بازدید 8969
۲

راهکارهایی ساده برای جدال با کرونای مرگبار

ابتلا و مرگ و میر به خاطر کرونا در استانِ وضعیت قرمز سمنان سیر صعودی دارد. رفتار آحاد جامعه در توجه به نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ و دورهمی‌های خانوادگی، تعیین‌کننده‌ترین مساله در جدال با کرونا است.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴ 01 November 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شیوع کرونا به عنوان یک بیماری نوپدید اواخر دسامبر (آذر/دی)گذشته از چین آغاز شد و سمنان جزو اولین استان‌های کشور بود که اسفند ۹۸ دوره اوج اول شیوع کرونا را تجربه کرد. استان سمنان در فروردین ماه موفق شد روند شیوع ویروس کرونا را با همکاری مردم و تلاش درمانگران به شکل نزولی تبدیل کند، اما از اواسط تیر ماه استان سمنان، به دلیل کم‌توجهی و غفلت در رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، شاهد روند افزایشی شیوع بیماری و بستری بیماران بود و از آن زمان تا کنون شیوع کرونا در استان سمنان شدت یافت و جایگاه استان از لحاظ شیوع این بیماری در جایگاه اوج خطر، هشدار و رنگ‌بندی قرمز قرار گرفته است.

براساس گفته کارشناسان، کرونا همچنان در جدال با سلامت انسان‌ها یکه‌تاز میدان است و این بیماری ریشه‌کن نخواهد شد، مگر اینکه رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک، ضدعفونی کردن دست‌ها بعد از تماس با سطوح آلوده، پرهیز از تماس دست آلوده با چشم و بینی، ضدعفونی کردن سطوح آلوده، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از حضور در اماکن شلوغ، پرهیز از سفرهای غیرضروری و حتی ضروری، پرهیز از برگزاری مجلس‌های دورهمی و مهمانی‌های خانوادگی را جدی بگیریم.

روند نزولی در اواخر فروردین ماه بعد از روند افزایشی شیوع در اسفندماه سال گذشته و روند افزایشی شیوع کرونا از اواسط تیرماه در استان سمنان نشان می‌دهد رعایت نکات بهداشتی راهکار مهم و رکن اساسی در پیشگیری از ابتلا به کرونا است.

به گفته کارشناسان و براساس تحقیقات انجام شده، رعایت نکات بهداشتی در بین شهروندان به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، نسبت به اواخر فروردین ماه بسیار کم شده است و همین غفلت در رعایت نکات بهداشتی موجب شکل‌گیری روند افزایشی شیوع کرونا شد.

با فرا رسیدن آذر ماه نزدیک به یک‌سال می‌شود که شیوع کرونا جهان را درگیر خود کرده است و به گفته متخصصان درمان این بیماری نوپدید همچنان مبهم است و باید به رعایت نکات بهداشتی به عنوان یک واکسن بی‌خطر ضامن سلامتی در برابر ویروس کرونا نگاه کرد.

حفظ سلامت و جان مهم‌ترین خواسته هر فرد است، اما کادر درمان برای سلامت ما با آغوش باز به استقبال مرگ می‌روند و برای نجات جان بیماران از چیزی نمی‌هراسند و به خدا توکل کرده‌اند، وظیفه شرعی و عرفی هر یک از افراد جامعه در قبال این جانبازی و ازخودگذشتگی رعایت نکات بهداشتی است و باید هر فرد به سهم خود با زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ادای دین کند.

افزایش نظارت دستگاه‌های نظارتی بر اصناف برای بررسی رعایت صحیح نکات بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا تکمیل کننده رفتار شهروندان در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا است و باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

روند افزایشی ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سمنان

استاندار سمنان ابراز داشت: استان سمنان کماکان در وضعیت قرمز قرار دارد و سیر ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان روند افزایشی دارد.

علیرضا آشناگر ادامه داد: مراکز بیماریابی و توسعه مراکز خدمات دهی سرپایی در استان به منظور مقابله با شیوع کرونا، افزایش یابد.

استاندار سمنان با اشاره آغار ماه ربیع‌الاول تاکید کرد: شهروندان به منظور حفظ سلامت خود و اعضای خانواده در برگزاری مراسم ازدواج مراقب باشند و از برگزاری هرگونه دورهمی و اجتماع بپرهیزند.

شناسایی ۸۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در سمنان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۸۷ مورد جدید ابتلا به کرونا در ۲ روز گذشته در مناطق تحت پوشش این دانشگاه شناسایی شد.

نوید دانایی ابراز داشت: آمار مبتلایان به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با احتساب ۸۷ مورد جدید به ۲ هزار و ۶۶۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: تعداد افراد بستری در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان رو به افزایش است و در زمان حاضر ۲۲۰ بیمار در چهار بیمارستان بستری هستند.

وی خاطرنشان کرد: سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشت درمانی استان سمنان هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تاکید بر اینکه آحاد جامعه به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اهتمام ویژه در رعایت نکات بهداشتی داشته باشند، اظهار داشت: شهروندان به ویژه افراد سالخورده از حضور اماکن عمومی و پرازدهام بپرهیزند.

شناسایی ۱۵۸ مورد ابتلا به کرونا در شاهرود و میامی

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود در آخرین اعلام آمار بیماران مبتلا به کرونا در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در شامگاه هشتم آبان، ابراز داشت: با شناسایی ۱۵۸ مورد مثبت جدید ابتلا به کرونا، مجموع مبتلایان قطعی در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه به ۲هزار و ۷۷۱ نفر رسید.

رضا چمن ابراز داشت: شهرستان شاهرود و میامی جزو مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود بیان کرد: رعایت نکات بهداشتی مانند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک مهمترین اقدام در مبارزه با شیوع کرونا است.

اعمال محدودیت‌های کرونایی در سمنان و محدودیت‌های شدید در شاهرود

استاندار سمنان با اشاره به قرمز بودن وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان گفت: بنا به تصمیم ستاد مقابله با کرونا، محدودیت‌های جدید کرونایی در شهر سمنان اعلام و محدودیت‌های شدید در شهرستان شاهرود تمدید شد.

آشناگر ابراز داشت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، محدودیت‌های کرونایی برای گروه‌های شغلی ۲ و ۳ از چهارشنبه هفته جاری به مدت ۱۰ روز در مرکز استان سمنان اعمال می‌شود و همچنین محدودیت‌های شدید کرونایی در شهرستان شاهرود برای گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

از شهروندان استان سمنان می‌خواهیم از سفررفتن و مهمانی‌گرفتن و شرکت در جشن ها جدا خودداری کنند.

وی تصریح کرد: از هفته گذشته برای شهرستان شاهرود در کنار تعداد دیگری از شهرستان های کشور به دلیل افزایش ابتلا و فوتی ناشی از شیوع کرونا محدودیت های شدید اعمال شد که این محدودیت ها برای گروه های شغلی ۲ ، ۳ و ۴ برای یک هفته دیگر تمدید شد.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: محدودیت های جدیدی برای گروه شغلی ۲ و ۳ برای شهر سمنان در کنار ۲۴ مرکز استان دیگر که از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند، از چهارشنبه هفته جاری به مدت ۱۰ روز اعمال می شود.
استاندار سمنان گفت: کماکان وضعیت استان سمنان از نظر شیوع کرونا قرمز است و روند ابتلا و مرگ و میر به دلیل شیوع این ویروس در استان افزایشی است و از شهروندان استان می خواهیم با توجه به اینکه در ماه ربیع الاول قرار داریم، از سفررفتن و مهمانی گرفتن و شرکت در جشن ها جدا خودداری کنند.

تهویه مناسب در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: تامین هوای سالم و عاری از ویروس با ایجاد تهویه مناسب در منزل و محل کار یکی از راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری کووید ۱۹ است.

چمن با بیان اینکه تحقیقات نشان می دهد رعایت تهویه مناسب در محیط های سربسته از جمله منزل و محل کار نقش تعیین کننده ای در جلوگیری از ابتلا دارد، ابراز داشت: ساده ترین و مناسب ترین راه برای ایجاد تهویه در منازل و محل های کار ، بازگذاشتن در و پنجره اتاق هاست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود توصیه کرد: همه شهروندان به ویژه خانواده هایی که یکی از اعضایشان به این ویروس مبتلا هستند این امر را جدی گرفته و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله اهتمام جدی در استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در اجتماعات و مجالس، زنجیره انتقال ویروس را قطع کنند.

وی اضافه کرد: سیر ابتلا به ویروس کرونا و مراجعه سرپایی و بستری در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود روند افزایش دارد.

چمن اظهار داشت: بهترین واکسن در مقابله با شیوع کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و از مردم می‌خواهم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در کنترل مدیریت این بیماری مشارکت داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطرنشان کرد: مردم از دورهمی‌ها و برگزاری مراسم‌ها دوری کنند و هرگونه تجمع ممنوع است.

۳۱۷۰۰ سامانه گزارش رعایت نشدن نکات بهداشتی در استان سمنان

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: سامانه ۳۱۷۰۰ پل ارتباطی شهروندان استان با این دانشگاه در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی و تخلف در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور قطع زنجیره انتقال کرونا در اماکن عمومی است.

دانایی در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا موضوع را در سامانه تلفن گویا ۳۱۷۰۰ برای بررسی گزارش کنند.

وی ادامه داد: گزارش مردمی طی تماس با سامانه تلفن گویای ۳۱۷۰۰ در زمینه رعایت نشدن نکات بهداشتی در روزهای تعطیل و مناسبت‌ها بیشتر از روزهای عادی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان اضافه کرد: گزارش‌های مردمی روزانه بررسی و برای رسیدگی به واحدهای نظارتی برای رسیدگی گزارش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سمنان، مهدیشهر، گرمسار، آرادان، سرخه و دامغان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان هستند و شهروندان این شهرستان‌ها می‌توانند مشاهدات خود در زمینه رعایت نشدن شیوه‌نامه‌های بهداشتی را گزارش کنند.

دانایی با تاکید بر اینکه آحاد جامعه به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اهتمام ویژه در رعایت نکات بهداشتی داشته باشند، اظهار داشت: شهروندان به ویژه افراد سالمند از حضور اماکن عمومی و پرازدحام بپرهیزند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ماندن درخانه و رعایت توصیه‌های بهداشتی مهم‌ترین راهکار در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شود و انتظار می‌رود شهروندان با ماندن در خانه در مبارزه با ویروس کرونا کمک کنند.

ویروس کرونا عامل شیوع بیماری نوپدید کووید ۱۹ جدی و مصمم جهان را درمی‌نورد و گروه‌های سنی مختلف از طبقات اجتماعی مختلف را درگیر می‌کند و تنها حریف و سد انتقال این ویروس منحوس رعایت نکات بهداشتی است؛ انتظار می‌رود آحاد جامعه به منظور حفظ سلامت خود، جامعه و مدافعان سلامت، از سفیدپوشان و کادر درمانی گرفته تا نیروهای انتظامی و بسیجی، با رعایت نکات بهداشتی در مبارزه با کرونا نقش آفرینی کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
نه دولت و نه مسئولین و نه شما هیچ کدام به مترو توجهی نمی کنید. علتش را هم نمی دونم. ولی این را میدونم که اگه ی سری به مترو بزنین می فهمین که این مکان از لحاظ فاصله اجتماعی محلی از اعراب نداره. یعنی اصلا امکان فاصله گذاری به خاطر ازدحام جمعیت و دیر رسیدن قطارها ممکن نیست. خودتون بیایید ببینید تا بفهمید که سفرهای چند روزه شهری در انتشار ویروس به مراتب نسبت به سفرهای هر روزه و میلیونی مسافرین جایگاه پایین تری دارد.
به فکر مترو باشید
استان های مثل سمنان با تراکم جمعیت پایین اگر ویرویس گسترش پیدا کنه باید تعجب کرد
شهرستانهای این استان قابل مقایسه با شهرهای شمالی و غربی ایران نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر