بازدید 7772

وزیر خارجه آلمان: امیدوارم بایدن به برجام بازگردد

وزیر خارجه آلمان در مصاحبه‌ای ابراز امیدواری کرد که «جو بایدن» رئیس‌جمهور جدید آمریکا به توافق هسته‌ای ایران بازگردد.
کد خبر: ۱۰۲۹۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲ 21 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با شبکه آلمانی «SWR۲ Aktuel» در خصوص بازگشت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده به برجام ابراز امیدواری کرد.

ماس با اشاره به تمایل رئیس‌جمهور جدید آمریکا برای بازگشت به معاهدات بین‌المللی تصریح کرد: «تمامی این اقدام نمایانگر این است که ایالات متحده در صدد است بار دیگر یک نقش بین‌المللی را برعهده بگیرد و دیگر بر فشار و تحریک تکیه ندارد و بلکه تکیه آن بر گفتگو و مذاکره است».

این دیپلمات ارشد آلمان همچنین با ابراز امیدواری درباره بهبود سریع روابط ترانس آتلانتیک در دولت جدید آمریکا تحت ریاست‌جمهوری بایدن گفت: «این‌ها سیگنال‌هایی است که در حال حاضر دریافت می‌کنیم».

وزیر خارجه آلمان همچنین تصریح کرد که انتظار دارد که ایالات متحده خیلی فوری به سازمان جهانی بهداشت و توافق اقلیمی پاریس بازگردد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته به وقت تهران ساعاتی بعد از مراسم تحلیف، در کاخ سفید ۱۷ دستور اجرایی را با هدف باطل کردن اقدامات «دونالد ترامپ» امضا کرد که از جمله مهمترین این دستورات اجرایی می‌توان به به لغو ممنوعیت مسافرتی و مهاجرتی از کشور‌های دارای اکثریت مسلمان، بازگشت به توافق آب‌وهوایی پاریس، اجباری شدن استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی و پایان وضعیت اضطراری در مرز آمریکا-مکزیک، اشاره کرد.

«جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید در اولین کنفرانس خبری خود در آغاز دولت بایدن بدون اشاره به قصد بایدن برای بازگشت به برجام گفت: «رئیس‌جمهور از ابتدا به تشدید محدودیت‌ها بر برنامه هسته‌ای ایران و برطرف کردن دیگر نگرانی‌ها، از طریق دیپلماسی معتقد بوده است».

وی همچنین درباره قصد بایدن برای گفتگو درباره برجام با شرکای آمریکا توضیح داد: «ایران باید به تبعیت از محدودیت‌های هسته‌ای قابل توجه ذیل توافق بازگردد تا بتوانیم در این زمینه پیشرفتی داشته باشیم».

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر