بازدید 12426
۱

کره شمالی خواستار عذرخواهی ژاپن شد

همزمان با صد و پانزدهمین سالروز امضای پیمانی که منجر به پایان حکومت استعماری ژاپن بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۵ میلادی بر شبه‌جزیره کره شد، روزنامه رسمی کره شمالی امروز (سه‌شنبه) از توکیو خواست تا به خاطر قساوت‌های دوران استعمارش عذرخواهی کند و به قربانیان غرامت بپردازد.
کد خبر: ۱۰۱۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 17 November 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این پیمان که ۱۷ نوامبر سال ۱۹۰۵ میلادی امضا شد، سلسله چوسان (۱۹۱۰-۱۳۹۲) را از حکومت دیپلماتیک خود محروم کرد و این کشور را به یک کشور تحت الحمایت ژاپن امپراتوری تبدیل کرد. ژاپن به خاطر قساوت‌های مختلفش در این دوران از جمله کار اجباری و بردگی جنسی در خط مقدم جبهه‌های جنگ مورد انتقاد قرار گرفته است.

روزنامه "رودونگ سینمون"، روزنامه رسمی حزب حاکم کره شمالی گفت: ژاپن امپراتوری از همه راه‌های ممکن برای نابودی کامل مردم کره در گذشته استفاده کرد. ژاپن حدود ۸.۴ میلیون کره‌ای را مجبور به شرکت در جنگ تهاجمی خود کرد و از آنها به عنوان گوشت دم تیر استفاده کرد و آنها را با کار همچون بردگی قربانی کرد.

این روزنامه افزود: ژاپن دشمن قسم‌خورده ظالم ماست که نه تنها همچون یک گانگستر کشور ما را اشغال و آن را استعمار کرد بلکه تلاش کرد تا مردم کره را به کلی نابود و منقرض کند. مردم ما هرگز اشتباهات گذشته ژاپن امپراتوری را فراموش نخواهند کرد و آن را وادار خواهند ساخت تا تاوان این اشتباهات را بپردازد.

روزنامه رودونگ سینمون همچنین از رهبران ژاپنی به خاطر عدم تمایل به اذعان قساوت‌های دوران استعمارشان حتی تا به امروز انتقاد کرده و نوشت: چنین رفتاری تنها انزجار و دشمنی مردم کره با ژاپن را صد یا هزار برابر عمیق‌تر می‌کند.

منبع: ایسنا
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
کره شمالی گذشت رو از ما باید یاد بگیره. صدمه جانی و مالی که عراق طی 8 سال جنگ زده، هیچ کشوری در کل طول تاریخ به ایران وارد نکرده. حالا نه تنها از غرامت تعیینی سازمان ملل گذشت کردیم، بلکه عراق یکی یه دونه و عزیز دردونه بابا شده و مجانی براش نیروگاه و بیمارستان و جاده و خونه می‌سازیم و کلی نیروی حقوق‌بگیر هم به زیبایی از ما ماهانه دلار می‌گیرن. البته به این دیگه نمیشه گفت «گدشت»، فقط میشه گفت ... جای خالی رو خودتون پر کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل