بازدید 15779

درج قیمت خودرو های بازار در سایت های آنلاین

کد خبر: ۱۰۲۸۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 18 January 2021

بعد از گذشت 8 ماه، بلاخره هفته گذشته ممنوعیت ثبت قیمت خودرو در سایت های خرید و فروش اینترنتی برداشته شد و حالا مالکان وسایل نقلیه می توانند آگهی های خود را همراه با قیمت ثبت کرده و یا سایت های مختلف خبری می توانند بدون مشکل اقدام به انتشار قیمت خودرو در سایت های خود کنند.

بعد از افزایش قیمت شدید خودرو در ابتدای سال جاری که به دنبال برداشته شدن محدودیت های کرونایی شدت گرفت، سازمان ها و نهادهای مختلف به موضوع خودرو و قیمت گذاری های عجیب آن ورود پیدا کرده و با ارائه طرح های مختلف سعی داشتند تا علاوه بر مهار قیمت ها در بازار و ثبات آن در مرحله اول، روند آن را نزولی کرده و به قیمت کارخانه نزدیک کنند.

حاصل این جلسات در ابتدای سال جاری، برخورد شدید با متخلفان و اجرای طرح های فروش جدید برای عرضه محصولات شرکت های خودروسازی به مصرف کنندگان واقعی بود که با اعمال محدودیت های جدید و بی سابقه، سعی بر حذف دلالان و عرضه خودرو به مصرف کنندگان واقعی شد.

تصمیم دیگر برای مبارزه با احتکار خودرو و برخورد جدی با عاملان آن بود که جنبه روانی ناشی از آن توانست تا حدودی قیمت خودرو در بازار را کاهش دهد، اما افزایش قیمت دلار باعث شد تا قیمت خودرو حرکت معکوس به خود گرفته و با سرعت بیشتری روند افزایشی خود را آغاز کند.

با این حال، تصمیم دیگر مربوط به حذف قیمت خودرو از سایت های ثبت آگهی و یا وبسایت های خبری و فعال در حوزه خودرو به منظور جلوگیری از سواستفاده دلالان برای ثبت قیمت های جعلی بود که باتوجه به تحولات بازار طی 8 ماه بعد از اجرایی شدن آن، می توان گفت که اثرگذاری بسیار کمی داشته و نتوانست یک اهرم تاثیرگذار در کنترل قیمت ها باشد.

با این وجود این موضوع برای 8 ماه ادامه پیدا کرد و به رغم اینکه روزانه شاهد نوسان و افزایش شدید قیمت ها در بازار خودرو بودیم، ممنوعیت ثبت قیمت در آگهی خودرو نشان داد که مشکل اصلی بزرگ تر این بوده و مهار آن با ابزارهای مختلف سازمان ها و نهادهای مختلف هم غیرممکن است.

اکنون که این محدودیت ها برای ثبت قیمت خودرو در آگهی فروش خودرو برداشته شده است، باید دید که بازگشت دوباره قیمت ها به آگهی خودرو موجب افزایش دوباره قیمت خودرو می شود یا اینکه قیمت های ثبت شده توسط فروشندگان حقیقی تبدیل به یک معیار برای دیگر فروشندگان خودرو شده و مصرف کنندگان واقعی را برای خرید یک خودرو از سردرگمی خارج خواهد کرد.

حال خودرو بانک به عنوان یکی از بزرگ ترین رسانه فعال در حوزه خودرو و با همکاری مجموعه های معتبر، به صورت روزانه آخرین قیمت خودروهای داخلی و مشخصات فنی خودرو های موجود در بازار و همچنین برخی از پرمخاطب ترین خودروهای وارداتی بازار را مورد بررسی قرار می دهد و این بخش می تواند مرجع مناسبی برای کاربرای به منظور اطلاع از آخرین قیمت خودروهای داخلی و خارجی موجود در بازار کشور باشد.

 

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل