بازدید 7836
۴
پس از قیمت گذاری جدید برای خودرو انجام شد؛

صدور دعوتنامه برای محصولات سایپا با قیمت‌های جدید

گروه خودرو سازی سایپا بر خلاف تعهد، اقدام به صدور دعوتنامه برای تعهدات مهر ۹۹ با قیمت‌های جدید کرده است.
کد خبر: ۱۰۱۲۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲ 29 October 2020

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر صدور مجوز افزایش قیمت خودرو برای سه ماهه سوم سال ۱۳۹۹ توسط  رئیس شورای رقابت در فضای مجازی منتشر شده است.

این خبر باعث شد که خودروسازان از جمله سایپا اقدام به افزایش قیمت محصولات خود کنند.

اتفاق جدید دیگری که در این بازه رخ داده، مربوط به صدور دعوتنامه برای تعهدات مهر ۹۹ گروه خودرو سازی سایپا است.

سایپا باید در تاریخ ۳۰ مهرماه دعوتنامه تعهدات تحویل مهر را برای متقاضیان صادر می کرد که این کار انجام نشد و به دنبال آن قیمت جدیدی هم تا این تاریخ برای خودروهای پیش فروش شده اعلام نکرد. به نظر می رسد سایپا به این دلیل قیمت های جدید را اعلام نکرده است تا مجوز افزایش قیمت ها را در فصل پاییز از شورای رقابت دریافت کند. متقاضیان این گروه خودروسازی تماس های زیادی با باشگاه خبرنگاران جوان داشتند و خواستار پیگیری این موضوع از سایپا شدند.

طبق تعهد قرارداد تحویل مهر ۹۹، تعهد معوق محسوب می‌شود و نباید افزایش قیمتی نسبت به قرارداد صورت گیرد و خودروها باید با قیمت قدیم به مشتریان عرضه شود اما شرکت سایپا خلاف این تعهد عمل کرده است.

سایپا با قیمت مصوب شده برای ۲ ماهه نخست سال ۹۹ فروش فوق العاده برگزار کرد و طبق تعهد با باید محصولات خود را با همان قیمت در مهرماه به مشتریان تحویل می داد که حال با صدور مجوز افزایش قیمت برای سه ماه سوم سال زیر تعهدات خود زده است.

یکی از متقاضیان خرید خودرو در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:در فروش فوق العاده سایپا خودرویی برنده شدم که باید در مهرماه برای تحویل آن دعوتنامه صادر می شد،چندین بار پیگیری کردیم اما هیچ دعوتنامه‌ای صادر نشده بود، سایپا بعد از صدور مجوز افزایش قیمت خودرو اقدام به صدور دعوتنامه کرد.

او بیان کرد:سایپا دعوتنامه کوئیک و کوئیک R که موعد تحویل آن مهر ۹۹ بود را با افزایش قیمت ۳۸ درصدی صادر کرده است.

صدور دعوتنامه سایپا با قیمت جدید!

در کنار سایپا، انتظار می رفت که ایران خودرو هم اقدامی مشابه انجام دهد و محصولات خود را با قیمت های جدید به متقاضیان عرضه کند، اما ایران خودرو دعوتنامه تعهدات مهر ۹۹ را بدون افزایش قیمت برای مشتریان خود ارسال کرد. نکته جالب اینجاست که شرکت ایران خودرو پژو ۲۰۷ دنده‌ای را بدون افزایش قیمت و با موعد تحویل مهر، به قیمت ۱۲۱ میلیون فاکتور کرده است، این در حالی است که خودرو کوئیک R، به قیمت ۱۴۰ میلیون فاکتور شده است.

صدور دعوتنامه جدید برای کوئیک R مهر ۹۹ با قیمت ۱۴۰ میلیون تومان،  ساینا فولادی مهر ۹۹ باقیمت ۹۲.۹ میلیون تومان،  کوئیک دنده‌ایی مهر ۹۹ با قیمت ۱۲۹.۷ میلیون تومان ، ساینا آپشنال مهر ۹۹ خودرو تحویلی ساینا فولادی با قیمت ۹۲.۹ میلیون تومان،  ساینا S مهر ۹۹ خودرو تحویلی ساینا فولادی با قیمت ۹۲.۹ میلیون تومان، تیبا ۲ آپشنال شهریور ۹۹ خودروی تحویلی تیبا ۲ معمولی با قیمت ۷۷.۸ میلیون تومان است.

امید است با نظارت و پیگیری دستگاه‌های مربوطه این مشکل  خریداران محصولات سایپا حل شود و گروه خودروسازی سایپا با عمل به تعهد، دعوتنامه تعهدات تحویل مهر ۹۹ تغییر دهد و با قیمت های قبل صادر کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
سلام
سایپا دعوتنامه دوم 15 روزه حواله های مهر 99 را با قیمت مصوب مهرماه صادر نمیکند
من ساینا آپشنال مهر99 ثبتنام کردم
منتظر دعوتنامه دوم هستم جهت پرداخت اما سایپا دعوتنامه صادر نمیکند
با سلام‌
لطفا اگر میتونید اطلاع رسانی کنید سایپا دعوت نامه های مهر ماه رو با قیمت سه ماهه دوم صادر کرده اما دعوت نامه های آبان ماه رو با قیمت سه ماهه سوم این تبعیض چه معنایی داره . تو این گرونی از کجا بیاریم این همه پول بدیم لطفا صدای ما رو به گوش مسئولین برسونید شاید و فقط شاید فکری به حال ما کنند تنها امید ما شما رسانه ها هستید
باسلام من برای سایناs ثبت نام وبرنده شده ام ولی باکمال تعجب برایم حواله سایناEX باقیمت جدید صادرشده لطف وزارت مربوطه رسیدگی وجواب گو باشد باتشکر.انصار
باسلام خدمت مدیر عامل شرکت سایپا من سایناsثبت نام کردم الان که رفتم برا تکمیل وجه ساینا معمولی گفتن بهتون میدیم با قیمت 93میلیون خدا راخوش میاد لطفا رسیدگی کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار