بازدید 8318

رئیس جمهور لبنان سعد الحریری را دروغگو توصیف کرد

رئیس جمهور لبنان در دیدار امروز خود با نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، سعد الحریری مامور تشکیل کابینه جدید این کشور را در قضیه تشکیل کابینه دروغگو توصیف کرد.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ 11 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، شبکه تلویزیونی «الجدید» لبنان تصاویری از دیدار رئیس جمهور لبنان با «حسان دیاب» نخست وزیر دولت پیشبرد امور این کشور منتشر کرد که در آن «سعد الحریری» مامور تشکیل کابینه پیش روی این کشور را دروغگو توصیف می‌کند.

این ویدئو از دیدار امروز میشل عون با حسان دیاب اندکی قبل از شروع جلسه شورای عالی دفاع لبنان در کاخ بعبدا بود.

در این ویدئو دیاب از عون می‌پرسد: «جناب رئیس جمهور تشکیل دولت چی شد...» و عون جواب می‌دهد: «تشکیلی دولتی در کار نیست یه برگه به من داده ... او دروغ میگه... حرف‌های دروغ درست کرده الان ببین چقد وقته که نیست... ببین شانس لبنانی‌ها رو... الان رفته ترکیه نمی‌دونم چی میخواد»

به دنبال انفجار مهیب در بندر بیروت به تاریخ چهارم آگوست (۱۴ مرداد) و وارد آمدن خسارت گسترده به این بندر و پایتخت لبنان، بحران در این کشور عمیقتر شد و تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید بعد از استعفای دولت حسان دیاب به ثمر ننشست و سعد الحریری طی ماه‌های اخیر، بعد از انصراف مصطفی ادیب مأمور به تشکیل کابینه شده است.

سعد الحریری بر موضع خود درباره نحوه تشکیل کابینه و سازوکار‌های آن اصرار دارد و در مقابل رئیس جمهور لبنان و التیار الوطنی الحر (جریان ملی آزاد لبنان) حزب متبوع او، موضع متفاوتی درباره تشکیل کابینه دارند و در این مدت کارشان به مجادله لفظی هم کشیده است و از همین رو هنوز نشانه‌های مثبتی از تشکیل کابینه وجود ندارد.

الحریری روز جمعه بدون اعلام پیشین به ترکیه رفت و با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور در استانبول دیدار کرد.

طبق اعلام کاخ ریاست‌جمهوری ترکیه، در این دیدار دو ساعته و پشت در‌های بسته، دو طرف در خصوص توسعه «همکاری‌های عمیق مشترک» و روابط سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تجاری گفتگو کردند.

به نوشته رأی الیوم، این دیدار بیش از لبنان، در پایتحت‌های عربی مورد توجه قرار گرفته است و در شرایطی انجام شد که لبنان درگیر سلسله بحران‌های اجتماعی، سیاسی، امنیتی و اقتصادی است. از سوی دیگر حریری با فردی دیدار کرده که از سوی دولت سعودی متهم به دخالت در امور داخلی کشور‌های عربی است.

الحریری بعد از آنکه در مدت زمان تعیین شده نتوانست کابینه مورد نظر را تشکیل دهد، تلاش می‌کند حمایت‌های بین‌المللی برای تشکیل کابینه خود و کمک به لبنان بحران زده را جذب کند.

آن‌گونه که محافل لبنانی می‌گویند، سعد الحریری پیش از سفر به استانبول، بار‌ها برای دیدار با «محمد بن سلمان» تلاش کرده، اما پاسخی از ریاض دریافت نکرده است؛ بنابراین این سؤال پیش می‌آید که سفر نخست‌وزیر آتی لبنان به ترکیه چه تبعاتی برای رابطه لبنان و عربستان سعودی در پی دارد؟
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر