بازدید 12402
۵

طرح مجلس: نامزد‌های شورای شهر باید امتحان بدهند

سخنگوی کمیسیون شورا‌های مجلس گفت: نامزد‌های شورا‌های شهر و روستا باید ۶ ماه قبل از برگزاری انتخابات در آزمونی که از سوی وزارت کشور برگزار می‌شود شرکت کنند.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸ 13 January 2021

به گزارش تابناک به نقل از فارس ،علی حدادی سخنگوی کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی و شورا‌های مجلس امروز (چهارشنبه ۲۴ دی) در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شورا‌های اسلامی کشور اظهار داشت: این طرح در جلسات متعددی با حضور کارشناسان مرکز پژوهش‌ها و مسئولان دستگاه‌های ذیربط در کمیسیون شورا‌های مجلس مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

 وی افزود: یکی از موارد دیده شده در این طرح، نظارت در قبل و هنگام ثبت نام داوطلبان است به طوری که ۶ ماه قبل از ثبت نام داوطلبین باید در آزمونی که از سوی وزارت کشور برگزار می‌شود شرکت کنند البته این آزمون برای دوره ششم انتخابات شورا‌ها اجرایی نیست.

سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها تصریح کرد: تکمیل پرسشنامه از سوی داوطلبان و تغییر در ترکیب هیات نظارت بر انتخابات شورا‌ها از دیگر مواردی است که در این طرح وجود دارد.

حدادی افزود: اطلاعات سپاه پاسداران نیز به مراجع استعلامی نامزد‌های انتخابات شورا‌های شهر و روستا افزوده شده است.

وی گفت: هدف اصلی طرح، جلوگیری از انحرافات شورا‌ها و نظارت بر عملکرد چهارساله آن‌ها و تشکیل شورایی کارآمد می‌باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
شماها کجا امتحان داده اید؟
امتحانش حضوریه یا آنلاین؟ تستیه یا تشریحی؟
خیلی طرح خوبی برای إبدارچی شدن در شهرداری یا فلان اداره هفت خان باید بگزراتی برای نماینده شدت و برای رئیس‌جمهور شدن برای وزیر شدن برای رئیس قوه قضائیه رئیس مجلس شدن برای همه سمت های که کیلیوی حساب می شه باید آزمون روانشناسی حتما و هوش و املا و سخنرانی و دینی و توپوق زدن برگزار بشه
خیلی طرح خوبی است.
وزارت شهرداری میتواند جایگزین انتخابات شوراهای شهر در ایران شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر