بازدید 24450

تعطیلی نه، تهران به طور کامل قرنطینه شود

نماینده تهران در مجلس گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا آمادگی تعطیلی را ندارد و خودش را برای آن تجهیز نکرده به همین دلیل است که دائما می‌خواهد اقدامی انجام دهد ولی فایده‌ای ندارد.
کد خبر: ۱۰۱۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 10 November 2020

به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، اقبال شاکری، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و نماینده مجمع نمایندگان تهران در ستاد ملی مقابله با کرونا در صفحه شخصی خود در اینستاگرام درباره هجوم کرونا به پایتخت نوشت: «عدم قرنطینه تهران باعث فوت چندین هزاران نفر از هموطنان می شود. شاید بتوان در طولانی‌مدت بدون تعطیلی شرایط را کنترل کرد ولی به چه قیمتی؛ به قیمت جان مردم؟ فوت چندین هزار نفر پیش‌بینی خارق‌العاده‌ای نمی خواهد. یک بچه هم با ضرب و تقسیم ساده می‌تواند بگوید. چه مصلحتی بالاتر از جان مردم است؟! هیچ دلیلی در این مورد قابل قبول نیست. برای حفظ جان مردم یک جو غیرت به خرج دهید».

او نخستین نفری نیست که از دولت خواسته تهران را تعطیل کند، هرچند که پیشنهاد مشخص نماینده تهران، قرنطینه است. شاکری در پاسخ به این سوال که با وجود اصرار و نظر جمعی بسیاری از کارشناسان و مسئولان بر تعطیلی ۲ هفته‌ای تهران چرا هنوز این اتفاق نیفتاده است، به همشهری‌آنلاین می‌گوید: به نظر من ستاد ملی مقابله با کرونا آمادگی این کار را ندارد و خودش را برای آن تجهیز نکرده به همین دلیل است که دائما می‌خواهد اقدامی انجام دهد ولی فایده‌ای ندارد. باید فرصتی برای قطع زنجیره کرونا و همچنین تجدید قوای کادر درمان فراهم کنیم. محقق شدن اینها هم جز تعطیلی راه دیگری ندارد.

نماینده تهران در مجلس در پاسخ به این سوال که ستاد ملی کرونا آمادگی چه چیزی را ندارد که تعطیلی تهران را تصویب نمی‌کند، گفت: به ما چیزی نمی‌گویند و فقط پیشنهاد تعطیلی را رد می‌کنند. به نظر من ستاد آمادگی این را ندارد که مثل کشورهای دیگر عمل کند؛ اینکه حمله سنگینی کردند و زنجیره را قطع کردند و نجات پیدا کردند. شما الان از چین اصلا خبری می‌شنوید؟! ما جز قطع این زنجیره هیچ راه دیگری نداریم.

شاکری گفت: با این دستورهای متعدد و متوالی و – به قول معروف – «شل کن سفت کن»، حتی کارایی و اثر دستورهای جدید را هم از بین می‌برند. البته خیلی از این دستورها امکان اجرایی هم ندارند. شما می‌گویید این صنف و آن صنف تعطیل ولی نظارت بر آن و برخورد با متخلفین خیلی کار سختی است و هزینه‌اش خیلی زیاد است.

او معتقد است: به نظر من ستاد ملی مقابله با کرونا دارد تعلل می‌کند در حالی که بهترین کار برای خروج از این وضعیت – آن‌طور که در ستاد بررسی کردیم – قرنطینه است.

نماینده تهران در مجلس یازدهم گفت: ما نمی‌گوییم تعطیلی، می‌گوییم قرنطینه کامل شهر تهران. قرنطینه یک کار فنی است که یک‌سری الزامات دارد؛ الزامات بهداشتی، تردد، حضور در محل کار و... . یعنی هر چیزی که موجب انتقال ویروس می‌شود باید قطع شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در مجلس درباره تبعات اقتصادی و اجتماعی قرنطینه فکر شده است یا نه، به همشهری آنلاین گفت: خب یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا اختصاص داده شده و همه هم می‌گویند دست ما نرسیده است.

نماینده مجمع نمایندگان تهران در ستاد کرونا در واکنش اختصاص همه بودجه ارزی کرونا و پایان بودجه برای مقابله با این بیماری گفت: آماری که درباره آن نداده‌اند. خب، دوباره تخصیص بدهند.

شاکری گفت: فکر می‌کنید هزینه بیماری و فوت کرونا کم است؟! و آیا آن را برآورد کرده‌اند؟ خسارت مردم و کادر درمان را چه کسی می‌دهد؛ خانواده‌هایی که لطمه می‌خورند و زندگی‌شان از هم پاشیده می‌شود؟ اینها سرمایه‌های ما هستند. پیشگیری از بیماری خیلی راحت‌تر و ارزان‌تر از درمان است.

وی در پاسخ به سوالی درباره تبعات اقتصادی تعطیلی یا قرنطینه تهران گفت: بله، باید برای کسب و کارهایی که از این تعطیلی خسارت می‌بینند، فکری شود. الان حدود ۹ ماه از آغاز شیوع کرونا گذشته و باید آماده می‌شدیم. وقتی می‌گویم ستاد کرونا آمادگی ندارد، همین است، پس ستاد دارد چه کار می‌کند؟

نماینده تهران در مجلس در واکنش به شایعاتی درباره مخالفت رییس جمهور با تعطیلی تهران گفت: این حرف‌های متناقض که چه کسی مخالف است یا نیست، ضعف ستاد است. اینکه می‌گویم ستاد کرونا، منظور همان دولت است چون رئیس آن رئیس‌جمهور و فرمانده قرارگاهش هم وزیر کشور است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۱
اشكالي نداره حقوق همه روبدن واجاره خونه هاروهم پرداخت كنن
تعطیلی نه قرنطینه آری یعنی چه؟ مگر میشود من هر روز از خونه خارج سر کار بروم و قرنطینه هم باشم ؟ الان من و سه نفر از همکارهایم تو یک اتاق 8 متری بدون تهویه مناسب البته شیک با تعداد فراوان مراجعه کننده هر روز مواجه هستیم الان شما چطور می خواهید ما را قرنطینه کنید یک چیزی بگوید که انسان حس احمق بودن به خودش دست نده این هم از نماینده مردم
انشالله همه مدیران نالایقی که این وضع را درست کرده اند دچار بزرگترین مصیبتها شوند.می میرید اگر رک و راست بگویید نمیخواهیم پول خرج کنیم.برای همین نمیتوانیم تعطیل کنیم؟ این همه معالطه و سفسطه دلیلی جز این ندارد.
قرنطینه کامل بدون تعطیلی یعنی ایجاد جزیره های کرونایی و تداوم ابتلا و مرگ و میر.شما هیچکدام مدیر نیستید.بیچاره مردم
تابناک اگر خواستی یک کلمه را هم ویرایش کنی کلا حذفش کن
خوشتیپ هستن ایشون چقدر.
بستگی به تحولات سیاسی دارد... مربوط به کرونا و جان مردم نیست...
چطور برای چیز هایی که خودتان صلاح می دانید امکان هزینه کردن دارید برای قرنطینه ندارید!! حالا اگه موضوع کنترل حجاب و .... بود هزینه اش سریع جور میشد.
اون مسئول همولایتی ما که با پیژامه ماسک درست می‌کنه، نفرمود که قرنطینه مال قرون وسطی‌ست؟
اگه مثل قبل میخوان تعطیل کنن تعطیل نکنن بهتره تو شهرما ورودی چند میدان و چندخیابان را مسدود کردن!!!جالبه اونور خیابان بازه وخودرو ها تانزدیک مانع های سیمانی رفت وامدمیکنن وتو پیاده رو ها ملت رفت وآمد میکنن انگار کرونا اندازه وشبیه تانکی تریلی چیزیه وفقط از چندخیابان خاص وارد میشه!!!انقد هزینه الکی وبی جا کردید صدها هموطن وآشنا وفامیل از دست دادیم ومتاسفانه داریم از دست میدیم چرا دست از لجبازی برنمیدارید؟یه بیست روز قرنطینه کامل وسفت وسخت باحذف قبوض آب وبرق وگاز و...کشورتو وضعیت قرمز وجنگی وخطرناکیه اجبارکنید صاحب ملکها کرایه نگیرند واقساط بانکی به تعویق بیفته به تمام افراد نیازمند یه حقوق اندازه خورد وخوراک بدیداگه میگید بودجه نیست بمدت یکماه نصف حقوق حقوق بگیران دولت را به مردم ومشاغل آزاد بدید هرچندبیشترملت حقوق بگیر هستن یا کارمند وکمیته امداد وجانباز و بسیجی وطلبه و...هستن
مشکل اینجاست که تصمیم گیران در این ستاد ها از جنس مردم عادی نیستند و اصلا" هیچ درکی از زندگی مردم عادی ندارند.نمیدونند کرونا چه بلایی سر مردم میاره .چون خودشون همه امکانات را دارند و حتی شایعه شده که زودتر از امیر امارات واکسن کرونا را مسئولین ایران استفاده کردند.نمیدونند که نداری و بی پولی چه بلایی سر مردم آورده چون خودشون تا حالا یک لحظه هم طعم عدم امنیت مالی را نچشیدند.و الان هم تصورشان از کار همین بازی بازی های خودشونه که صبح پا میشند صبحانه شاهانه میخورند و با خودروهای شخصی از مسیر عبور ممنوع میرند محل کار و همه جلوی پاشون تعظیم میکنند 2 تا جلسه میرند و تمام . نمیدونندساعت صبح 5 بدویی بپری تو مترویی که مردم مثل کنسرو تو هم مچاله شدند.و بعد هم از ساعت 7 صبح یه ریز کار کنی و بله قربان چشم قربان بگی تا بوق سگ و دوباره همون داستان برای برگشت به خونه و 6 ماه حقوق معوقه یعنی چی .بخاطر همین این ستاد هیچ تصمیمی نمیگیره که به نفع مردم باشه و خیلی تمیز و مجلسی دارند فرسایشی میرن جلو تا یه جایی یا کرونا کم میاره یا خارجی ها یه راهی پیدا میکنند و موضوع تمام میشه این وسط هم دو سه میلیون نفر میمیرند و چهار پنج میلیون خانوار به فنا میرند.تمام
عزیز من ستادی که افرادش خودشون در امنیت کامل باشند و فرزندان دلبندشون در کشورهای اروپایی و آمریکایی زندگی تمیز با دسترسی به واکسن داشته باشند.هیچ اقدامی برای مردم نمیکنه اصلا" نمیتونه بفهمه درد مردم چیه .
واقعا باید تمام ورودی وخروجیها رو ببنید تا با دوساعت تعطیلی هوس سفر به سرشون نزنه
فقط کافیه کار داشته باشی و تو خیابون یه چرخ بزنی انقدر ماشین نمره شهرستان هست که فکر می کنی اومدی ییلاق اما کسی صداش در نمیاد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر