذشته از ۱۸ به ۳۶ شهر افزایش پیدا کرده است و شهرهای زرد نیز از ۱۳۰ به ۱۷۸ شهر افزایش یافته و این برای ما زنگ خطر بزرگی است.
کد خبر: ۱۰۳۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ 05 February 2021

به گزارش «تابناک»، «ایرج حریرچی» پنجشنبه شب در برنامه تلویزیونی گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: آمارهای نشان می دهد که تعداد شهرهای نارنجی ما ۳۵ درصد رشد داشته است و تعداد شهرهای آبی ما نیز در کشور ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهارداشت: تعداد شهرهای کم خطر آبی کشور۳۰۰ شهر بود، اما هم اکنون به ۲۳۴ شهر کاهش پیدا کرده است و این نشان می دهد که شهرهای آبی ما ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

حریرچی با بیان اینکه هم اکنون رعایت پروتکل ها بهداشتی به حدود ۸۱ درصد رسیده است، گفت: گرچه شیوع بیماری کرونا در شیب ملایمی قرار گرفته است اما این وضعیت بسیار نگران کننده است .

به گفته وی، در روزهای اخیر روند نزولی شیوع بیماری کرونا در کشور متوقف و به طرف صعود گام برداشته و در تهران با توجه به افزایش تعداد مراجعات سرپایی و بستری روند صعودی پیدا کرده و هم اکنون ویروس به طرف جوانان تمایل پیدا کرده است.

معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: وضعیت تردد مردم نیز نشان می دهد که تردد مردم در سطح کشور نسبت به قبل از شیوع بیماری در کرونا فقط حدود ۴ درصد کمتر شده است و این قابل قبول نیست.

حریرچی از روند صعودی ویروس کرونا در کیش، قشم و هرمز خبرداد و گفت: این ۳ جزیره در وضعیت نارنجی قراردارد و سفر مردم در روزهای اخیر به این ۳ جزیره بسیار افزایش یافته است.

وی از ممنوعیت تردد در روزهای آخر هفته آینده خبر داد و گفت: طبق تصمیم ستاد کرونا تردد خودروهای غیربومی به ۳ استان مازندران، گیلان و گلستان در روز سه شنبه آینده به این استانها ممنوع است و سفر به شهرهای زرد قشم ، کیش ، بندرعباس، اصفهان، شیراز و مشهد نیز ممنوع خواهد بود.

معاون کل وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: از اواخر آبان ماه سال جاری روند نزولی ویروس کرونا در کشور آغاز شد، اما هم اکنون روند آن بر روی یک خط ثابت مانده است و این وضعیت ما را بسیار نگران کرده است که ممکن است در آینده روند آن صعودی شود، زیرا ۴ هزار ویروس کرونا شناسایی شده است و ممکن است شاهد جهش این ویروس ها باشیم.

تاکنون ۱.۵ درصد مردم جهان واکسن زده اند

حریرچی با اشاره به وضعیت تولید واکسن در جهان افزود: با وجود تولید واکسن در بسیاری از کشور های جهان هنوز هم نمی دانیم که تاثیر این واکسن ها ۶ ماه و یا یک سال است.

معاون کل وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی به آمار۱.۵ درصدی دریافت کنندگان واکسن کرونا در جهان اشاره کرد و اظهارکرد:هرچند که در جهان میزان شیوع بیماری کرونا ۳۰ درصد کاهش داشته است، ولی هنوز ۲ ماه سرد در کشور داریم و در ۲ ماه آینده خریدهای شب عید و مسافرت ها و پس از آن ماه رجب و شعبان شرایط را برای ما سختر می کند.

حریرچی افزود: امروز در دنیا شاهد انحطاط اخلاقی برخی از کشورهای ثروتمند در زمینه خرید واکسن کرونا هستیم و حتی اتحادیه اروپا صادرات واکسن کرونا از این قاره ممنوع کرده است.

معاون کل وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در حالی که کشورهای ثروتمند تا یک ماه آینده واکسیناسیون خود را کامل می کنند کشورهای متوسط تا ۲۰۲۱ و کشورهای فقیر در سال ۲۰۲۲ می توانند واکسیناسیون خود را انجام دهند.

حریرچی تاکید کرد: برخی از کشورهای از جمله کانادا، امریکا، آلمان و استرالیا به ازای هر نفر جمعیت، ۴ تا ۱۱ واکسن خریده اند تا ازاین واکسن ها استفاده کنند، در غیر این صورت اگر استفاده نکردند آن را با قیمت بالاتری در بازارهای جهانی بفروشند و این نشان از شکست اخلاقی در جهان است.

تا چند هفته دیگر ۲ میلیون واکسن کرونا روسی وارد کشور می شود

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: قرار است با ورود ۲ میلیون دور واکسن کرونا از روسیه این واکسن ها به یک میلیون نفر که قبلا اولیت بندی شده اند تزریق شود.

«سید حیدر محمدی» با بیان اینکه اولین محموله واکسن روسی امروز وارد کشور شد، افزود: قرار است تا چند هفته دیگر همه محموله ۲ میلیون واکسن روسی وارد کشور شود و این واکسن ها در دمای کمتر از ۲۰ درچه تست می شود.

وی با بیان اینکه ۱.۵ ماه پیش مستندات پیش بالینی و بالینی این واکسن روسی به کشور مان ارسال شد وئ همه فرآیندهای آن به صورت کامل بررسی شده است، گفت: در فاز سوم بالینی این واکسن به ۱۲ هزار و ۸۰۰ روئسی تزریق شده است و بسیار موفقیت آمیز بوده است.

رئیس انستیتو پاستور ایران در برنامه تلویزیونی گفت: کوبا یکی از ایمن ترین واکسن های کرونا را در جهان تولید کرده و هر دو کشور ایران و کوبا وارد فاز بالینی این واکسن شده اند و چند هفته آینده قبل از سال جدید کارآزمایی این واکسن در کشور انجام خواهد شد.

«علیرضا بیگلری » افزود: واکسنی که ایران با مشارکت کوبایی ها در کشور تولید خواهد کرد یکی از پیشرفته ترین واکسن ها است و مردم عزیز کشورمان بهار سال آینده خبرهای خوبی در زمینه تولید واکسن کرونا خواهند داشت، زیرا دانشمندان ایرانی در این عرصه همانند مرزبانان در تلاش هستند و ملت ایران باید مشوق این دانشمندان ایرانی باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر