بازدید 11246

بازگشایی محور‌های مسدود‌شده بر اثر کولاک در گلستان

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گرگان و آق‌قلا از بازگشایی تمامی محور‌های این استان خبر داد و گفت: تمامی محور‌های اصلی و فرعی استان گلستان که دیشب بر اثر بارش برف و باران مسدود شده بودند با تلاش راهداری گلستان بازگشایی شدند.
کد خبر: ۱۰۲۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۱۸ 23 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، علی گلبینی‌مفرد اظهار کرد: تمامی محور‌های اصلی و فرعی استان گلستان که دیشب بر اثر بارش برف و باران مسدود شده بودند با تلاش نیرو‌های امدادی و راهداری استان گلستان بازگشایی شدند.

*بارش ۷۰ سانتیمتری برف در محور‌های گلستان

وی تصریح کرد: با شروع بارش برف، نیرو‌های راهداری به صورت مستمر در مسیر کوهستانی توسکستان به شاهکوه و شاهکوه به شاهرود به طول ۸۰ کیلومتر مشغول عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در جاده‌ها بودند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گرگان و آق‌قلا از بارش برف سنگین در محور‌های کوهستانی این استان خبر داد و ابراز کرد: امروز شاهد بارش حدود ۷۰ سانتیمتری برف در محور‌های استان گلستان بودیم.

*شهروندان گلستانی از تجهیزات زمستانه استفاده کنند

گلبینی‌مفرد از یخبندان بودن جاده‌های استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اثر بارش شدید برف به شهروندان گلستانی توصیه می‌کنیم که از تردد‌های غیرضرور در محور‌های کوهستانی پرهیز کنند و در صورت رفتن به این محور‌ها حتما از زنجیرچرخ استفاده کنند.

وی اظهار کرد: شهروندان گلستانی در صورتی که قصد تردد در مسیر‌های کوهستانی را دارند حتما تجهیزات زمستانه را همراه داشته باشند تا دچار مشکلات در مسیر راه نشوند.

گفتنی است در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۷ دستگاه ماشین‌آلات راهداری در محور‌های کوهستانی به انجام عملیات راهداری پرداختند و ۱۰۷ نفر نیرو نیز بکارگیری شد.

۱۲۰ خودرو در این مدت کمک‌رسانی شده و ۲ هزار و ۱۴۹ کیلومتر مسیر نیز عملیات برف‌روبی شکل گرفته است.

گفتنی است پیش از این طرح زمستانه پلیس برای برقراری امنیت ترافیکی مطلوب در جاده‌ها از جمله محور‌های کوهستانی و برفگیر گلستان اجرایی شد.

اجرای طرح زمستانه یکی از طرح‌هایی است که به همپوشانی و خدمت‌رسانی بهتر دستگاه‌های امدادی کمک می‌کند.

پلیس راه با ۲۱۰ نیرو در قالب ۹۱ تیم در محور‌های مواصلاتی و به ویژه جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان فعال خواهد بود.

۳۰۰ نیرو در قالب ۳۰ اکیپ و ۱۶۰ دستگاه تجهیزات راهداری با پیش‌بینی استفاده از ۱۰ هزار تن شن و نمک در طرح زمستانه پلیس فعالیت خواهند کرد.

جمعیت هلال احمر گلستان ۱۶ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای و کوهستان، دو پایگاه موقت و ۱۳ مرکز پاسخگویی کنترل حوادث با مشارکت بیش از ۱۰۰ نفر از امدادگران کار کمک‌رسانی را بر عهده خواهند داشت.

طرح زمستانه دستگاه‌های امدادی و انتظامی در حدود یک‌هزار و ۶۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان که بیش از ۷۰۰ کیلومتر آن جاده‌های کوهستانی است، با بکارگیری یک‌هزار نفر نیروی انسانی، ۴۰۰ دستگاه وسیله نقلیه و ۲ فروند بالگرد اجرا می‌شود.
بر اساس این گزارش، سه محور خوش ییلاق، توسکستان و پارک ملی گلستان از مهمترین محور‌های مواصلاتی استان هستند که در حادثه برف و کولاک ۲۴ ساعت گذشته، این سه محور به دلیل شدت بارش برف از عصر روز گذشته مسدود شده بود که با تلاش راهداران از صبح امروز به صورت کامل بازگشایی شد و امکان تردد در آن‌ها وجود دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل