بازدید 59736

واکنش تند ظریف به شعرخوانی سخیف اردوغان/ سفیر ترکیه احضار شد

شعرخوانی سخیف و تحریک آمیز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در رژه نظامی روز گذشته در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان با واکنش‌های زیادی روبه رو شده است. او در سخنرانی خود در جریان رژه پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان در باکو، قطعه‌ای از شعر ارس (آراز) با این مضمون را خواند: ««ارس را جدا کردند و آن را با میله و سنگ پر کردند / من از تو جدا نمی‌شدم، به زور جدایمان کردند».
کد خبر: ۱۰۲۰۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ 11 December 2020

واکنش تند ظریف به شعرخوانی سخیف اردوغان/ سفیر ترکیه احضار شد

بین الملل تابناک: شعرخوانی سخیف و تحریک آمیز رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در رژه نظامی روز گذشته در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان با واکنش های زیادی روبه رو شده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته در حالی که برای شرکت در مراسم رژه نظامی نیروهای جمهوری آذربایجان به مناسبت پایان اشغال منطقه «قره‌باغ کوهستانی» به باکو سفر کرده بود، ابیاتی از یک شعر جدایی‌طلبانه درباره رود ارس در مرز ایران و جمهوری آذربایجان علیه تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران خواند.

او در سخنرانی خود در جریان رژه پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان در باکو، قطعه‌ای از شعر ارس (آراز) با این مضمون را خواند: «ارس را جدا کردند و آن را با میله و سنگ پر کردند / من از تو جدا نمی‌شدم، به زور جدایمان کردند».

در واکنش به این شعر محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در پیامی توییتری نوشت: «به اردوغان نگفته بودند آن شعری که به غلط در باکو خواند، به جدایی اجباریِ مناطق شمال ارس از سرزمین مادریشان ایران اشاره دارد. آیا او متوجه نشد با خواندن این شعر علیه استقلال جمهوری آذربایجان سخن گفته است؟ هیچ کس نمی‌تواند درباره آذربایجان عزیز ما صحبت کند.»

واکنش تند ظریف به شعرخوانی سخیف اردوغان/ سفیر ترکیه احضار شد

اشاره ظریف در این توییت، به واقعۀ تاریخی جدایی بخش‌هایی از خاک ایران در چهارچوب عهدنامه ترکمانچای است که امروز به جزیی از خاک جمهوری آذربایجان، ترکیه و ارمنستان تبدیل شده‌اند.

احضار سفیر ترکیه

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (جمعه) از احضار «دریا اورس» سفیر ترکیه در جمهوری اسلامی ایران به وزارت خارجه در واکنش به اظهارات مداخله جویانه و غیر قابل قبول رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سفرش به باکو خبر داد.

وی اظهار داشت: امروز جمعه ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۹ سفیر ترکیه در تهران از سوی دستیار وزیر و مدیرکل اورآسیا به وزارت امور خارجه احضار و ضمن ابلاغ مراتب اعتراض شدید، به سفیر این کشور تأکید شد، جمهوری اسلامی ایران خواستار توضیح فوری دولت ترکیه در این خصوص است.

خطیب زاده افزود: در این احضار به سفیر ترکیه ابلاغ شد که دوران ادعاهای ارضی و امپراتوری‌های جنگ افروز و توسعه طلب سال‌هاست که گذشته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: به سفیر ترکیه تأکید شد جمهوری اسلامی ایران به هیچ کس اجازه مداخله در مورد تمامیت ارضی خود را نمی‌دهد و همان طور که تاریخ پر افتخارش گواه است، در خصوص امنیت ملی خود هیچ ذره‌ای کوتاه نمی‌آید.

علاوه بر وزارت خارجه، دیگر وزرای کشورمان از جمله جهرمی وزیر ارتباطات، بطحایی وزیر سابق آموزش و جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت و بسیاری از مقامات دولتی و حکومتی نیز در واکنش هایی این اظهارات اردوغان را محکوم کردند.

به عنوان نمونه محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در صفحه توییتر خود نوشت: اگر آقای اردوغان از خواندن شعر ارس منظورش ایران بزرگ است، درست است، زیرا آذربایجان در قلب ملت ایران و در کنار برادران دیگرش از قوم، لر و کرد و بلوچ و عرب قرار دارد. اگر نظرش تکرار تجربه شکست خورده داعش در سوریه است، حرف غلطی است.

سفیر پیشین ایران در باکو نیز اظهارات مداخله جویانه اخیر اردوغان در جریان سفرش به جمهوری آذربایجان را کاملا هدفمند خواند و گفت که رئیس جمهور ترکیه به دنبال ایجاد اختلال در روابط تهران و باکو است.

این تحلیلگر مسائل منطقه خاطرنشان کرد: زمانی که «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در ایران بود و توافق‌های خوبی در این سفر انجام و در مقطعی که روابط دو کشور به خصوص بعد از فرمایش‌های مقام معظم رهبری و مواضع ایران درباره آزادسازی اراضی اشغالی مسیر بسیار خوبی را طی می‌کند، اردوغان با هدف ایجاد اختلال در روابط دو کشور این موضوع را مطرح می‌کند و این موضوع مهمی است که هم ایران و جمهوری آذربایجان باید به این مساله توجه کنند.

پاک آیین گفت: اردوغان در اظهارات خود از سهند و سبلان صحبت می‌کند. سهند و سبلان چه ربطی به قره باغ و چه ربطی به جمهوری آذربایجان و حتی ترکیه دارد؟ اردوغان با طرح این صحبت‌ها می‌خواهد ایران را تحریک کند که عکس العملی علیه جمهوری آذربایجان نشان دهد. بعد شعری می‌خواند که این شعر فولکلوریک است که مردم ایران و جمهوری آذربایجان وقتی یک عزیزی را از دست می‌دهند، این شعر را می‌خوانند و می‌گویند ما نمی‌خواستیم از تو جدا شویم ما را به زور از تو جدا کردند.

وی ادامه داد: اردوغان این شعر فولکلوریک را به موضوع ارس تبدیل می‌کند و می‌گوید، دو کشور نباید از هم جدا می‌شدند و موافقتنامه گلستان و ترکمانچای را یادآوری می‌کند که باعث جداسازی شمال ارس شد و به این شکل جمهوری آذربایجان را تحقیر و استقلال این کشور را زیر سوال می‌برد. این اقدام از سویی در جهت تحریک جمهوری آذربایجان و از سویی در جهت تحریک ایران است. 

به گفته پاک آیین، اردوغان دنبال این است که فضایی ایجاد کند که دلخوری‌های قبلی جمهوری آذربایجان و ایران دوباره زنده و فضای بهتری برای ترکیه جهت حضور بیشتر در جمهوری آذربایجان در آینده ایجاد شود.

وی توئیت ظریف را بسیار بموقع خواند و گفت: به خصوص اینکه ترکیه را هدف قرار داده و پاسخ اردوغان را داد.

سفیر پیشین ایران در باکو با بیان اینکه باید روابط مان را با جمهوری آذربایجان حفظ کنیم، اظهار داشت: ایران و جمهوری آذربایجان باید مراقب دسیسه‌های مختلفی که به دنبال ایجاد اختلال در روابط دو کشور هستند، باشند که برخی از سوی ترکیه انجام می‌شود که از قبل سابقه داشته و برخی هم از سوی ارمنستان و رژیم صهیونیستی. باید پشت صحنه‌های موضوع را بدانیم و اگر عکس العملی انجام می‌دهیم علیه اظهارات اردوغان باشد و سعی کنیم روابط ایران و جمهوری آذربایجان به خاطر اظهارات اردوغان که کاملا هدفمند گفته شد، خدشه‌دار نشود.

حتی در داخل حزب عدالت و توسعه نیز از اینکه دیدگاه های افراطی ملی گرایانه همراه با مداخله خارجی در سیاست خارجی ترکیه پررنگ شده نگران و ناراحت هستند، به طوری که در ترکیه این دیدگاه وجود دارد که اردوغان تحت تاثیر سیاست های دولت باغچلی رهبر حزب حرکت ملی است که دیدگاه ملی گرایانه افراطی او در حوزه های داخلی و خارجی بر همگان روشن است.

تحقیر ارمنستان که در جنگ شکست خورده نیز اقدامی نه چندان جالب بود که از سوی اردوغان و الهام علی اف بارها تکرار شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۲۵۲
انتشار یافته: ۱۷۱
اون موقعی که میگیم به اذربایجان رو ندین یه عده میان حمله میکنن یا اینکه گفتیم چرا نمایندگان خبرگان رهبری از آذربایجان حمایت کردند گفتین داریم از مسلیمن دفاع میکنیم بیان تحویل بگیرن کل منطقه قفقاز مال ایرانه بازم بگین مال کشور جعلی آذربایجان بود. سیاست خارجی آقای ظریف در حد توئیت هست باید مرز بسته و سفیر آذربایجان اخراج بشه حداقل واسه یه کشوری جعلی که جز ایران بوده میونین شاخ و شونه بکشین تا ما باور کنیم قوی هستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خوب اردوغان گفته چه ربطی به اذربایجان داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شما هنوز در دوران قرن قبل از میلاد مسیح هستید، هنوز از زمان خیلی عقبید که ادعای ارضی بر آذربایجان دارید. اولا در زمانی که دو آذربایجان یکی بود، خود ایران مال حکومت تورک قاجار بود نه مال شما پانفارسها، از طرف دیگر اگر کسی با ادعای گذشته ادعای ارضی کند باید کل ایران را داد به کشور مقدنیه که وارث اسکندر مقدونی هستند و یا ایران را به عربها باید داد که صدها سال حاکم ایران بودند و دست آخر به تورکها باید داد که هزار سال تورکهای ایران حاکم ایران بودند. ز
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جالبه حتی بخش های عظیمی از تورکیه، که 100 سال پیش در نتیجه جنگ چالدران با توحش و وحشی گری اسلاف اروغان از ایران عزیزمان جدا شده و امروزه برادران و خواهران کردمان آنجا توسط سلطان اردوغان قتل و عام میشوند و تا چند سال پیش به آنان ترک کوهستانی می گفتند و هیچگاه هویتشان توسط فاشیست ها مورد قبول قرار نگرفته تماما بخش هایی از ایران عزیز بوده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خطاب به پان ترک پر ادعا شما تو هپروتی قارداش کل این سرزمین ایران بوده حالا هر زبانی که باشه عرب و فارس و لر کرد و آذری دخل ارودغون مشنگتون دو اروپا در مباره درسی بهش میده که شما بری ساندیس عربی بخوری
اردوغان عددی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نباید ترکیه را دست کم گرفت، هرچی باشه وارث امپراطوری عثمانی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
همیشه بین عثمانی و صفویه، ایران، درگیری بوده هیچ وقت هم مشکلشون حل نشد تا اینکه تو جنگ جهانی اول پوست عثمانی را کندن، باز هم غربی ها مثل صد سال پیش پوستشو می کنن. ماها بهتره بریم مشکلات اقتصادیمونو حل کنیم
وقاحت از حد گذارنده شده اردوغان از سهند و سبلان که جزو خاک ایران هستند صحبت میکرد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چند سال قبل که اردوغان اومد تو راس قدرت میشد این روزها را پیش بینی کرد، او در آرزوی برپایی امپراتوری عثمانیه
ولی در تهایت مثل جنگ جهانی اول پروندش بسته خواهد شد، چون واسه ی اروپایی ها هم داره خط و نشون میکشه
واکنش ظریف به سرودن این شعر، غیر منطقی و با تحریک پان ایرانیستهای قوم گرا می باشد که شدیدا در وزارت امور خارجه نفوذ دارند . مخاطب اردوغان بیشتر از اینکه ایران باشد ، روسیه بود . احتمالا آقای ظریف از شکست سیاستهای وزارت امور خارجه در قبال قفقاز ناراحت است و در واقع می خواهد عدم تخصص و کارایی خود را بپوشاند
پاسخ ها
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خاک بر سر تو پان ترک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
لعنت به هر چی پان ترک. لعنت به خودتون و خانواده هاتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تو کی هستی ما همه پان ایرانیست هستیم پان ایرانیست مالک ایرانست نفهمیدی چی گفتی اردوغان جرئت نداره جلوی پوتین زبان درازی کنه امااگر حدش را نداند در آب ارس غرق میشود
آذربایجان اگر نفت نداشت این ها طمع نسبت به آن نداشتند و این آقا رئیس جمهور آن نبود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
شماارمنی هاهم غرباغش راهپلی هپو میکردیدومیبلعیدید
سر وقت ما هم میان کم کم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
قبل از اینکه سر وقت ما بیاد، اروپایی ها سر وقتش میرن
بهتر است مسئولین کشور بجای رابطه با ترکیه کم کم بسمت اتحاد با عربستان بروند آنها به هیچ وجه به تمامیت ارضی ایران چشم داشتی ندارند فقط بخاطر مسائل منطقه ای با ایران اختلاف دارند در حالی که اردوغان در حال محاصره مرزهای شمالی ایران است و کارزار خود را از آذربایجان شروع کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
جناب ارمنی عربستان سالهاست که علنا تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی را ادعا می کنه
این همان نتیجه سیاست غلط و انحراف از قوانین الهی است. این نتیجه تبعیض زبانی , عمل نکردن به اصول اولیه انسانها حتی اصول مندرج در قانون اساسی ( حق ناچیز اقوام در اصل 15), تحقیر اقوام از رسانه ملی کشور, توهین و جوک سازی برای اقوام, نداشتن تلویزیون سراسری برای جمعیت های بزرگی از اقوام ( نه به اصطلاح استانی که تقریبا تمام برنامه هایش به زبان فارسی باشد), عدم تحصیل به زبان مادری اجبار در نام گذاری بچه و نتیجه بسیاری از کجروی های دیگر است.چه می شود مثل خیلی از کشورها ,کشور دو یا چند زبان رسمی داشته باشد. شاید هنوز هم وقت برای جبران باقی باشد.
والسلام علی من التبع الهدی
چرا از یک شعر میترسید اگر از آذربایجان ایران مطمئن هستید نباید اینگونه بترسید
پاسخ ها
شهباز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
فرزندم ما نترسیدیم و نخواهیم ترسید یاداوری ظریف هم برای تقویت معلومات افندی اردوغان بود
اگر ارمنستان شکست خورد بابت پشتیبانی ترکیه از اآذربایجان .لابد سرمست از این پیروزی و حماست بعضی از آقایان از آذربایجان حالا پاسخ ای هر مگس را دهند
بهتره است روی ماهواره ترک ست که در تمام ایران براحتی قابل دریافت است محدودیت های ایجاد شود اینکه ساعت پخش سریال ها و فیلم های ان یک و نیم ساعت به عقب برگشته و درست با ساعت 8.30 ایران شروع به پخش می کنند و استفاده از کلمات اذری بخصوص لهجه اذری ایرانی و کلمات فارسی در آنها بسیار زیاد شده است نشان از نقشه بسیار حساب شده نفوذ فرهنگی و سیاسی است. لازم بذکر است 80 درصد اذری زبان ها از ماهوره ترک ست استفاده می کنند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بریم دکتر ؟
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
توهم نزن عزیز من تورکم آذری باباته
نیرو را نباید تجزیه کرد و همزمان چندین متخاصم را که هنوز به نقطه لزومی فعال شدن خود نرسیده اند را نشانه رفت.
این درست است که ایران همیشه در تاریخ خود از ترکتازی های اقوام شمالی ایران رنج برده است ولی اکنون ام.آمریکا دشمن اصلی و فعال مایشاء همراه دست درازشده اش در منطقه علیه ایران عمل میکند و باید کلیه نیروها را در این راستا جهت داد.
شرط اصلی آنهم اتحاد کلیه خلق های ایران بخصوص اتکاء‌ بدانهاست و هرگونه عمل ضد مردمی شکست تمام و کمال و تجزیه ایران را در بر دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ایران در شمال افغانستان کنونی بوده اسم کشوری که توسط صفویان ساخته شد ممالک محروسه بوده که بعدا توسط رضاخان به ایران تغییر یافت .
باید نفوذی‌های عثمانی در ارکان دولت و نظام شناسایی و مجازات بشن، اینها در آینده بیشتر به ایران عزیز ضربه خواهند زد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
نفوذی های ارمنی چطور
اين بابا تا چند تا تپه ماهور رو از ارمنستان پس گرفته خيلي جوگير شده ، شبا خواب ميبينه تو توپ كاپي جاي سلطان سليمان نشسته !!!! پياده شو بابا بذار با هم بريم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
توی سوریه هم چند استان رو گرفته و توی لیبی فرانسه و روسیه و عربستان را باهم شکست داه توی قره باغ هم روسیه و. اون یک حامی ارمنستان را یه جوری تهدید کرد که جرات نکردن دخالت کنن بعد فکر کرده عددی هست عدد ما هستیم که روز روشن دانشمند هسته ای مون رو ترور می کنن بعد صدتا روایت می گیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
در سوریه که کل آن را می خواستند ولی در یک منطقه جمعشان کردیم در لیبی هم فعلا رو هواست در آذربایجان هم مستقیما وارد شد مقابل یک کشور بی دفاع حتی شما هم طرفداری کردین و گفتید سرزمین اشغال شده آذربایجان باید پس گرفته شود!
اول اینکه ما داخل کشور مشکل قومیتی نداریم من از اذربایجان برای مهمانی میروم زاهدان کسی به من نمیگوید کجا میروی واز کجا میایی دوم اینکه کسانی که به صورت فانتیک پانیسم هستند معدود افراد هستند که عمق تجزیه شدن وفجایع ان را برای کشوری که دین رسمی ان تشیع هست را نمیدانند احساس میکنم ما باید در روابط خود بادنیا تجدید تفکر بکنیم عجیب هم نیست که کشورهای همسایه هم ما را دست ندارند کشور اذربایجان به عنوان کشور همسایه و شیعه اول ازهمه باید توسط ما حمایت میشد نه ترکیه فرصت طلب سوم اینکه اردوغن با ریا نقطه ضعف ادربایجان را نشانه رفت با این شعرخوانی اش
یکی اردوغان یکی هم ترامپ وقتی حرف میزنن انگار یه بچه ی سه ساله داره حرف میزنه کاملا نژاد پرستانه و جو زده بدون ذره ای سیاست
نخیر شما خطا محاسبه دارید مثل همیشه هیچوقت درست تحلیل نکردید و تحلیل هم نمیکنید !! همه احزاب مختلف پشت اردوغان متحد ایستاده اند و بزودی زود میبینید ترکیه با اسراییل و عربستان برعلیه ایران متحد میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چه خ!شحالی
ایران باید نسل کشی ارامنه را به رسمیت بشناسد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ارمنی ازخودراضی ارمنستان هم بایدنسل کشی آذریهارابرسمیت بشناسددرضمن بجال پرت وپلاگفتن بروتاریخ بخوان
آقای ظریف یعنی بهت یاد نداده اند که در زمان تکه پاره کردن آزربایجان، ایرانی وجود نداشته بلکه حکومت مستقر، اسمش ممالک محصوره قاجار بوده!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مجبوری وقتی چیزی رو‌ بلد نیستی بگی؟ محروسه درسته جناب دانشمند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تا بوده ایران ایران بوده بیسواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
یعنی اینقدر پرت هستی؟
یاشاسین اردوغان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تف به اردوغان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
لعنت به اردوغان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مرگ بر اردوغان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
خفه شو مزدور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
قطعا تو ایرانی نیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
آخه خود فروش ترکیه که حتی تا ۱۵۰ سال پیش مکاتباتش فارسی بوده و از خودش حتی خط هم نداشته الان هم ندارد در مقابل ایران و فرهنگ ایران چه دارد که تو بیسواد قربان صدقه اردوغان خرفت میری ؟فقط دوست دوست داری یک چیزی از خارجی را مزه مزه کنی؟میدانی که ...مال رو آخر فیلم میکشند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
بدبخت با خانواده و جد و آبادت از کشور عزیزمون ایران پرتتون میکنیم بیرون شما جدایی طلب های پست رو
می خواهید چه شود ایران مثل زخمی است که ثروتش مثل خون مایه حیات روز به بروز به خاطر درگیری با دنیا هدر میرود وایران عزیز رفته رفته نحیفتر در دنیا میشود معلوم هست کرکسان زیاددی بر لب بام ایران نشسته اند تا سهمی از این خوان برگیرند
اینم ترکیه دشمن عجیب غریب
اردوغان غلط کرده ، این جناب ظریف اگه لبخندهای مزخرفش رو بتونه کنترل کنه ما این مشکلات رو نخواهیم داشت
اردوغان مزدور امریکاست ، اون با هماهنگی امریکا میخواد برای ایران حاشیه سازی کنه ،تا ایران در بر جام وا بده ، بنابراین باید ایران اول به فکر اخراج امریکا از خلیج فارس باشه ، هم چنین ایران باید چشماش رو روی پ ک ک ببنده تا اونا حال ترکیه رو جا بیارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
چرت و پرت نگو و آدرس اشتباه نده ترکیه داره از تحریم و دشمنی آمریکا و ایران کمال استفاده رو میکنه
30 درصد جمعیت ترکیه کرد هستند و مابقی مغول انوقت این شیرین عقل رویای امپراتوری عثمانی را در سر دارد
همین ظریف باعث شدن که ای آغا زنده بمونه وگرنه هواپیماش رو تو هوا زده بودن، لازم هست اون شب رو به اردوغان یادآوری کنن،
این سئوال برای من بوجود اومد موقعی که درگیری آذربایجان با ارمنستان شروع شد تمام ائمه شهرهای استانهای آذربایجان غربی ، شرقی و اردبیل اشغال قره باغ را توسط ارمنستان محکوم کردند و گفتند ارمنها باید بیرون برند. ولی امروز تو نماز جمعه هیچکس این اراجیف اردوغان را محکوم نکرد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۲
حالیته چی میگی یاخیلی خوردی؟
مسئله این نیست که اردوغان چه شعری خواند یا نخواند

مسئله این است که همین اردوغان وقتی لیر ترکیه ارزش خود رو در برابر دلار از دست داد رییس بانک مرکزی ترکیه رو بیرون انداخت
اما در ایران 290 نماینده مجلس قانون مردم شکنی تصویب کردند که ارزش پول ملی رو در یک هفته 30 درصد کاهش داد

این تفاوت هاست که شاید عده ای در داخل دل در گرو همسایه ها ببندند نه یه بیت شعر
وقتی از اذربایجان علیه ارمنستان دفاع می کردین.....
آره جانم
اشغال؟
پس همین اذربایجان و ترکیه هم اشغال شدند و از ایران جدا شدن
تبریک دیگر به مسئولین باهوش و دانشمند.به خاطر آن روزی که اردوغان هیولا را در به قدرت رسیدن دوباره یاری کردند.و از به شکست کشیدن کودتا در ترکیه که البته ربطی به ما نداشت پیغامهای شادی و درود سر دادند.اکنون آن گرگ چشم به کشورمان دوخته و در انتظار ابلهانه پیوستن آذری ها در دامن ترکیه عثمانی است.اروپا در جنگ جهانی عثمانی را تجزیه کرد.اردوغان میخواهد اینور جبران کند.در ذهن ما و پدران مان هرگز خاطره ای تلخ که عثمانی ها در شهرم تبریز عزیز ایجاد کردند را از یاد نمی برد.نصف ایران قلب تپنده آذری دارد و نصف دیگر به عشق آذربایجان می تپد.
والله من امروز رجب طیب اردوغان را دیدم که با سینه ستبر در هوای بارانی باکو آن شعر ارس و ارک را خواند جز صلابت و عزت در وجودش ندیدم اردوغان مگه چی کار میکنه یه مقدار وطن پرستی یه مقدار دینداری و یه مقدار زندگی با معیارای امروزی اونم اگه دختران دوچرخه سوار رو میگرفت مردم دوستش نداشتند
وقتی برای روز تاریخی 21 آذر والحاق دوباره اذربایجان بوه وطن حرفی زده نمیشود اردوغان زبان دراز میشود.ایران باید حتما بطور جدی تری با این یاوه گویی ها برخورد کند
انقدر ضعیف و تحریم و ایزوله شدیم با دشمنی با آمریکا که ترکیه و عربستان و همه کشورها دارن سواستفاده میکنن
ظریف حریف همچون ادمها می شود
ما دیگه فقط به لاف و حرف درشت زدن مسئولینمون عادت کردیم و هر روز باید از یه جایی تحقیر بشیم .
بخدا بلف زدن بسه تمومش کنید عمل کنید ، یا عزت کامل یا ذلت کامل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
می فرمایین یعنی الان به ترکیه حمله کنیم؟یا بریم از دیوار سفارتش بالا بریم؟
هر کشوری از ضعف ایران داره سواستفاده میکنن
دلشون هوس یک نادر قلی افشار دیگه کرده ....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مجید جان نادر شاه خودش ترک بود نه فارس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
ها و پادشاهان عثمانی نژادشون یکی بوده افشار پسر گون خان پسر اوغوزخان بوده برای همین است که نادر علنا خود را تورک خطاب می کرد و وقتی هندوستان را فتح کرد طی فتح نامه ای به سلطان عثمانی نوشت چون سلطان گورکانی از عموزاده های تورکمان بود
بر سر حکومت باقی گذاشتیم
اگه این مردک احمق رو از کودتا نجات نداده بودین چنین زبون درازی نمیکرد مردک احمق داعش پرور
به هر حال به نظر میاد شرایط منطقه داره بر میگرده به قبل جنگ جهانی اول یعنی جای که عثمانی و شوروی در منطقه حرف اول و آخر رو میزدند. ما هم که دیگه نفتمون به درد نخور شده و خریدار نداره پس توان مقابله با هیچ کدوم رو شاید نداشته باشیم.
اردوغان تبدیل شده به کسی که نه به درد بلوک غرب میخوره و نه بلوک شرق
به همین خاطر هم چند سال پیش با کودتا اومدن کله پاش کنند که برنامه اشون درست پیش نرفت. اردوغان هم جا پاش محکم تر شد و تهاجمی تر.
انشالله که از لحاظ توسعه و اقتصادی شانسی بهمون رو کنه و کشور موتورش راه بیوفته وگرنه در طولانی مدت (50 سال آینده) بد میبازیم.
هی دست و پا بزنید
آذربایجان رو با بی لیاقتی دادیم دست ترکیه و اسرائیل
مردم ما با آذربایجان پیوند قومی و نژادی دارند یا ترکیه؟
آذربایجان اندازه سوریه و یمن و لبنان برامون مهم نبود؟
این چه ایدولوژی است که موجب انفعال ما در خصوص آذربایجان شده؟
ترکیه عملا چشم به خاک ایران دوخته و اونوقت وزیر خارجه ایران فقط یک توییت زده اونوقت این شدبد لحنه؟ نویسنده معنای شدید لحن را نمی داند.
وقتی ما میگفتیم ایران داره در جنگ قره باغ اشتباه عمل میکنه یه عده میگفتن بیخیال.
وقتی پدر و مادر سکوت کنن غریبه احساس میکنه پدر و مادر شده.
آذربایجان سرزمین ایرانه،ایران نباید بی طرف می جوند و اجازه میداد اردوغان صدام صفت نقش قیم رو بازی کنی برای سرزمین ما.
جنگ من،سوریه،لبنان و...نیست.جنگ من خاک ایرانه و آذربایجان خاک ایرانه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
اگر آذربایجان خاک ایرانه چرا در جنگ قره باغ از؟! ارمنستان حمایت میکردید
جانبداری از آذربایجان در جنگ اخیر کار اشتباهی بود
نتیجه ضعیف بودن این است که هر کس و ناکسی حرف میزند . ایا عراق و لبنان و سوریه از ما حمایت کردند ؟
اون موقع که بر طبل شادی می کوبیدید و از اینکه اردوغان انحصار طلب و دیکتاتور منش را در شکست کودتا بر علیه هموطنان ناراضی اش یاری می کردید باید فکرش را می کردید که این مرد قدرت طلب که به مردم و نظامی ها و کارمندان مخالف خود رحم نمی کند روحیه ای دارد که برای مداخله در کشورهای دیگر ساخته شده است. ملت از شما مسئولین همیشه چند گام جلوترند.این همه آذری های وطن پرست در پیامها و هشدار های خود بارها و بارها دخالت شیطنت گونه عثمانی ها را بی دلیل نمی دانستن.اما عینک شما مسئولین خیلی نزدیک بین بود.آذری کل ایران را آذربایجان میداند.دل ما برای کل ایران می تپد
نتیجه ۸ سال ریاست جمهوری روحانی افتادن در دام برجام و تضعیف اقتدار ایران بود
مرگ بر پانترک
مرگ بر پانترک
ایمه جمعه ای که نامه نوشته و در جنگ قره باغ از ترکها حمایت کردند و برخی نمایندگان ,پاسخگو باشندچرا ساکتند ؟
ظریف توییت کرده؟ مگه توییتر فیلتر نیست؟ به فارسی هم توییت کرده؟ واسه کی؟ مگه ما به توییتر دسترسی داریم که به فارسی توییت کرده؟
به نظر میاد هم روسیه و هم ترکیه به دنبال احیای شوروی و عثمانی هستند البته بدون خونریزی.
به همین خاطر عرب ها از ترس بلند پروازی های ترکیه با اسرائیل رابطه برقرار کردند تا جلوی ترکیه متحد قوی منطقه ای داشته باشند. در صورتی که اکثرا فکر می کنند به خاطر ایران این کارو کردند در صورتی که ایران به خاطر تحریم های بسیار بدی که درش قرار داره، در ضعیف ترین حالت بیست سال گذشته خودش قرار داره
بیصبرانه منتظر سال ۱۴۰۰ هستیم که دوران ضعف ومدارا به اتمام برسد !!!
پیشنهاد من اینه شعار انتخابات ریاست جمهوری بعدی این باشد :
«اقتدار را به ایران بازمیگردانیم»
همه ای ایران سرای من است
کجایند آن 4 امام جمعه ای که علیه ارمنستان و در حمایت از باکو بیانیه صادر کردند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
اردوغان غلط کرد
این شعر زمانی خوانده شد که پاره تن ایران توسط یک قطع نامه از ایران جدا شد وهوطنان ما دونیم شدند یکی این طرف ارس دیگری در ان طرف.و شعر
ارس ارس خوان ارس سلطان ارس خوان ارس
ارس اییردلار گمونان قاییردلار
من سنن ایریلمازدیم ظلمینان اییردلار
آقای ظریف برای مردم آذربایجان مثل خورشید مشخص است که شما در ظاهر حمایت می کردید از تمامیت آذربایجان، در خاف شما دنبال پیروزی ارمنستان و ادامه اشغال قره باغ بودید
پاسخ ظریف و احضار سفیر ترکیه خوب ولی اصلا کافی نیست تا عذر خواهی رسمی ترکیه باید این اقدامات انجام بشه:
- تحریم کالاهای ترکیه ای
- ممنوعیت سفرهای توریستی به ترکیه
- تعطیلی کنسولی ترکیه در تبریز
- محکومیت این امر توسط ائمه جمعه استان های آذری زبان
وقتی اونطور به اعمال رجب طیب صحه میذاریم الان هم باید خزعبلاتش رو تحمل کنیم
اصلا کل ترکیه مال فارسها است . کوروش در 546 پیش از میلاد تمدن لیدیه و شهر سارد ( واقع در ترکیه کنونی ) را تصرف کرد و به خاک ایران باستان ضمیمه نمود . باید دوباره آنجا را به تمدن ایرانی برگردانیم .
چرا اینقدر دیر واکنش نشون دادید
جناب ظریف اذربایجان از کی برای شما عزیز شده؟؟؟؟ اونوقت؟؟؟؟؟
این احمق چی فکر کرده؟
بسیارکارسخیفی کرده آقای اردوغان که شعرخوانده اگر مثل آقای پوتین ویا چین ویا ارمنستان که مسلمانهارالت وپارکردندچنین میکردکارسخیفی نبودحالاشعری خوانده دادمادرآمده و این باعث لذت دشمنان مشترکمان شده ازقدیم میگفتند طرف شعرمیگه یعنی چیزی باطل شماغیرتتان رادربرابردشمنان واقعی نشان دهید و نه لغزش مضحک دوستان واقعیتان.
تابناک جان برای پرزیدنت اردوغان شعر کامل رو بفرست تا دیگه از این شر و ور ها نگه. غلط های زیادی
تابناک جان برای پرزیدنت اردوغان شعر کامل رو بفرست تا دیگه از این شر و ور ها نگه. غلط های زیادی
این شعر تجزیه طلبانه نیست و در فرهنگ اذری وجود داشته از زمان دور .
متاسفانه حرکت ناپخته کشورمان که رسانه ای کرد و دشمنان شاد شدند از تنش نتایجش بدتر از خواندن شعر توسط اردوغان شد .
اقای ظریف ناپخته و احساسی و تبلیغی رفتار کرد در حالیکه میتوانست بدون سرو صدا با ترکیه مذاکره و علت را جویا شوند بنظر میرسد در داخل کشور یک تعداد میخواهند جو تنش با همسایه ها را تکمیل کنند
آذربایجان نمی فهمد که با حظور ترکیه در این کشور استقلال خود رااز دست خواهد داد
وقتی به حقیفت چشم می بندیم و ایران را جزیره ای در دریا فرض می کنیم وقتی سیاست خارجی را برای تقویت کشور جدی نمی گیریم . وقتی با قدرتها را زماته به خاطر منافع داخلی به مجادله می گیریم. وقتی برای حفظ قدرت به زیر پرچم کشورعای همسایه می رویم .
این میشود که از ترک گرفته تا مغول و هند گرفته تا عرب برلی ایران نقشه می کشند

بیایید بدای مدتی حدود ۱۰ سال با هیچ قدرتی گلاویز نشوید و با همدیگر همدل شوید تا ایران بزرگی برای همه داشته باشیم
عثمانیها،روسها و سعودیها همیشه با ما رقابت منطقه ای داشتن و هرگز ننی توانند دوست یا شریک خوبی برای ما باشند
اردغان مرده شور برده هم از توبره میخوره هم از آخور
تبریک دیگر به مسئولین باهوش و دانشمند.به خاطر آن روزی که اردوغان هیولا را در به قدرت رسیدن دوباره یاری کردند.و از به شکست کشیدن کودتا در ترکیه که البته ربطی به ما نداشت پیغامهای شادی و درود سر دادند.اکنون آن گرگ چشم به کشورمان دوخته و در انتظار ابلهانه پیوستن آذری ها در دامن ترکیه عثمانی است.اروپا در جنگ جهانی عثمانی را تجزیه کرد.اردوغان میخواهد اینور جبران کند.در ذهن ما و پدران مان هرگز خاطره ای تلخ که عثمانی ها در شهرم تبریز عزیز ایجاد کردند را از یاد نمی برد.نصف ایران قلب تپنده آذری دارد و نصف دیگر به عشق آذربایجان می تپد.
شعری رو که جناب اردوغان خواند کاملا تحریف شده ترجمه کرده اید. ایشان در واقع گفتن مین ایلن دویوردولار یعنی با مین پر کردن منظور مینگذاری اطراف ارس توسط ارمنستان بوده است حالا مین رو میله ترجمه کردین به کنار ولی این سنگ رو از کجا آوردین؟ دوم صحبت درباره ساوالان و ارک مربوط به شعاردهنده بود نه اردوغان خواهشا می خواین حرفهای کسی رو تحلیل کنین خودتون برین بشینین یه دور گوش کنین بعد تحلیل کنین. اردوغان همچنین خواستار اتحاد شش دولت منطقه شد چرا شما اینجاشو ندیدین اصلا
ترجمه شعر این نیست.
آقا ظریف پوتین و اردوغان خواب بدی برای کشور ما دیده اند البته تو کاره ای نیستی
بنام خدا
سرزمینهای قفقاز جنوبی را از ایران جدا کردند اون احمقی که حرف مفت می زند بداند که بخشی از سرزمین خودش هم یک روزی جزء ایران بزرگ بود .
یک بار برا همیشه باید این مضوع حل شود . باید از اقوام لر- کرد-بلوچ به استانهای آذربایجان برده شود تا ترکیب جمعیتی عضو شود . من به نوبه خودم در این راه قدم برداشته ام و از تبریز زن گرفتم . البته من جنوبی هستم. حالا بچه های ما در تبریز دیگه اون پان ترکیسم رو ندارن تابنکان خواهشا منتشر کن
از خود تهران تا ارومیه و استانهای بین اونها(تهران، البرز،قزوین،زنجان،همدان،اردبیل،آذربایجان شرقی و غربی)، مردم در انتخابات شرکت کنن و معلوم کنن که کدوم طرف رو به عنوان کشورشون میخوان.
مبارکتون باشه
مناطق اشغالی ازاد شد اره؟
حالا تحویل بگیرید
کالاهای ساخت ترکیه را تحریم کنید
سفارت را تعطیل
سفر به ترکیه هم ممنوع
اردوغان غلط زیادی می کند
حالا اردوغان چشمش به جعیتی افتاده و احساساتی شده یه چیزی خورده. شما جدی نگیرید و بی جهت همش نزنید. اصلا کشیدن مرز بین انسانها پدیده مطلوبی نبوده و نیست. یه انگلیسی سیاست مدار میگفت: برای < لندن> اداره چند کشور کوچک آسان تر از یک کشور بزرگ است. لذا با استفاده از راهبرد اختلاف بنداز و حکومت کن تلاش کردند به بهانه های مختلف از جمله رنگ. نژاد. دین. زبان و... بین کشورهای مختلف آنها را تجزیه کنند.
با اینکه باید روابط خوبمان با ترکیه را حفظ کنیم اما اردوغان کلا موذی میزنه
جناب وزیر، به نکته ظریفی اشاره فرمودید .دمتان گرم قلمتان نویسا
یک روزترکیه برای جان ایران میشود
آقای ظریف ، ما مردم عادت داریم به این چیزا.
بابا یکی غضمفرها رو بگیره ...
تو فضای مجازی به نفع عثمانی ترکوندن!!-
ببخشیدها همه می دونستن جنگ ارمنستان و آذربایجان طرح اسرائیلی واسه بستن سوراخ تنفس ایران بود
امیدی نداریم الان دربست تو فکر اون لیست بلند بالای انتقام هایی هستند که فقط باید از اسرائیل بگیرند!!!!
چه شود !
فقط خدا به داد این محتضر (تمدن ایرانی) برسه ....
یک سلامی کنیم به امام جمعه های بزرگوار که عجب مصلحت اندیشانه طرف آذربابجان بودند
خیلی دیره وقتی که در جنگ قره باغ فقط نظاره گر بودید و به فکر از دست دادن نفوذ خود در این مناطق نبودید باید فکر این روزها رو می کردید. تازه شروع شده. حالا بیا اردوغان رو حالی کن که آذربایجان ما کجاست و اونها کجاست. کجان نمایندهای ولایت فقیه در استان های ... که از جنگ حمایت می کردند نکنه به اردوغان ارادت پیدا کردن.
به عنوان یه آذری اهل ارومیه میگم که اردوغان و علی اف بی خود کردند خونه و شهر من متعلق به هیچ کس جز خودم و خاک مادریم نیست اگرم کسی فکر دیگه ای داشته باشه مطمئن باشید همون کسی که چند صد سال نذاشت عثمانی یه وجب بیشتر از خاکی که از روم شرقی غصب کرده بود اشغال بکنه بازم میتونه پس مانده ی عثمانی رو سر جاش بشونه اینام دارن دقیقا همون اشتباهی رو میکنن که صدام کرد اونم فکر میکرد مردم خوزستان قراره جلوی ارتشش گاو قربونی کنن ولی همون مردم یه ماه دست خالی جلوی صدام ایستادن فکر نکنم امثال باکری که از آذربایجان برای خوزستان جنگیدن و حتی پیکرشون پیدا نشد بخوان شهر خودشون رو دو دستی تقدیم اردوغان فاشیست یا علی اف مزدور اون کنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تا اونجایی که من میدونم ارومیه ترک داره نه آذری
اگه پویش تحریم کالاهای ترک راه بندازیم به غلط کردن میافتن
اون وقت که عردوغان دیوار میکشید باید جرش میدادید نه تو کودتا کمکش کنید
سلام. نام واقعی منطقه بالای ارس نه آذربایجان که ارّان Arranاست و استالین با تغییر نام آن به آدربایجان نیت سوء داشت و می خواست با این تغییر نام، آذربایجان ما را هم تصاحب کند. اگر موقع فروپاشی اتحاد شوروی و استقلال ارّان ما با عنوان "جمهوری آذربایجان" مخالفت می کردیم و می گفتیم که نام آن سرزمنی باید جمهوری ارّان باشد، اکنون مشکلات جاری را نداشتیم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
مزخرفات بلغور نفرمائید
ترک ها به مناطق گرم‌تر عنوان کلی آران میدن مثلا در منطقه ما زنجان به منطقه قم هم میگن آران... یه کم سوادخودتونو ببرید بالا
کجای این واکنش تند بوده ؟ ایشان تازه توجیه کرده که اقای اردوغان ترکی بلد نیست و نمی دانسته ارس کجا است .
دلم میخواد یک دل سیر عرعر کنم ...
اگر اینکار رو اتحادیه اروپا میکرد چکار میکردین
یقیننا اینها بزرگترین دشمنان ما هستند اگر بتوانند برای
تجزیه ایران هر کاری میکنند
این سفیر نادان تازه تو باکو بوده که اینقدر با جهالت حرف می زنه؟
اون موقع که کارشناسا میگفتن به هزار دلیل از آذربایجان در جنگ با ارمنستان حمایت نکنید به خاطر همین مسایل بود.
۱- آذربایجان دنبال تشکیل یک کشور بزرگ تر هست و چه جایی مرتبط تر از آذربایجان ایران
۲-آذربایجان رابطه گرمی با اسراییل و آمریکا داره که به هر صورت دشمن جمهوری اسلامی هستن
سحیف بود اینهمه میسوزید اگه وزین بود چکار میکردید
یادتان است که شما از کودتا نجاتش دادید ؟!؟!
هر کس که خیال خام درباره مرزهای ایران دارد مستوجب مجازات است
عجیب است با دشمنان دشمنانمان دشمنی می کنیم، چه ارمنستان و چه اسراییل
به نظرتون آزربایجان بین ترکیه و ایران کدوم را ترجیح میده اگه قرار باشه یکیشو انتخاب کنه؟ معلومه ترکیه
علنا دارن این شعار را گسترش میدن
قبلا میگفتن ترکیه و آزربایجان دو تا دولت هستند و یک ملت الان میگن اگه زمینه مساعد شود بکنیم یک ملت یک دولت
دیروز هم بنا بر این شد شهروندان دو کشور فقط با کارت شناسایی و بدون ویزا و پاسپورت میتونن تردد کنن بین دو کشور.
ترکیه تمام تلاشش را میکنه گازش را بیشتر از آزربایجان تامین کنه و ایران را به حداقل برسه. همه اینا به ضرر ایرانه ضمن اینکه ترکیه متعهد شده تمام جاهایی که در آزربایجان توسط اشغالگران ارمنستان تخریب شده را بازسازی کند
با سلام،
اگر مواضع غلط جمهوری اسلامی در جدال قره باغ نبود هیچوقت اردوغان جرات نمیکرد چنین سخن بگوید. چرا جمهوری اسلامی با علم به اینکه پان ترکیستها در جمهوری آذربایجان لانه کرده اند از آنها حمایت کرد. بایستی در کتب تاریخ، کودکان ما در آذربایجان عزیز و کل ایران جنایاتی که ترکان عثمانی در حق اجداد فرزندان ما در آذربایجان، تبریز و مناطق ترک نشین ما انجام دادند بدرستی تدریس شود. باید کتاب نبرد چالدران، شاه طهماسب و سلیمان خان قانونی در مدارس کشور برای کودکان آذربایجان و ایران تدریس شود تا مقاومت مردان دلاور ایران و اجداد فرزندان آذربایجان با دستان خالی در مقابل ترکان عثمانی و کشتار فرزندان آذربایجان بدست ترکان عثمانی برای آنان روشن شود. بایستی اردوغان کتب تاریخی را بدرستی بخواند تا متوجه شود ارزروم جگر پاره ایران چگونه از ایران جدا شد و هنوز ملت آنجا با گذشت حدود 300 سال هنوز به عشق ایران هر سال نوروز را جشن میگیرند و هنوز هم از حکومت ترکیه کتک میخورند و به چشم یک شهروند درجه دو به آنان نگاه میشود. اردوغان باید بداند که چگونه جمهوری آذربایجان از ایران توسط روسیه جداشد و الان ایران بایستی مدعی بازگشت این پاره تن به ایران باشد. اردوغان بایستی اشعار ایرانی را بر ستونهای استانبول بخواند تا عمق نفوذ فرهنگ ایران را در قلب ترکیه ببیند و متوجه شود که ایران بایستی مدعی بازگشت بخشهای جدا شده از ایران باشد و نه ترکیه.
جالبه که امروز سالروز نجات آذربایجان از دست فرقه دموکرات وابسته به شوروی است. سال ۱۳۲۴
خود کرده را تدبیر نیست .... آقایان ظریف و ولایتی و بقیه سیاسیون ایران آنروز که در بحبوحه جنگ قره باغ خواهان الحاق چند شهر از ارمنستان به ذربایجان بودند، باید فکر امروز را می کردند
این تازه اول کار است، تجربه ثابت کرده است که اردغان مرد مصممی است و تمام نیات خود در منطقه را عملیاتی کرده است و بنابراین دیر یا زود، شاهد مناقشه ای عظیم و خانمانسوز در خصوص دفاع از آذربایجان عزیز را خواهیم داشت
اردوغان عمر وعاص نئو پان ترکیسیم عثمانی است .چو ایران نباشد تن من نباد.
تا مسئولین دارند به خاطر اشغال پست ها و صندلی ها تو سر و کله هم می زنند، ادم زرنگ‌ ها کارشون رو می کنند.
چرا سپاه سکوت کرده ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
تو حالا باغیرت شدی؟ جنگ بشه تو میری یا سپاهیا؟
اونایی که با شنیدن حرف های این مردتیکه کثیف هار شدن و دم تکون میدن بدونند ما مردم ایران یک وجب خاک ایران رو به هیشکی نمیدیم. ایران لایق ایرانیهاست
شما بایست از ارمنستان حمایت میکردید بدترین کار ممکن را کردید که از ارمنستان حمایت نکردید
این آقایان که هر روز پشت تریبون میرن و شعار یک وجب خاک ایران رو میدن الان کجان ؟ هر روز خط و نشون میکشید و تشر میزنیم و خط قرمز و از این حرفا بفرمایید علتا اعلام کردند به خاک ایران چشم دارند حالا که جدی شد
اردوغان جنگ طلب به زودی به سرنوشت صدام جنایتکار دچار خواهد شد ، این خط این نشون٪٪٪٪٪٪٪٪٪
باید از ارمنستان دفاع میکردن
راه حل؛ قرارداد دوستی و نزدیکی و پیمان دفاعی با ارمنستان..
زیادی ترکیه را تحویل گرفتیم .حالا از این شعرها میگن.که به اونا ربطی نداره .اون دیدن مشکلات کشورمون زیاده و مدیریت اقتصاد نداریم ...فرصت طلب شدن بلکه بتونن از آب گل آلود ماهی بگیرند ....حالا فقط ما ایران منسجم میخواهیم..
وقتی ضعف دولتمردان ما رو مقابل آمریکا و غرب ببینند باید هم چنین رجز بخوانند وای که اگر رهبر و سپاه نبود.....
شوونیسم فارس از زمان قدرت رسیدن رضاخان تا به امروز تلاشش را نابودی اقوام ایرانی بکار گرفته است. ولی فرهنگ و زبان اقوام ایرانی ایرانی بیدی نیست که به بادی بلرزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
این اسم مال انسان است ما کردها پشت فارسها هستیم و در ترکیه کمرتان را خواهیم شکست
ظریف رو دیگه همه شناختن اینارو واسه عزیز کدن خودش میگه
تابناک عزیز جا داشت ان شعر فولکوریک آراز آزار که به زبان آذری و به مناسبت جدایی آران از ایران سروده شده است، می نوشتید. ! مگر آ ذربایجان قلب ایران نیست؟ چرا یک شعر ایرانی را از زبان یک اجنبی بشنویم و اینقدر برآشفته شویم! ؟
این گستاخی اردوغان نشان از فرستادن سیگنال ضعف دولتمردان ما به دنیا است. وقتی ما را گدای برجام معرفی میکنند باید این مردک چنین کند
ما که به همه کشورا امتیاز باج داریم میدیم یه آمریکا سیر کنیم چی میشه..
ای بابا علکی لفتش ندید ترکیە چیە،، حلا جناب اردوغان یە چیزی گفتن
دوستان موقع انتخابات است و جناح ها با طرح این هیاهوها و تحریک حس وطن پرستی می خواهند مردم ایران را به پای صندوق ها بکشند و تمام.
حمایت ایران از جمهوری آذربایجان اشتباهی استراتژیک بوده و نوعثمانی گری اردوغان در آینده با همراهی آذربایجان! برای امنیت ملی کشورمان دردسرساز خواهند بود!
در ضمن اردوغان با میتوان همردیف آقای ولید جمبلات در لبنان قرار داد! زیرا از ثبات سیاسی برخوردار نبوده و هرازگاهی بسمتی متمایل میشود!
سیاست و استراتژِی ما شاهکاره بخدا برای اینکه به آمریکا باج ندیم باید به کل دنیا باج بدیم و سکوت کنیم !!!!!!! این کشتی در حال غرق شدنه با این مسیر فوق العاده اشتباه متاسفانه
اردوغان غلط کرد
مسئولینی که نمیتونن یه آب رو از کف خیابون جمع کنند بهتره حرف اضافه و دهن پر کن نزنند . در حباثت و دورو بودن اردوغان شکی نیست ولی هرچی باشه داره برای کشور خودش کار میکنه و حمایت مردم ترکیه هم داره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس