بازدید 6617
واحد جدیدی در سازمان «رقابت و بازارهای انگلیس» قوانین جدیدی برای کنترل شرکت‌های فناوری از جمله گوگل و فیس‌بوک در حوزه تبلیغات دیجیتال وضع کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 28 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، دولت انگلیس سال آینده میلادی قوانین جدید رقابت را ارائه می کند تا به گوگل و فیس‌بوک اجازه ندهد بر شرکت‌های کوچک سلطه و از مشتریان سواستفاده کنند.

این قانون توسط یک واحد مخصوص در سازمان «رقابت و بازارهای انگلیس»(CMA) اجرا می‌شود. واحد تازه تاسیس شده به نام « بازار دیجیتال»، از ماه آوریل فعالیت خود را آغاز کرده و احتمالا قدرت تعلیق و مسدود کردن تصمیم شرکت‌های فناوری را دارد و در صورت عدم همخوانی با قوانین، می‌تواند جریمه‌های مالی وضع کند.

به گفته سازمان رقابت و بازارهای انگلیس، گوگل و فیس‌بوک بر بازار تبلیغات دیجیتال انگلیس سلطه دارند. به طوریکه از ۱۴ میلیارد پوندی که در ۲۰۱۹ صرف هزینه تبلیغات دیجیتال شده، ۸۰ درصد در این دو شرکت صرف شده است.

هر دو شرکت آمریکایی اعلام کرده‌اند با دولت و قانونگذاران انگلیس در حوزه تبلیغات دیجیتال همکاری می‌کنند، از جمله آنکه به کاربران اختیارات بیشتری درباره کنترل اطلاعات و تبلیغاتشان می‌دهند.

به گفته دولت انگلیس شرکت‌های فناوری باید درباره شیوه کنترل اطلاعات مشتریان شفاف سازی کنند و از سوی دیگر محدودیت‌هایی که سبب می‌شود استفاده از پلتفرم های رقیب محدود شود نیز حذف خواهند شد.

واحد «بازار دیجیتال» سازمان «رقابت و بازارهای انگلیس» سال جاری میلادی اعلام کرده بود باید قوانین جدیدی برای کنترل شرکت‌های بزرگ فناوری وضع شود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
برچسب منتخب
مهرداد میناوند علی انصاریان احمد جهان بزرگی نمایشگاه مجازی کتاب محمد بزرگی
آخرین اخبار