بازدید 16139
۴

واکنش اوباما به اعتراضات و خشونت‌ها درنشست کنگره

رئیس جمهوری سابق آمریکا با صدور بیانیه‌ای شدیدالحن گفت: تاریخ به درستی خشونت‌های امروز در کنگره را که از سوی رئیس جمهوری وقت آمریکا با دروغ‌های بی اساس درباره نتیجه قانونی انتخابات نشات گرفت به عنوان لحظه ننگین و شرم آور به خاطر می‌سپارد.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶ 07 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، باراک اوباما بامداد پنجشنبه در این بیانیه که نسخه آن در توئیتر منتشر شد با اشاره به هجمه‌های تبلیغاتی جمهوری‌خواهان علیه پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه گذشته هشدار داد که آن‌ها با دو انتخاب مواجه هستند؛ یا به این مسیر ادامه داده و بر آتش اختلافات بیفزایند، یا حقیقت را انتخاب کرده و نخستین گام‌ها را برای خاموش کردن شعله‌های آتش بردارند.

به دنبال فراخوان دونالد ترامپ برای تجمع مقابل کنگره آمریکا در روزی که قرار بود پیروزی بایدن در نشست مشترک مجلس نمایندگان و سنا اعلام شود، برخی از هواداران به ساختمان کنگره یورش بردند.

پس از آن، نشست کنگره به حالت تعلیق درآمد و شورشیان به داخل صحن سنا رفتند.

بر اثر تیراندازی نامشخص، یک زن در این درگیری کشته شد و سرانجام با درخواست شهردار واشنگتن دی سی برای حضور گارد ملی و اعلام مقررات منع آمد و شد، این غائله در ساعت حدود ۷ شب به پایان رسید.

پیشتر هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا هواداران ترامپ را را تروریست داخلی نامید که باید پاسخگو شوند.

او روز چهارشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: امروز تروریست‌های داخلی به بنیاد دموکراسی ما حمله کردند؛ انتقال مسالمت آمیز قدرت پس از انتخابات آزاد.
وی افزود: ما باید قانون را دوباره برقرار کنیم و آنها را پاسخگو سازیم.

وزیر خارجه پیشین آمریکا و رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، اضافه کرد: دموکراسی شکننده است. مقامات ما باید به مسئولیت خود برای محافظت از آن عمل کنند.

علاوه بر کلینتون، کوری بوش نماینده کنگره آمریکا هم در حال ارائه قطعنامه‌ای است که خواستار اخراج اعضای کنگره که "تروریست داخلی" را برانگیخته‌اند، می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
خشونت و دیکتاتوری در همه جا محکوم است.
ایکاش کمی از سیستم دموکراسی آمریکا در ایران هم بود. فیلترها فقط برای جریان خاص عمل میکنند نه مردم.
آقای اوباما : یادته سال 88 تو ایران از کیا حمایت میکردی ؛؛ مرگ خوبه ولی همسایه
ترامپ خیلی غلط ها می تواند بکند
همونی هست که برای بهتان تقلب ارا تو ایران مردمو به خیابانا دعوت می کرد و گرا به موسوی و کروبی می داد. صرف نظر از هیچ تعصبی ببینین هیچ جای دنیا ادمایی مثل موسوی که دنبال اشوب بودنو نمی پرستن چون باعث پسرفتند و اونی هم که تشویق می کنه این جور ادما رو همیشه مغرضه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر