بازدید 30020
یادداشت سردبیر

شرایط مذاکره کننده پیروز

چه محرکی به اروپا اجازه چنین جسارتی داده تا بحث موشکی را پیش بکشد؛ آن هم در حالی که در اجرای برجام پای در گل مانده است، عجیب و غیر قابل فهم به نظر می‌رسد. دستگاه دیپلماسی ما باید به این اتحادیه فشل تفهیم کند که هنوز وظایف بر زمین مانده زیادی برای اجرای توافق قبلی هست.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۹ 10 December 2020

یادداشت سردبیر: بعد از فرایند مذاکرات ۱+۵ و امضا و اجرای ناقص برجام، نهایتا در دوره ریاست جمهوری ترامپ، اروپایی ها نتوانستند از خروج امریکا از برجام ممانعت کنند. پس از خروج نیز توان پر کردن خلأ حضور امریکا را نداشتند و ذره‌ای خاصیت بابت حضور در برجام که از خود نشان ندادند هیچ، نقش گزارشگر وقایع یا خبر رسانی بی اثر را بعهده داشتند و به عنوان بازیگری وقت تلف کن و تامین کننده منافع طرف متخلف عمل کردند.

این اتحادیه با آن سابقه بسیار ضعیف، چطور به خود اجازه می‌دهد اکنون که امریکا در مقابل ملت ایران شکست خورده و از کرده خود پشیمان است و قاعدتا باید به قواعد بازی تن بدهد، به جای فشار بر امریکا، گامی فراتر از صلاحیت و جایگاه خود برداشته و بحث موشکی را پیش می‌کشد!

احیای برجامی که مرده به دنیا آمد، خود به مراقبت ویژه و اتاق احیاء، آن هم حداقل برای یک سال نیاز دارد تا فقط به شرایط و نقطه صفر برسد نه بیشتر!

حال چه محرکی به اروپا اجازه چنین جسارتی داده تا بحث موشکی را پیش بکشد؛ آن هم در حالی که در اجرای برجام پای در گل مانده است؛ عجیب و غیر قابل فهم به نظر می‌رسد.

دستگاه دیپلماسی ما باید به این اتحادیه فشل تفهیم کند که هنوز وظایف بر زمین مانده زیادی برای اجرای توافق قبلی هست تا فقط بتوان به یک نشست رو در رو در مورد احیای برجام تن داد، چه رسد به بررسی موضوعات دیگر.

اولا امریکا با هدف تسلیم ایران، دو سال است که از برجام خارج شده و از این بابت خسارتی بالغ بر حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به اقتصاد ایران وارد کرده است.

ثانیا قبل از خروج از برجام نیز نه تنها به تعهدات خود عمل نکرده، که از پایبندی دیگران به مفاد برجام نیز جلوگیری کرده است.

ثالثا در مواجهه با ملت ایران شکست سنگینی متحمل شده و اینک به عنوان طرف بازنده، باید امتیازات مهمی را روی میز مذاکره بگذارد و شروط بحق ایران را قبل از هر اتفاق جدیدی تامین کند.

با این اوصاف اکنون مساله روی میز نه موشک و توهمات اروپا که عبارتند از؛

۱- بازگشت فوری، رسمی و بدون هر گونه پیش شرط امریکا به برجام همزمان با تصویب آن در کنگره برای اطمینان از عدم تکرار قانون شکنی امریکا؟!

۲- اجرای کامل تمام تعهدات برجامی و لغو یکجای همه تحریم‌ها و راستی آزمایی این اقدام به مدت یک سال؛ یعنی معادل دوره‌ای که ایران با شکیبایی تمام، رفتار خلاف عرف امریکا و اروپا در خروج از برجام و عدم‌اجرای آن را نظاره کرد و هیچ کاری نکرد.

۳- پس از یک سال اثبات حسن نیت طرف مقابل، تازه شروع پلکانی بازگشت ایران به تعهدات بد برجامی آغاز خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۸۴
درود و سلام به سردبیر محترم. دو کلمه حرف حساب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
روحانی فقط چندروز بعداز اغاز شمارش ارای انتخابات : هیچکس حق فرصت سوزی ندارد !!!!
خوب منم جای بایدن و اتحادیه اروپا بودم واینهمه ذوق واشتیاق برای مذاکره ازطرف مقابل میدیدم و همینطوربودجه کاملا متکی بر مذاکره را میدیدم طاقچه بالا میذاشتم وشرط وشروط تعیین میکردم !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
اگر منطقی بودیم و از روز اول بر اساس حفظ منافع ملی خودمان
، تنها و مستقیم با آمریکا مذاکره میکردیم
اصلا نیازی با وارد کردن اروپا و چین و روسیه نداشتیم
چون تمام اینها خودشان همه
نوچه های آمریکا بوده و هستند
الان هم بهترین راه ک کار رفع تنش با آمریکا بصورت مستقیم
و بدون حضور هر کدام از این لاشخورها
میباشد و بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
اولش گفتند امریکاباید قبل از هر کاری خسارت چندصدمیلیاردی خروج ازبرجام را پرداخت و ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی را محکوم کند حالا میگویند اگر امریکا با یک امضا !!! به برجام برگردد ماهم کلید برق سانتریفوژهارا فورا خاموش میکنیم !!!!ً‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
درودبرتابناک که تاسرحدامکان سانسورنمیکند ونظرات مردم رابی کم وکاست منتشرمیسازد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
ناشناس ۱۱:۲۸
مگر اقایان روردرو ومستقیم باامریکا مذاکره وبا وزیرخارجه اش قدم نزدند مگر برای اولین باربع ازانقلاب روسای جمهوردوکشور تلفنی صحبت نکردند؟! اخرش چی شد؟!!!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
خوب وقتی مجلس ما مصوبه برای دست بالا داشتن در مذاکرات تصویب میکنه، اونام میگن یک کاری بکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
اقای ظریف میداند چه کرده با مملکت لذا خودش بارها گفت نمی آید۱۴۰۰
پس جوسازی را تمام کنید
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
این نوشتار هم واقعی نیست و همان آب در هاون کوفتن و تکرار مکررات است.
بروید پشت میز مذاکره بدون تعیین شرط و شروط!
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
دوست ناشناس 11:28 باز هم باید کلاه مون رو بالا بندازیم که به همین تعداد بسنده شد. الان که عربستان و امارات و ژاپن و ... صف کشیدن که ما هم باید تو مذاکرات برجام باشیم!!! راستش نمی دونم اینا چی فکر کردن؟ یا به قولی چی می زنن که به این فکرا می افتن . در هر صورت همه ما می دونیم اگه امریکا راضی بشه، بقیه در حد پوب باقالی هم نیستن و هیچ غلطی نمی تونن بکنن. پس چه بهتر یه بار برای همیشه بشینیم و مشکلاتمون رو با امریکا بر طرف کنیم.
با سلام
باید اقازاده های غربی همگی اخراج بشن مشکل حل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
شرقیا بمونن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
دست اروپایی ها نزد ایرانی ها رو است و این اولین بار نیست که خنجر اروپایی ها را از پشت می خورند.
سال 2004-2005 میلادی هم آنها همین برنامه ها را پیاده کردند.
پس از برجام هم نقش پلیس خوب را بازی کردند اما هیچ وقت به تعهدات خود عمل نکردند.
امروزه هم که دیگر نزد ایرانی ها رسوا شده اند و معلوم شده که عدم اجرای تعهدات در برجام به این دلیل بود که اروپایی ها از همان ابتدا در حال کلاشی بودند.
رفتار اروپایی ها مانند شغال هایی می ماند که به دنبال یک حیوان درنده می دوند تا اگر طعمه ای گیر اش آمد سهمی از آن به آنها برسد.
طی چند سال پیش علیرغم همه ادعاهایشان ولی اروپایی ها دائم در کنار آمریکا علیه ملت ایران بودند و چه بسا که حتی بدتر از آمریکایی ها عمل کردند.
من مطمئن هستم که خیللللی خیللللی بیشتر از اینها که ذکر شد ،حق با جمهوری اسلامی ایران است
ولی با کدام نیروی قابل درک دنیای فعلی میخواهیم ،،تمام حق و حقوق از دست رفته خودرا استیفا کنیم،، واقعا با کدام نیرو؟؟؟ فقط با نیروی مقاومت مردم ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
و ایشالا با یه انتخاب درست در 1400 ، «اراده مسئولین و مقاومت مسئولین» و اینکه مسئولین جور مردم رو بکشند نه اینکه مسئولین بخورند و بخوابند و مردم ضربه بخورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
بهترین کار ، فقط مذاکره مستقیم با آمریکا است
بدون حضور اروپا و روسیه و چین
که عملا بدون اجازه آمریکا هیچ غلطی نکردند
و فقط از ما سو ء استفاده کردند
آقاي سردبير عزيز!
اين محرك مسئوليني هستند كه امروز به جاي وحدت، كمر به نابودي هم بسته اند. افرادي هستند كه يك روز همديگر را نااگاه خطاب كردند و امروز مسئوليت ... را عهده دار هستند. مجلسي است كه بجاي قدم نهادن در خط رهبري مظلوم، ساز خودش را ميزند. و در كنار اين همه مشكلات عديده اقتصادي در داخل كه ناي مردم مستضعف را گرفته است، اين محرك ضعف مديريتي است كه امروز خوزستان سنگر انقلاب را به جامعه اي گريز پا بدل كرده است. چرا احساسي برخورد ميكنيد و خيلي ساده امريكا را شكست خورده اين كارزار ميبينيد؟ شكست خورده اين كارزار آنهايي هستند كه از دوران مسئوليت شان انباشتن سرمايه هاي شخصي را هدف قرار دادند. متاسفانه بخش اعظم مقاله تان مطابق همه روال متعارف در ادبيات موجود، احساسي و بدون توجه به خيل مشكلاتي است كه با عمق تاسف بسياري از فرازهاي اين مملكت را گرفته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
آقای احمدی آدرس غلط میدهید کارهای اجرایی به عهده دستگاه اجرایی است اگر در خوزستان قصوری شده که حتما هم شده به عهده دولت میباشد در کارهای اجرایی هم همانطور اگر میبیند کارها درست انجام نمیشود مطمئن باشید کسانی هستند چوب لای چرخ امورات کشور میگذارند نارضایتی ایجاد میکنند خودت دم از وحدت حرف میزنی ولی مجلس را متهم میکنی در صورتی که مجلس قانون گذار است
به بدهکار رو بدهیم طلبکار هم میشود
وقتی دولت خودمان به قانون ضدتحریم حمله میکند قطعا طرف گستاخ تر میشود و دست پیش میگیرد
وقتی دولت خودمان به قانون ضدتحریم حمله میکند قطعا طرف گستاخ تر میشود و دست پیش میگیرد
شما دل خجسته ای داری
حتما بند 4 هم اینه:
«در غیر اینصورت داری اذیت می‌کنی!»
همه دنیا فهمیدند که اروپایی ها هیچ کاره اند الی مسولین ما بابا برید سر میز مذاکره با آمریکا و اروپایی ها راهم راه ندید هر چی می خواهید از آمریکا بگیرید اروپایی ها و بقیه کشورها خودشون التماس می کنند که به آنها جواب بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
مگه برجام با کسی به جز امریکا بسته شد؟ وقتی با کری قدم میزدن!
منظورت اینه باز برید به آمریکا امتیاز بدید؟ حقارت تا کی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
اینکه بگوییم اروپایی ها هیچ کاره اند درست نیست. آنها اتفاقا نیروهای مؤثری هستند اما نه در زمین ما بلکه در زمین آمریکا. منافع آنها در گرو پیروی و همکاری با آمریکاست. اما در داخل کشورفکر میکنند اروپا نقش میانجی و متوازن دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
فقط و فقط با خود آمریکا بایدنشست و بست و تمام کرد
و اروپا و چین و روسیه و نوکران آمریکا هستند
و کاری نکردند و نخواهند کرد
فقط از ما سوء استفاده کردند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
شاید بقیه کشور ها نتونند یا نخوان کار مثبت انجام بدن ولی کار خراب کردن براشون راحته به خصوص این که حق وتو دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
استفاده از حضور اروپایی ها در مذاکرات در ان زمان خوب بود ولی از این زمان باید بی خیال انها شد چون انها فقط در تلاش هستند برای اینکه خود را مهم نشان دهند مشکل تراشی کنند باید بدون حضور و دخالات انها مستقیم وارد مذاکره شد و اگر حرف حساب زندند ادامه داد و در غیر اینصورت همه چیز را به صفر رساند
سلام مطمئن باشید این بنده خداها وزارت خارجه و دولت خودشان آنقدر هول هستند همانطوریکه بیست دقیقه ای آن را قانون کردن در مورد بازگشت به برجام چند ثانیه بیشتر تحمل ندارند و از جیب و صبر و اعتبار مردم و خون شهدا خرج میکنند ولی متوجه نیستند که این اعتبار بالاخره تمام شدنی هست موفق باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
بیست دقیقه یا بیست سال؟ چندین سال سفرهای
مارکوپولویی جلیلی دو سال مذاکره ظریف، چند ماه مجلس، همون 20 دقیقه رو دیدید؟ چطور عدم رعایت مصوبه شورای عالی امنیت ملی در مشورت با مجلس و عدم تشکیل جلسه با اونا رو نمیبینید.
کاملا موافق هستم!
این کار از تیم ظریف بر می آید!
نکند مانند اقای جلیلی تصور میکنید که انها نمی دانند در اقتصاد و وضع خزانه کشور چه خبر است؟ نکند شما رسانه های امریکایی ضد ترامپ را باور کردید که بایدن نمیداند که چه اندازه سیاست فشار حداکثری ترامپ موثر و کارا بوده؟ نکند شما نمی دانید که انهایی که با ماهواره تیربار و نیسان ابی در قلب کشور ترور می کنند نمی دانند که چه اندازه اقتصاد کشور به روز رسیده و تنها امید این است که بایدن اجازه فروش کمی نفت به ایران بدهد. اروپا و همه دنیا می دانند و حالا فرصت چیدن میوه از نهالهایی است که ترامپ بر بستر فاجعه سیمان اراک یعنی تنها برگ برنده واقعی ایران که می توانست انها را نگران کند و تیم مذاکره کننده با ناشی گری عجیب و غریبی ان را تحویل داد هست. خلاصه خودمان را مانند اقای همتی نکنیم که اگر بگوییم تقصیر دلال است یا حباب است یا تورم 22 درصد است بازی ندهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
خیالت از خزانه کشور راحت باشه. آنقدر پول توش هست که برای چهار سال بعد اگر ترامپ رای می آورد هم کفاف می داد! ظاهر قضیه رو نگاه نکن
ملت ایران تصمیم گیرنده نیست الکی ملت ایران رو قاطی نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
تو مگه ملت ایران هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
ما خودمان بهتر میتونیم تصمیم بگیریم احتیاجی به عمال خارجی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
الان ته حرفت چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
منظور ایشان ملت انقلابی هست
یا مذاکره نکنید یا اگر مذاکره می کنید ( که قطعا انجام می شود و مذاکره خواهند نمود) فقط با خود دشمنتان مذاکره کنید. اروپا و چین و روسیه و اخیرا عربستان و ژاپن و... که می گن ما هم باید در این دورهمی باشیم و لذت ببریم در این چند سال ترامپ ثابت کردند که هیچ نیستند جز بازار گرم کن هایی که فقط بدنبال منافع خود از دو طرف هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
مذاکره ایی در کار نیست یکبار مذاکره کرده تصمیم گیری کردیم تعهدات ار انجام دهند جبران خسارت بکنند بعد اگر به مصلحتمان بود صحبت میکنیم .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
پیامبر اسلام (ص) تو تحریم بوند با کفار مکه مذاکره کرد پس مشکلی با مذاکره نیست. مهم این است که درست مذاکره بشه و دست اورد داشته باشه. امریکا د ر اطراف کشور ما هست در فغانستان و عراق . منافع مشترک هم داریم در عراق صدام را سرنگون کرد و در افغانستان دولت طالبان که تهدید بودند برای ایران. ظاهرا با داعش هم که دشمن مشترک بود می جنگیدند. تو یمن مردم دارن از جنگ و گرسنگی می می رند. اگه با مذاکره بشه جلو این خون ریزی را گرفت چرا نباید انجام داد؟! باید قوی بود و .منطقی
آقای سردبیر کوتاه بیا خودت میگی ما از دعوا ضرر کردیم از ادامه ش هم ما ضرر میکنیم نه اونها پس هر روز به بهانه ای کشش میدن شما دیگه بی خیال شو کمرمون شکست حالا هم اگر ترامپ برنده اعلام بشه نظرت عوض میشه پس تند نرو
مجلس حداقلی و بی کفایت
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
بله مجلس دوازده سال لاریجانی کشور متحول کرد چیکار کردن هیچ کار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
مگه لاریجانی مورد قبول ملته ؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
نه اصولگرا نه اصلاح طلب
منتظر باشین امریکا و اروپا که میلیاردها دلار باهم مبادلات اقتصادی اارند بیایند از ایران عذرخواهی کنند و برجام را تمام و کمال اجرا کنند ایران هم دوباره شعارنویسی و... را از سر گیرد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
خب خودت داری میگی برجام کلاه گذاری نود. اگر به خاطر شعار از برجام خارج شدند جناب دانشمند همون زمان باید اینکار رو می کردند نه چند سال بحد و زمانی که ایران همه ی تعهداتش رو انجام داد
اگر برجام‌ مرده‌ به دنیا امده، چه نیازی به احیای ان هست؟ همان‌ طرح مجلس کافی است که کلیه مشکلات حل شود. خروج‌ از برجام مرده و پروتکل الحاقی داروی درد شما خودشیفتگان است. به سلامت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
طرح مجلس ۱۰۰ در صد به ضرر مردم و کشور است
و فقط بنفع کاسبان تحریم و جنگ و جبهه پایداری ها است
فقط باید با خود آمریکا بدون ۵ کشور دیگر مستقیم بست و تمام کرد
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
تماس پشت پرده و هدفمند برای حل مشکل به خصوص مشکل مردم یمن. امریکا سلاح نده به سعودی ه ا وسعودی ها را در جنایت یمن حمایت نظامی و اطلاعاتی
نکنند.
کاش روحانی شفاهی هم شده به اروپا میگفت لیست تلاشهای کشورهای اروپایی برای حفظ برجام که منافع ابران هم در اون لحاظ شده رو به جهان نشون بدند
انها فقط هزاران برگه سفید و بی خط رو به عنوان تلاش برای حفظ برجام نشان میدهند
سردبیر عزیز،
در غرب گروههای بسیار قدرتمندی با پشتوانه دینی عقیدتی مالی بدنبال ریشه کن کردن بنیان ایران هستن، خیلی از آنها هم توسط همسایگان لاشخور ایران و هموطنان ناراضی و عصبانی ما در غرب تغذیه میشوند، نگاه به شرق شما هم بیفایده است، واقعیت اینه که شرقیها حتی از غربیها هم از ما دورترن، راهکار داشتن دولت ملی مردمی و شایسته سالار که علمی و عاقلانه، نه کوته بینانه، ...، مملکت را بچرخاند بهمراه پدافند استراتژیک است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
باید آنقدر قدرت نظامی و سلاح آماده کنیم و به کل دنیا حمله کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
ما هم نمیگیم وابستگی
رابطه داریم
اگر غرب هم بگه رابطه داشته باشیم کسی گیری نداره
مشکل اینه میگن همه چی بدین تا فکر کنیم رابطه داشته باشیم یا نه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
به نظرم که باید از افراط در مورد غرب و شرق پرهیز کرد. شندیده ها حاکی است که بعد برجام دولت رابطه اش را با چیرن قطع کرد و همه معاهدات نفتی را با اروپایی ها بست و بعد با یه اشاره امریکا ایران را رها کردن هم شرکت ها ی نفتی و هم کار خانه های خودروساز و دوباره دولت رو به شرق و چین اورد. با این دو رویی به نظرتون چینی ها به ما اعتماد می کنند؟
امیدوارم نگاه و امید به خارج به نگاه و امید به خدا و توان داخل تغییر کند.
بدهکار را که بهش رو بدی طلبکار هم میشه!!!
مجلس چهار درصدی حداقلی ، با تصمیم قالی باف
اونا هم انجام بدن شروطتووووووون رو !
اروپا را ول كنيد. اينو يك بچه هم مي دونه كه آمريكا و بعد چين و تا حد كمي روسيه مهم هستند. يك مذاكره سه جانبه با اين سه تا كشور كفايت مي كنه. بايد به آمريكا گفته بشه خودش اتحاديه اروپا را راضي كنه. اونها كه رو حرف آمريكا حرف نمي زنند. مذاكره بايد برد برد باشه. نمي شه كه شما با آمريكا توافق كني بعد بري با چين و اروپا تجارت كني. در ضمن بي خيال هلال شيعي بشيد چه نفعي داره برامون آخه؟ مساله فلسطين هم به خودشون مربوطه.. هفتاد ساله اسراييل كشور شده. . اين ها را انجام بديد ديگه حله. خيلي سريع مي تونيد توافق كنيد. راهنمايي خواستيد در خدمتم.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
بیخیال شدیم باز تحریم شدیم چی لیبی را ببینید بیخیال شد
صحبت از برگشت به برجام یعنی خود ما چماق را در دستشان
میگذاریم .و السلام
کاملا موافقم

یک دلال ارز
به فرموده رهبر انقلاب برجام را آتش بزنید . چیه همش داریم عقب نشینی میکنیم . . مملکت و سیاستش رو گذاشتیم برای سیر کردن چهار تا بی دین که از معنویات دور شدند و میخوان واسه سیر شدن شکمشون ناموسمان رو به حراج بگذارند . ما گرسنه میمانیم ولی از هدفهمون عقب نشینی نمیکنیم . بیخود هم از این خبردرست نکنید عمل کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
شما که مطمئناً گرسنه نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
امام حسین بخاطر دنیا وشکم قیام نکرد وجانش را فدا کرد اما زیر بار ذلت وزور نرفت ما رهرو همان امام بزرگواریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
سیری به هرقیمتی؟ پس شرف و غرور و عزت چی میشه؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
امام حسین (ع)در روز عاشورا هم در حال سخنرانی و هدایت بود.
هر کی از راه میرسه یه شرطی برای غربیا میذاره غافل از اینکه ملت داره نون قسطی میخره!
نون قسطی رو من نمیگم اونی که قانون تثبیت تحریما رو نوشت میگه
عجله نکنید طرح مجلس جواب کوبنده ای به اتحادیه فشل خواهد داد. به زودی پیروزی بر غرب را به ملت مژده خواهید داد!!!
درسته ولی یکسال دیگه زیادیه.
چون «می توانند زور می گویند»
این برایتان آشنا نیست؟
تا زمانیکه مفهوم درکی و انتظارمان از " مذاکره" ، یک طرف "پیروز" و یک طرف " شکست خورده" باشد راهی به نتیجه نخواهیم یافت . این مقاله مفهوم مذاکره را با مجادله اشتباه گرفته است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
احسنت
احسنت به تابناک
اینجا ایران است که دارد اروپا را راحت به بازی راه میدهد. ایران باید فقط با آمریکا مذاکره کند و با اینکار اروپا را تحقیر کند که نشان دهد اروپا بدون دستور آمریکا کاری نمیکند تا اروپا هم مانند عربستان التماس کند که در مذاکرات شرکت داشته باشد .
همین اروپاییها با اجرای مکانیسم ماشه امریکا مخالفت کردن
همین اروپاییها حق خرید و فروش اسلحه ایرانو وتو نکردن
همین اروپاییها .....
منتظر باشید تا تمانی شرایط شمارو مو به مو اجرا کنن.
به غیر از ما، میشه مشخص کنید کدوم یک از این کشورهای طرف برجام، از تحریم ما ضرر کردند که حالا ما داریم براشون شرایط تعیین میکنیم؟

کرونا هم نتونست اینها رو به خاک سیاه بشونه که حالا ما داریم واسشون شرایط تعیین میکنیم تا بلکه اونا ضرر ! نکنن

به جای اینکه وقت و روح و روان ملت رو سر میز مذاکره از بین ببرید به فکر دلال بازی ها و رانت خواری های ریز و درشت داخلی باشید

دیگه کار به جایی رسیده که وزارت صمت هم واسه چند تا خبر افشاگرانه گرانی مرغ واسه صدا و سیما خط و نشون میکشه
دیگه باید به جای مذاکره با خارجی ها، خود مردم به فکر مذاکره با دلالان باشند

به جای 5+1 باید بگیم دولت+مردم
اروپایی ها ذاتا زیاده خواهند هر جا که زورشان برسد زور میگند لذا تنها راه آن قوی شدن است و در درجه دوم ریشه کنی فساد و بر گشت اعتماد ملی به کشور . وظیفه شماها هم فشار بر فساد است
اگرمیتونید بدون مذاکره کشورو اداره کنید مذاکره نکنید.
آنها ذره ای از جوان مردی در وجودشان نیست ، چون ایرانی نیستند، ایرانی اگر باکسی بجنگد یا دعوا کند اگر طرف مقابل افتاد ایرانی به رسم جوانمردی و پهلوانی که از پیشینیان خود به ارث برده دست افتاده را می گیرد و کمکش می کند ، و لی آنها با پوتین به صورتش می کوبند ، اینها فکر می کنند که ایران افتاده است ولی باید بدانند ایرانی با هم روش صد سال دیگر سر پا خواهد ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
چی میگی برای خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
افرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
چی زدی؟
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
چه شعارای قشنگی! ما این بودیم نمیدونستیم. پس اینا که هر روز موبایل و طلای زن و بچه مردم رو وحشیانه میدزدن غریبه هستن؟ خیالم راحت شد ما خوبیم
"امریکا در‌ مقابل ملت ایران‌ شکست خورده و از کرده خود پشیمان است و قاعدتا باید به قواعد بازی تن بدهد"
دلیلش را میشه بفرمایید؟!!!!
وقتی هنوز دوروز ازاغاز شمارش ارای ریاست جمهوری امریکا نگذشته رییس جمهور ما با اشتیاق و ذوقزدگی غیرقابل وصف از بایدن بعنوان رییس جمهور منتخب نام میبرد و صراحتا اعلام میکند « هیچکس برای مذاکره حق فرصت سوزی ندارد» نتیجه همین میشود که میبینید که اتحادیه اروپا و عربستان وبحرین و فلان کشورکه اندازه جزیره قشم ماهم نیست برای مذاکره شرط تعیین میکند !!!!
پدرم همیشه میگفت موقع خرید خودتو مشتاق وذوقزده نشان نده و بزن سر مال وگرنه فروشنده طاقچه بالا میذاره ولی ظاهرا دیپلماتهای به قول خودشان با تجربه بییت وچندساله هنوز اصول مذاکره وچانه زنی را یادنگرفته اند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
این چند ماه ریاست جمهوریتمام نمیشه تا این چند صدایی در برجام پایان یابد وکسانی باشند که محکم جلو زیاد خواهی غرب را بگیرند
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
مشکل از فهم شماست.وقتی رییس جمهور گفت هیچکس حق فرصت سوزی نداره منظورش به همه طرفین برجام بود نه فقط طرف ایرانی.رییس جمهور خودش دستور نصب ابشار داده.خودش دستور افزایش غنی سازی داده.اگه طرف مقابل برنگرده به برجام خوب ما هم پیش میریم در مسیر خودمون.بنابراین اروپاییها اگه به برجام برنگردن فرصت سوزی کردن.همینطور امریکا.شما فکر کردی رییس جمهور این جمله رو به تیم مذاکره گفته؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
ناشناس ۱۱:۴۷ برو متن صحبتهای روحانی رابادقت بخوان ببین طرف صحبتش چه کسی بوده
بگذارید خیالتونو از بیخ راحت کنم : تا قضیه موشکی حل نشه ، خبر از هیچ گشایشی نیست.
پاسخ ها
سیامک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
خیالمون راحت شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
بعضی هاهم تاتونل های زیرزمینی موشکی را مثل قلب راکتورهسته ای بتن ریزی نکنند دست از تلاش برنمیدارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
بعد از قضیه موشکی یک موضوع دیگر پیش می آید! و اگر برجام 3 امضا شد یک موضوع دیگر و همین طور یکی یکی دندانهایمان را میشکند تا به یک شیر بی دندان تبدیل شویم و آن وقت... بقیه اش را خودت میدانی ایرانی
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
بزار خیالت راحت کنم موشکی بدید باید منتظر حمله عربستان باشی
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
قضیه موشکی اگه "حل بشه" اون موقع مرزهای کشور هستن که گشایش پیدا میکنن برای متجاوزان.

شما هنوز نفهمیدی که یکی از دلایلی که ترامپ با این همه هارت و پورت و برنامه حمله به کشور هرگز جرات این کار رو پیدا نکرد همین "قضیه موشکی" بوده.

دلیل اینکه همیشه دست گذاشتن روی این قضیه هم دقیقا همینه، تا با تضعیف قدرت دفاعی و بازداردنگی کشور راه رو برای ماجراجوییهاشون باز کنن...
خيلي خوب بود مخصوصا اتحاديه فشل. لياقت اروپاييان بيش از اين نيست. منتهي تجربيات گذشته با اروپا و چين و روسيه و نارو زدنهاي هاي انها در بزنگاه ما را بايد در دو جهت تسليح و به اقدام و تدبير وارد دارد: مبارزه با کاسبان تحريم و بحران دوم بازبيني در سياستها و تاکتيک ها و اتخاذ تاکتيک هايي که فقط به منافع ملي مربوط ميشود و بس. دوست و دشمن فقط بر اين اساس تعريف شود.
بله ایران یک ابر قدرت است و غیر از این جای تعجب دارد.
باشد که همگان در دنیا ایران را الگو قرار داده و از استیفای حقوق خود ذره ایی پای پس نکشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
خیییییللللییییی ابر قدرتیم ؟! داریم میمیریم ! آقازاده ها در مقابل مردم ابر قدرتن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
تنها کشوری ابر قدرت است که هم از نظر اقتصادی و هم نظامی حرفی برای گفتن داشته باشد
بله ایران یک ابر قدرت است و غیر از این جای تعجب دارد.
باشد که همگان در دنیا ایران را الگو قرار داده و از استیفای حقوق خود ذره ایی پای پس نکشند.
روحانی : قیمت دلار برایاس رقم تعیین شده در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۱۱۰۰۰ تومان خواهد شد !!!!
جناب روحانی ! خودتان بهترمیدانید که چرا دلار را دربودجه ۱۱۵۰۰ تعیین کردید!
اولا دلار ۴۲۰۰ تومانی بودجه سال قبل را سه برابر کردید
ثانیا بجای دلار ۱۱۵۰۰ درامدهایتان با دلار بالای ۳۰ هزارتومان محقق خواهد شد که بااینکار بخشی از کسربودجه عظیمتان را بپوشانید
تعیین رقم دلار در بودجه به هیچ وجه ملاک وموجب تنظیم قیمت دلار نخواهدشد چرا که اگر اینچنین میبود قیمت امروز دلار هم براساس رقم تعیین شده بودحه سال قبل باید ۴۰۰۰ تومان میبود نه ۲۶۰۰۰ تومان !!!
بااین وعده وعیدها فقط در ماههای اخر ریاست جمهوریتان نمک برزخم مردم میپاشید
با اینهمه مشکلات اقتصادی و اجتماعی و اینکه تمام دنیا علیه ما است ، شرایط مذاکره کننده پیروز شامل حال ما نمیشود ! خصوصا با لطفی که مجلسیان داشتند به دولت
جناب سر دبیر! چرا خودتان فرمان مذاکره پیروزمندانه را دست نمی گیرید؟ بسم الله.
جالبه، شما میگید آمریکا 100میلیارد دلار به ایران خسارت زده، بعد میگید شکست خورده، کدوم شکست برادر، پدر ملت دراومده.
جناب سر دبیر اعصاب خودتون رو خراب نکنید.اینها نگرانن که اگر ایران با امریکا به توافق برسه اونوقت همشون باید برن ته صف.توتال چی میشه پژو چی میشه بقیه چی میشن.ولی اصلا مهم نیست همونطور که قبلا با یک تشر کدخدا برجام رو رهاکردن اینبار هم هیچ کاری نمیتونن بکنن.من معتقدم امریکا همه کار میتونه بکنه اما اروپا هیچ غلطی نمیتواند بکند
اروپا همدست امریکای کثیف هست که ظلم زیادی رو به کشور تحمیل کردند . اون که از 8 سال جنگی که به ایران تحمیل شد و این نامردا صداااااام رو حمایت کردند . هم فرانسه میراژ داد به صدااااام هم المان بمب های شیمیایی صدام رو حمایت کرد . اینم از یک معاهده ی بین المللی که با حقه بازی زدند زیرش. مسئولانی هم که دستشون میرسه باید فعال تر و پرکار تر باشند .
وقتی بیش اندازه بخندید پرو میشن این را ما در گذشتگان داریم خوبی که از حد بگذرد نادان خیال بد کند
چشم!
باشه چشم هرچی شما بگین
۴-غلط کردیم دسته جمعی اروپا و امریکا منهای چین و روسیه
اقا مسئله مهم عدم اجازه آمریکا در استفاده از مکانیزم ماشه رو هم فراموش کردین..... در صورت برگشت باید اجازه استفاده از این مکانیزم رو از خودش ساقط کنه
سه شرط را برای بازگشت به برجام گفت ولی چرا جبران خسارت 100 میلیارد دلاری را تو شرط ها نیاورد ؟
مساله ای که نباید از دید سیاستمداران مغفول بماند طلب خسارت بابت برون رفت از برجام هست که حتما باید مطالبه و تمام و کمال استیفا شود تا داغ آن درس عبرتی باشد برای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
باش تا غرامت بگیری. غرامت جنگ تحمیلی رو که گرفتیم این یکی رو هم می گیریم
اگر به جای دل خوش کردن به اروپا، روسیه و حتی چین، دنبال یک ارتباط سازنده با آمریکا بودید و مرگ بر آمریکا نیگفتید، امروز رییس منطقه خاورمیانه قطعا ایران می بود، نه کشورهای دیگه. امروز از برجام خبری نبود.
برید از متکی و. آقایان آنی ور آنی تایم گو بخواهید تا با انگلیسی صحبت کردن تفهیم شون کنند ....

/...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
.علی آبادی یادتان هست؟ اون هم می تونه کمک کنه
باسلام آقای سردبیر نمی دانم این مطلب را با چه انگیزه ایی مرقوم فرموده اید!
ولی آنچه که مشخص است و تاریخ صده های اخیر نشان می دهد دول غربی و آمریکا و حتی دول شرقی(روسیه و چین و....) همیشه با هم هماهنگ عمل کرده اند و منافع جمعی خود را در روابط با کشور های دیگر هماهنگ کرده اند مگر در موارد خاص که ایدلوژی مشترکی وجود داشته باشد
پس با این اوصاف مطمئنا" تا امتیاز حد اکثری از ما نگیرند دست بر دار نخواهند بود و همیشه یکی از آنها نقش پلیس بد و یکی پلیس خوب را بازی خواهد کرد.واین دور باطل همچنان ادامه می یابد.
پس راه چاره چیست؟؟؟
1) به موازات مذاکرات طولانی مدت ( که نمونه بارز آن برجام است) بایستی یک برنامه ی جامع در کل کشور با جدیت دنبال شود و آن استقلال واقعی اقتصادی است .که در این چند خط نمی گنجد
2) دست یابی به نیروی واقعی نظامی بازدارنده ( تاکید می کنم باز دارنده) , یعنی بمب اتم واقعی , چرا که تا این سلاح را به دست نیاوریم آنها دست بر دار ما نیستند ودر صورت دست یابی لااقل با دست پر سر میز مذاکره می رویم .به قول چرچیل"در زمان ضعف نباید مذاکره کرد چون باید امتیاز بدهیم ولی کانال مذاکره را نباید ببندیم""
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
حالا کره شمالی این بمب اتمی واقعی رو داره مثلا چه کاری کرده؟
امر و فرمایش دیگری ندارید؟ مشکل این است که خود را در موضع قدرت می پندارید در حالی که کسی که برایش اهمیتی ندارد امروز یا سال دیگر تحریم های ایران برداشته شود اروپا و قدرتهای جهانی از جمله برادر روسیه و چین است.
یه نفر گفت در زمین هیچ جاده ای نیست که اول وجود داشته باشه اما وقتی مردم از یه محل زیاد رفت و آمد می کنند جاده در اون محل بوجود میاد الان هم مردم ایران اگر میخوان مسیری برای تغییرات و بهبود وضعیت ایجاد کنند کافیه هر کدوم بدون توجه به دیگران یه قدم برداره ..
مذاکره کننده پیروز برادر سعید جلیلی و دوستان است که سالها وقت این مملکت را برای توافق بر محل مذاکره تلف کردند. انگلیسی بلد نبودند و هر دفعه یک بیانیه می دادند بجای مذاکره! مذاکره بده بستان است عزیز جان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
نتیجه بده بستان برجام رو ملت ایران با تمام سلول هاشون لمس می کنند
ما را به خیر شما امید نیست چون تدبیر ندارید
الله اکبر. دقیقا
خوشم اومد جناب سردبیر تابناک تو بند سوم از سوپر انقلابی نماهای مجلس هم جلو زدین و برگشت به تعهدات برجام رو با یک سال تاخیر خواستار شدین ولی کلمه ی تعهدات بد برجامی رو کجای دلمون بذاریم؟ اگه بد هستن چرا فرمودین برگردیم بهشون؟ اصلا چرا به برجامی که مرده متولد شده برگردیم؟ مرده رو که احیا نمیکنن جناب سردبیر. رو به موت رو میبرن اتاق احیا
ابتدا آمریکا 7 سال امتیاز بدهد، بعد تازه میرسیم به نقطه صفر
دلال جن است و برجام بسم الله
حضرت نویسنده کی باشند برای همه دنیا شرط و شروط میگذراند؟؟؟ موقعی که کمر ملت از فشار اقتصادی داره میشکنه ، کسانی در گوشه کنار کشور از توش ادمایی میزنن بیرون که برای همه ی دنیا الدرم بلدرم میکنن. مثل مردم زندگی کن طعم سختی رو بچش ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
ایشون هم یکی هست مثل عباس عبدی و زیباکلام و بقیه تیم دولت.
مشکل مردم نه اروپا هست نه آمریکا نه اصلاح طلب نه برجام مشکل مردم اصولگراها هستند تا الان در ده انتخابات به اینها نه گفتند ولی بی فایده است
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
20 سال اصلاح طلبا مدیر بودن
در همین ایران اونایی که برجهای میلیاردی ساختند و دارن به دلار مفت 25 هزار تومنی تبدیل میکنند و خارج میکنند ، همه طرفدار تحریمهای آمریکا و اروپا هستند ...
با مردم روراست باشین ...
بهشون بگین که در واقع و در عمل دلار باید صد هزار تومن باشه ... خلاص ...
یه عده میترسن که سازش بشه و مردم متوجه بشن که در اقتصاد دنیا واقعا کجا قرار دارند ...

ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
دلال به ظاهر محترم
در اوج تحریم
در اوج فعال شدن مکانیسم ماشه
در اوجی که همه میگفتنند ترامپ رای میاره
دلار 32 هزار تومن رو رد نکرد
پس به جای مکیدن خون مردم بیچاره تکون به خودت بده و برو سرکار
سردبیرمحترم
سلام
اماپاسخ به یادداشت برجامی شما
سردبیرمحترم اولا این برجام مرده به دنیا نیومده منتهی بعدپایان ریاست جمهوری اوبا وانتخاب ترامپ برخی در داخل هردودست بدست هم دادند تااین نوزادبرجامی بعلت نبودپدرومادر واقوام ازفقروبیماری به حالت کما برود والان نیازمند هست پزشکان متخصص ودلسوز بربالین برجام جاضرشوند وبه زندگی برگردانند
درمورد اینکه فرمودید امریکاازمردم ایران شکست خورده ایامیشود این شعاری که بوی کهنه گی میدهد ودرطولسال دم ازپیروزی وشکست امریکازدید دست بردارید؟ سردبیرمحترم واقعا یادربین مردم نیستید ویااینقدر مرفه بی درد هستید مردم ومعیشت مردم اظلاعی نداریدمردم زیرفقر وگرانی وتورم ونبود دارو و......... استخونای انها خرد شده شمادم ازپیروزی میزنید؟
سوم اینکه کشورهای اروپایی قادربه رویارویی باامریکانیستند ونمیتوانند امریکارا زیرفشار قراردخند تابه برجام برگرددظاهرا چه بخواهید وچخ نحواهیدامریکاابرقدرت دنیاست وحتی روسیه اندکی نمیتواند درقبالش عرض اندام کند چه برسد المان وفرانسه وانگلیس و....
چهارم اینکه بحث موشکی یک بحث انحرافی درایران توسط انهاییکه قصد مذاکره واجرای برجام را ندارند شکل گرفته است واگر همین فرمایشات شماهم درمورد موشک ایران صحت داشته باشد مسئولان ما به دودلیل هرهفته اعلام میکنند مافلان موشک را ساختیم اینقدر برد دارد قابل حمل کلاهک هست بافلان سوخت کارمیکند قدرت تخریبش اینقدر هست و......اولین دلیل خالی کردن دل دشمن یعنی امریکا واسرائیل وبه تعریف نظامیان جنگ روانی تا امریکا کمتر تحرکات نظامی علیه ایران راداشته باشد دومین دلیل اعلام این گونه دفاعیات مبنی براینکه عمدا وعملا ایران قصدی برای اجرای برجام ندارد وبااینکارش میخواهد امریکا را تحریک تاازبرجام فاصله بگیرد
پنجم اینکه سردبیرمحترم خودتان ومسئولان نظام میدانند امریکا هیچوفت به ایران امتیاز نمیدهدنهایت براساس پروتکلهای جدیدی که مصوب میکنند همین مصوبات برجام گذشته وازاد شدن اموال ایران ورفع تحریمهادرفاصله زمانی کوتاه مدت ومیان مدت
درپایان سردبیرمحترم این برجام وشکست برجام اکثریت ملت ایران را بامشکل معیشتی ودرمانی ودارویی مواجه کرده است وهمچنین ایران نمیتواند یک لیتر نفت بفروشد ویا ارزحاصله ازفروش نفت وگار ازطریق سیستم بانکی بخاطر عدم تصویت اف ای تی اف وارد کشورنمیشود وازهمین جهت ایران بامشکلات ارزی وریالی مواجه شده است ولی متاسفانه مسئولان نمیخواهند قبول وباور کنند تحریم هم برای ملت وهم برای کشور حسارتهای زیادی بباراورد
درپایان نمیشود باکل دنیای صنعتی قهر وقطع رابطه کنیم وبه ناچار به کشورهایی روبیاوریم که ان کشورها درفقر مطلق هستند وعلم وتخصص ومنطق حکم میکند مذاکره باید صورت بگیرد وبامنطق ودانش مذاکره صورت بگیرد اگردرمذاکره امریکا زیاده خواهی کرده اونموقع بطور شفاف به عرض ملت ایران برسانند که مابرای شماومعیشت شماها رفتیم مذاکره امریکااین راازماخواست ماقبول نکردیم دراین صورت مردم حامی مسئولان میشوند وگرنه اقتصادمقاومتی که درطول اینسال شعارش داده شد ایا بازخوردی داشت بجزاینکه سال مردم رادر محاطره معیشتی واشتغالی واقتصادی کردیداقای سردبیر نمیشود که یک مسئول فقط بگوید مقاومت کنیدمهلت تعین کنید نه اینکهتا ابد ودهر مردم مقاومت کنند ونسلهایی بیایند وبروند ودرفقرزندگی کنند که داریم مقاومت میکنیم درصورتی مقاومت به پیروزی میرسد که این بندها لااقل دردستور کار باشد
1- کل مقاماتوحتی حوزویان همه همه دراین شیب انقلاب ومحاصره اقتصادی دشمن فرضی شرکت کنند وبامردم مثل مردم وعین مردم با گشوت وپوستشان مشکلات را درک کنند
2-به مردم بگویند ای ملت اگر تا4سال همه ماها وشماها مقاومت کنیم به فلان نقطه اقتصادی وسیاسی میرسیم وبعد4سال از شیب انقلاب خارج میشویم وبه رفاه نسبی دست میابیم نه اینکه تاانقلاب مهدی نهضت مقاومت ادامه داشته باشد
3-دشمنی باامریکا وقطع رابطه باامریکا باید بانظروحواستوهمه پرسی مردم صورت بگیرد تادرصورت بلی ویاخیر مردم چون خودشان انتخاب کردن مجبورند همراهی کنند نه اینکه عده ای .... برای احاد ملت تصمیم بگیرند وخودشان بقدرتشان برسند ومردم به فقر
4- چندصدایی درداخل کشورباید حذف شود مثلا وقتی جناح اصلاح طلب قدرت رابدست میگرد جناح رقیب یعنی اصولگریان تامیتوانندبردولت ورئیس جمهور وبرنامه هایش را میکوبند تا نوزاد حدمت ناقص الخلقه بدنیابیاید تابرای خودشان ابروییوکرسی قدرت بخرند
5- علماها وامامان جمعه درخطبه ها مردم را تحریک نکنند واین سم هست
6- افراد متخصص وپاکدست بدورازجناح بازی وارد سیاست شود نه افراد بله قربانگو
7- سیستم نظارتی قوی درکشورحاکم شود ودرصورت تخلف قاطعانه بدورازمصلحت اندیشی رسیدگی محکوم شود
8- سیستم دفاعی با اقتصاد وسیاست ومعیشت مردم همزمان بطور موازی حرکت کند نه اینکه موشک بسازیم ولی درجامعه مردم را ناراضی کینم ویااینکه موشک توبید کنیم اقتصاد کشوررا وسیاست خارجی را فلج کینم
9- هرچیزی که بنظرمتخصصان دراداره امورکشور ومردم میتواند مفید باشد اجرایی گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
واقعا جا داشت این نظر بعنوان یک تحلیل دقیق در بخش مناسبی از سایت منعکس می شد
تابناک جرات چاپ حرف حق رو نداری
ایران بیست سال زمان برد و 1000 میلیارد دلار هزینه داد تا به برجام رسید بعد از ترامپ هم دو سال زمان و دوباره 100 میلیارد دلار هزینه داد چرا باید عهدنامه ای که اینقدر ایران براش هزینه داده نادیده گرفته بشه چرا مجلس قانون ضد برجامی تصویب میکنه آیا ایرانی بر سر گنج نشسته یا عمرش رو از سر راه پیدا کرده؟
ما هم میخواهیم مثل بقیه دنیا مثل آدم زندگی کنیم
غرور که در یادداشت سردبیر است، متاسفانه در بیشتر ملت ما وجود داره و همین غرور راه تعامل با دیگران را مشکل میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
اشتباه میکنی ! در اقلیت ملت ایران !!!
برادر همه با هم هستند و ایران تنها
میخوای شرط بگذاری و اونا قبول کنم!!
سردبیرمحترم خسته نباشید
هنگام انجام مذاکرات هسته ای که به برجام متهی شدکشورهای غربی تقسیم وظیفه کرده بودندفرانسه نقش پلیس بدرابازی میکرداکنون نیزهمان بازی است کشورهای اروپایی ودرراس آن آلمان نقش پلیس بدرابازی خواهندنمودمسئولین دیپلماسی بایدهوشیارباشندواگربشودگول نخورند
سعدی : یکی را از ملوک عجم حکایت کنند که دست تطاول به مال رعیت دراز کرده بود و جور و اذیت آغاز کرده تا به جایی که خلق از مکاید فعلش به جهان برفتند و از کربت جورش راه غربت گرفتند چون رعیت کم شد ارتفاع ولایت نقصان پذیرفت و خزانه تهی ماند و دشمنان زور آوردند.
هر که فریاد رس روز مصیبت خواهد
گو در ایام سلامت به جوانمردی کوش
بنده حلقه به گوش ار ننوازی برود
لطف کن لطف که بیگانه شود حلقه به گوش
نگارنده عنوان می کند امریکا مقابل ملت ایران شکست خورد بعد می گوید صد میلیارد دلار به ایران ضرر زد اگر این پیروزی است شکست چگونه باشد
تنها را سپردن همه امور به دستان توانمند اشخاصی مثل جناب سردبیر خردمند می باشد
مذاکره بکنید، مذاکره نکنید! در اصل قضیه تفاوتی نمیکند.
چون در قیاس عوامل موثر بر یک مذاکره، ما دچار نقصان هستیم.
زمانیکه با همه سر دعوا دارید، هر چقدر هم توانمند باشید، اساسا نمیتوانید در همه جبهه ها ادامه دهید، نتیجتا روزبروز ضعیفتر و ناتوانتر میشود.
علاوه بر فیلترینگ کشور تابناک هم ده تا فیلترینگ داره ترجیح میدم نظر نذارم .
دست اروپایی ها نزد ایرانی ها رو است و این اولین بار نیست که خنجر اروپایی ها را از پشت می خورند.
سال 2004-2005 میلادی هم آنها همین برنامه ها را پیاده کردند.
پس از برجام هم نقش پلیس خوب را بازی کردند اما هیچ وقت به تعهدات خود عمل نکردند.
امروزه هم که دیگر نزد ایرانی ها رسوا شده اند و معلوم شده که عدم اجرای تعهدات در برجام به این دلیل بود که اروپایی ها از همان ابتدا در حال کلاشی بودند.
رفتار اروپایی ها مانند شغال هایی می ماند که به دنبال یک حیوان درنده می دوند تا اگر طعمه ای گیر اش آمد سهمی از آن به آنها برسد.
طی چند سال پیش علیرغم همه ادعاهایشان ولی اروپایی ها دائم در کنار آمریکا علیه ملت ایران بودند و چه بسا که حتی بدتر از آمریکایی ها عمل کردند.
یاد متکی افتادم وقتی توی ژاپن سفیربود
بازی ایران وژاپن بودخبرنگارژاپنی ازش پرسیدبازی را کدامیک ببرندخوشحالترمیشید؟جواب دادهرکدام ببرندماخوشحال میشیم!!!حالا استراتژی کنونی ماهم فرقی نکرده مذاکره بکنیم یا نکنیم جنگ بکنیم یا نکنیم درهرصورت پیروزیم!!
اگه اروپایی ها بحث موشک رو پیش کشیدن بگید اول خودتون توسعه برنامه دفاعی و موشکیتون رو کنار بذارید ماهم چشم
یکی از اشکالات بزرگ ما در این است که رسما اعلام میکنیم حاضر به مذاکره نیستیم و یا در فلان مورد حاضر به مذاکره نیستیم که این بهانه خوبی بدست آنها میدهد. فراموش نکنیم که قدرت رسانه در سطح دنیا در دست آنهاست.
ما باید از موضع قدرت اعلام کنیم که اهل مذاکره هستیم و در هر موردی مذاکره میکنیم ولی این مذاکره باید دو جانبه باشد مثلا اگر خواستید در مورد موشکی مذاکره کنیم باید صحبت از موشکهای شما هم بشود. مثلا به آلمان بگوییم ما حاضریم در مورد موشکی مذاکره کنیم به شرطی که صحبت از موشکهای آلمان و ناتو هم باشد. صراحتا به آنها بگوییم موشکهای شما برای ما خطرناک است و اگر قرار است ما موشکهای را بر بچینیم شما هم باید همین کار را بکنید.آنوقت است که خلع سلاح میشوند. اینکار را قدرتهای بزرگ هم میکنند. ما هم باید از موضع یک قدرت بزرگ حرف بزنیم. مگر بین آمریکا و روسیه چندین پیمان موشکی نیست. این پیمانها نشان از ضعف روسیه یا آمریکاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۰
احسنت عالی
ناشناس
| Japan |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
داشتن موشک برای هیچ کشوری مشکلی نداردمشکل وقتی پیدامیشودکه کشورهای دیگرراتهدیدبه نابودی کنی!!
برجام در واقعی توافقی بین ایران و آمریکا بود. وجود کشورهای اروپایی و تاثیرات آنان در برجام کمتر از صندلیهای داخل اتاق مذاکره بود.
هممون میدونیم آخر هر جنگ و دعوایی حتی با صدام هم مذاکره و صلح هستش. زیاده خواهی و شرط و شروط غیر قابل حصول هم آفت مذاکره. بهترین راه هم همون برگشتن به برجام از طرف آمریکا و انجام تعهدات برجای از طرف ایران هست بعد هم چه اشکالی داره در رابطه با نگرانیهای بجای اونه و البته ما مذاکره کنیم؟ البته اگر اسرائیل و عربستان و افراطی ها داخلی رو بشه مهار کرد؟ البته ای کاش همه به منافع ملی نگاه میکردند و 3 سال پیش هم که برجام در کما نبود حتی با ترامپ همین کار رو میکردیم؟ مگه چین و مکزیک و کانادا که با ترامپ مذاکره کردند کسی اونها رو ضعیف شمرد؟ باور کنبد قبل از شعار دادن و تعصبی عمل کردن هیچ ضعفی نیست بلکه نشان از قدرت است.
شعار ملت ما جنگ جنگ تا نابودی
سردبير محترم
اينجانب متني انتقادي فرستادم. بعيد ميدانستم منتشر كنيد. اما منتشر نموديد. اگرچه با بسياري از نظرات سايت شما موافق نيستم اما از اينكه چنين جسارتي در انتشار نظرات منتقدان داريد به شما صميمانه تبريك ميگويم. واقعيت آن است كه امروز انقلاب نيازمند خروج از كليشه هاي سنتي و درك و پذيرش همه نيروهايي است كه به تماميت ارضي ايران و قانون اساسي وفادار هستند. اما متاسفانه مسئولين نشان داده اند به چنين مباني اي وفادار نيستند. اگر برجام قادر باشد كه استمرار هويت ايران را تضمين كند كه قادر است، نبايد با لجبازيهاي كودكانه در حفظ هويت ايران ريسك كنيم.
توهم و خود بزرگ بینی کاذب شده آفت ایران امروز
اول جایگاه ایران تو اقتصاد و اوضاع مردم رو ببین
شما اگر جستجو کنید اقتصادهای بزرگ دنیا در سال 2030-2040-2050
The strongest economies in 2050
اول جایگاه ترکیه و عربستان و مصر رو نسبت به ایران ببینید
انقدر گفته اید تعهد اروپا , تعهد اروپا که واقعا خودتان هم باورتان شده اروپا تعهدی دارد که باید به انها عمل کند!

اروپا قول داد قوانینی را که وضع کرده بود تا مانع سرمایه گذاری شرکتهایی اروپایی در ایران شود را لغو کند و این کار را هم کرد. این ایران هست که با ایجاد ثبات سیاسی و اقتصادی باید شرایط و زمینه های جلب سرمایه گذاری را فراهم کند.

من ایرانی هم در ایران سرمایه گذاری نخواهم کرد چه برسد به شرکتهای غربی
رفتار اروپا با ایران چقدر شبیه زمان قاجار شده است.
این نشان می دهد ضعفهای آن زمان الان هم وجود دارد.
قانون جدید مجلس جدای از بحث هایی که دارد. ولی این که در دولت ترامپ این محدودیت ها اعمال شده است نیز یک نکته مثبت ان است و دموگرات ها می توانند ادعا کنند که این خراب کاری به دولت جدید ربط ندارد و نتیجه اشتباه دولت ترامپ است. به نظرم این قانون به دولت جدید کمگ می کند تا با دست باز برای برگشت اقدام کند. و همه این ها را جزو دست اورد خود بداند.
زهی خیال باطل
سردبیر محترم: برای پیدا کردن محرک خیلی راه دور را نگرد
وقتی دو روز بعد از اجرای برجام موشک شلیک میکنند و رویش مینویسد اسرایی باید از بین برود میشه همون محرکی که دنبالشی
سردبیر محترم،

یکسال کم نیست؟ می خواین چند سال اضافه کنید؟
ایران بیید:
1- اولا باید اتحادیه اروپا بخاطر تحقیر هم که شده از دور مذاکرات جدید خارج کند( بعلت عدم اراده آنها در اجرای برجام)
2- با همسایگان خود روابط حسنه برقرار کند ازجمله عربستان و امارات و بحرین و ...
3- با آمریکا مستقیم وارد گفتگو شود وبداند کل ملت پشت دولت و نظام مثل کوه ایستاده است
نطرم را در قالب یک داستان واقعی میگویم.
کلاس جهارم دبستان با یک همکلاسی دعوا کردم و او را زدم. رفت و فردا امد وسه تا از همکلاسی های دیگه هم او را همراهی میکردندوگفت تو دیروز برای چی منو زدی میزنمد و شروع کرد به زدن من .سه تا همراه اونهم دستای منو گرفته بودند و مرتب میگفتند دعوا نکنید خوب نیست طرف منو میزد و انها هم دستام گرفته بودند و وانمود میکردند که میانجی هستند.انروز کتک مفصلی خوردم که هیجوقت یادم نمیره.حالا داستان ایران و امریکا هم مشابه همون داستانه.
روزی که امریکا از برجام خارج شد و بقیه ماندند با یاد این داستان به دوستانم گفتم این یک دسیسه است .امریکا خارج شد که هر کاری خواست بکند و هر تحریمی خواست بگذارد.و بقیه ماندند که نگذارند ایران از برجام خارج شود
. چون اگر بقیه هم خارج شده بودند ایران هم خارج میشد و به مسیر خود ادامه میداد.و بهانه ای برای تحریم وجود نداشت.تایید حرفم اینکه انهایی که ماندند هیچ حرکت مثبتی انجام ندادند فقط در مواقع لزوم از حرکتهای ایران جلوگیری کردند و به بهانه وتهدید اینکه انها هم خارج خواهند شد جلوی فغالیت های ایران را گرفتند.
حال با این توصیف انتطار هر گونه حرکت مثبت برای ما از طرف اروپا و چین و روسیه خیالی خام است.
جناب سردبیر
وقتی سال ۹۲ روحانی گفت کدخدا رو رو باید دید همه بهش حمله کردین. خب الان بعده ۷سال شیرفخم شدین ؟ یاهنوز میخواین خطابه بخونین؟؟
خودمونیم چه آقای سردبیر و جناب سردبیر و ... بر پاست در نظرات!!
چطوریه در تابناک می شود در قالب نظر ببندگان به عالیترین مقامات هم تکه های درشت تر از اینها انداخت اما ذیل یاددلشت "آقای سردبیر" چقدر همه مودب میشن انگار!!
بابا یک حرکت قهرمانانه انجام بدبد و با امریکا مستقیم وارد مذاکره شوید زیرا اروپایی ها بشدت به امریکا وابسته هستند . هر چه امریکا بگوید قبول می کنند.
توهم بیخود نداشته باشید نه چین به ایران احتیاج داره نه آمریکا نه اروپا فقط افغانستان و عراق ظاهرا الان نیاز دارن که شاید بعد نداشته باشن حالا با این شرایط و واقعیت نسخه بنویسید اساتید
چین و دنیا دیگه آویزون نفت ایران نیست بیخود جوگیر نشید ایران الان آویزون بقیه است
هزاران بار نوشته شده صدای تفرقه از حلق مسئولین این کشور چه مجلس و چه دولتی ها و هر از چند گاه تهدیدهای دمار این مردم را درآورده است وقتی که همه احساس تکلیف می کنند که بزنند توی دهن اسرائیل و عربستان و آمریکا اما هر کسی از ذهن خودش توی دهنی می زنه اما در واقع بدون وجود یک استراتژی و خط مش برای جنگیدن هر چه آتش تهیه ای است فقط داره روی سر خودی می ریزه دریغ از یک گلوله که به این دشمن بخوره و از مواضع شیطانیش عقب نشینی بکنه حالا هی بگید برجام مرد برجام داره احیا میشه یکی نیست بگه تکلیف این مردم چیه آیا برجام می خواهد بیایید چکار بکند وقتی نیامده اینطوری تیر باران میشه معلومه که برای برگرداندن آن باید هزینه کرد باید دوباره وا داد پس اول تکلیف آمدن و نیامدنش را مشخص کنید ولی اونهای هم که بدون برجام می خوان پیش ببرند اقتصاد داغون مملکت را لااقل یک راه حل بدهند چکار باید کرد چین و روسیه بعنوان مهترین حامی های فرصت طلب در قبل از برجام که ما را فرستادن زیر بدترین لوایح تحریمی در این چهارسال گذشته هم که تا توانستن از این آب گل آلود ماهی گرفتند و دریغ از یک هراهی مستمر هر وقت که آمریک پخی کرد هر روز ارتباط را کمتر و در محاصره این کشور بزرگ دست در دست همکاری کردند و ما ماندیم یک مملکتی که در این چهل سال هر مسئولی نوید مستقل شدن یک محصول را داد حال که در این اقیانوس پر بلای ناجوانمردی گیر کردیم معلوم شد که هرچه بافتند درست نبوده باز هم در همان محصول از چند سوراخ این کشور را وابسته نگهداشتن اگر چه هیچ اقتصاد قوی قبول نمی کند که همه محصولات را تولید بکنند اما نه به این شوری دقیقا مثل تولید خودرو با صدها قطعه که از بیخ و بن آنرا وابسته کردند به قطعات اصلی خارجی اونهم از نوع چینی و هندی به هرحال قبلی از اینکه این مسئولینی که در مجلس و دولت مملکت را کردند صحنه دعواهای حزبی اشان بروند یک گوشه دور از چشم مردم تا می توانند بزنند تو سر هم و بیاییند بیرون و یک راه معین را بگذارند برای برون رفت از این وضعیت قرمز در قرمز وعده های تو خالی دو طرف یکی برای تبرئه کم کاری هایش و یکی برای تصرف همه قدرت فقط اونهای که وعده امروز را می دهند و اونهای که وعده فردای بهتر بدانند که تنها اشتراک همه شما این است که در یک کشتی هستید اینقدر از روی حماقت یکی از یک گوشه به دشمن گراه ندهد یکی از سر نفهمی با گفت هایش کشتی را سوراخ نکند و یکی هم بی موقع بادبان ها بال را نکشاند آقایانی که هم به امید اینکه اهل بیت و فرزندانشان در بلاد غرب و شرق پناه دادند دلشان خوش نباشد که با غرق شدن این کشتی به قایق نجات پناه ببرند بیایید و منافع ملی و مردم را برمنافع شخصی ارجع بدهید شاید خدا رحم بکند و بتوانید این کشتی را از این اقیانوس وحشتناکی که به امواج سهمگین قهر بی سیاستی ها و کم کاری ها و لج بازی ها دچار شده است به ساحل امن برسد آقایون مجلس ها آقایان دولتی ها بترسید از روزی که به قهر ملتی گرفتار بشوید اینقدر به منافع مردم سنگ نزنید . راه درست معین است از خودتان صداقت در گفتار و کردار نشان بدهید همه چیز درست می شود . و دست از تهمت زدن به همدیگر و راه را هموار کردن برای بدبختی بیشتر مردم بردارید.
هرچند برای توصیف ایراد ۱۰۰ میلیارد دلار ضرر به یک کشور (ایران عزیز) نمیشه از واژه شکست (آمریکا) استفاده کرد، اما با قبول توصیف سردبیر محترم از رفتار اروپا و کشورهای به ظاهر دوست در مذاکرات، شاید بهتر‌باشه ایران و آمریکا مستقیم و بدون کشور غیر یا واسطه مذاکره کنند.
ادامه این مسیر شدنی نیست.
همه دنیا می دانند که آیران دنبال سلاح اتمی نیست این بازیهابرای به زانو درآوردن ایران است از دشمن انتظاری جز این نیست چرا ما باید خودمان را به نفهمی بزنیم و در زمین دشمن بازی کنیم فردایقئامت جؤاب نسل بعد وشهدارا چگونه میدهیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۱
پس غنی‌سازی 20 درصدی برای ترقه چهارشنبه سوریه؟
تمامی سفارتخانه های اروپایی را به آتش بکشید
بابا ما موشک و هسته ای نخواهیم باید کی رو ببینیم
بنام آرامبخش دلها .
حقوقِ " بشر " دیگر کار آئی ندارد ، لازم است تا حقوق
" انسان " به تصویب برسد . رهجو .
آقای سردبیرباحترام:اگرتهدیدبه نابودی کشورعضوسازمان ملل نبود!اگربه جای صادرکردن انقلاب بکشورهای همسایه همان پسته وزعفران فرش صادرمیکردیم!.و...الان هم هسته ای داشتیم وهم کسی به ارتشمان وداشته هایش (موشک و...)کاری نداشت حتی میتوانستیم بهترین تکنولوژی واردات وحتی ساخت ادوات نظامی راداشته باشیم!ماخودمان کاری کردیم که دنیاروی کارهایمان زوم کند!
حرفمون حقه عملمون حقه در مقابل حرف و عملشون زوره اما دنیا بدست زورمداران می چرخه
این گزافه گویی ها زیاده خواهی ها تتیجه مدارای بیش ازحد در مقابل زورگویان است :
«هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان از دولت بعدی آمریکا خواسته که به دنبال حصول «برجام‌پلاس‌پلاس» (فوقِ فرابرجام) با ایران باشد.
چند روز پیش «هایکو ماس» گفته بود که توافق هسته‌ای با ایران دیگر کافی نیست و کشورهای اروپایی به دنبال «برجام‌پلاس» (فرابرجام) برای رسیدگی به برنامه منطقه‌ای و موشکی ایران هستند.
انور قرقاش در مصاحبه‌ای مفصل با روزنامه «نیویورک‌تایمز» که پنجشنبه منتشر شده از ادبیات ماس استفاده کرده، اما به مطالبات او هم بسنده نکرده و خواستار حصول «برجام‌پلاس‌پلاس» با ایران شده است. !!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی