بازدید 6451
۳

وزیرخارجه سابق لبنان: از تحریم‌های آمریکا نمی‌ترسم

وزیر خارجه سابق لبنان در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه خود گفت که از این تحریم‌ها نمی‌ترسد؛ چرا که به ظلم عادت کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ 06 November 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «جبران باسیل»، وزیر خارجه سابق لبنان و رئیس فعلی حزب «جریان ملی آزاد» (التیار الوطنی الحُرّ) گفت که از تحریم‌های آمریکا علیه خود نمی‌ترسد.

او عصر امروز بعد از اینکه آمریکا نامش را در لیست تحریم‌های این کشور قرار داد، در توییتی به این اقدام واشنگتن واکنش نشان داد و نوشت: «نه تحریم‌ها مرا ترسانده و نه وعده و وعید‌ها مرا اغوا کرده است».

جبران باسیل همچنین تأکید کرده که قصد ندارد به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه او، اقدامی علیه کسی بکند و نه به دنبال این است که برای نجات خود، لبنان را به تعبیر خود «به هلاکت و نابودی» سوق دهد.

او در ادامه توییت خود نوشت: «به ظلم عادت کرده‌ام و از تاریخ‌مان یاد گرفته‌ام که در خاورمیانه در تقدیر ما نوشته شده است که هر روز صلیب خود را (چوبه دار) بر دوش خود حمل کنیم تا بمانیم».

وزارت خزانه‌داری آمریکا بعد از ظهر امروز در بیانیه‌ای مدعی شده دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه، «جبران باسیل»، رئیس «جریان ملی آزاد» و عضو پارلمان لبنان را به موجب فرمان اجرایی ۱۳۸۱۸ در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

واشنگتن بدون ارائه هیچ مستنداتی آقای بایدن را به «فساد» متهم کرده است. «استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «فساد نظام‌مند در نظام سیاسی لبنان که باسیل مصداق آن بوده به از بین رفتن بنیان‌های دولتی موثر که به نفع مردم باشد کمک کرده است.»

وی اضافه کرد: «این تحریم، بیشتر نشان می‌دهد که ایالات متحده از فراخوان ادامه‌دار مردم لبنان برای اصلاحات و مسئولیت‌پذیری حمایت می‌کند.»

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم به دنبال اعلام تحریم‌ها مدعی شد که فساد جبران باسیل به اقدامات ثبات‌زدای حزب‌الله در منطقه کمک کرده است. او گفت که چنین فردی شایسته این نیست که وارد خاک ایالات متحده آمریکا شود.

ایالات متحده آمریکا طی بیش از یک سال گذشته برای مقابله با حزب‌الله لبنان و تضعیف این جنبش در برابر صهیونیست‌ها، آن را «تروریستی» خوانده و تحریم‌هایی را علیه این جنبش مقاومت وضع کرده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
تو هم مثل مسوولای ما نترس. فشار تحریم فقط برای مردم عادیه نه شماها
ترامپ اینطوری جلو بره و از هواوی چین و سودان .... تا التیار الوطنی را تحریم کنه کار به جایی میکشه که فقط خودش میمونه و گوشهاش
وزیر خارجه سابق لبنان در واکنش به تحریم‌های آمریکا علیه خود گفت که از این تحریم‌ها نمی‌ترسد؛
معلومٍ که نباید بترسید چون جور شمارا مردم ستمدیده ایران میکشد به لطف مسئولین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر