بازدید 6850

تاکید ارمنستان بر نقش روسیه در حل بحران در قره باغ

دبیر شورای امنیت ارمنستان در رایزنی با همتای روس خود بر نقش مهم روسیه در رفع تنش با جمهوری آذربایجان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶ 26 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، دبیر شورای امنیت ارمنستان روز دوشنبه از نقش مهم روسیه در حل تنش با جمهوری آذربایجان در ماجرای قره‌باغ خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت ارمنستان پس از مکالمه تلفنی با «نیکولای پاتروشف» همتای روس خود گفت که نقش روسیه در حل‌وفصل تنش قره باغ «بسیار مهم» است.

شورای امنیت ارمنستان در این خصوص اعلام کرد که در گفت‌وگوی گریگوریان با پاتروشف، گریگوریان با اشاره به وضعیت «آرتساخ» و دخالت بی‌ثبات کننده ترکیه، نقش روسیه در حل تنش با جمهوری آذربایجان را بسیار مهم ارزیابی کرد. نیکلای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه نیز در این رایزنی بر لزوم حل مسالمت آمیز و دیپلماتیک این درگیری تاکید کرد.

وزارت دفاع ارمنستان صبح روز دوشنبه مدعی نقض آتش‌بس از سوی باکو و آتش توپخانه علیه مواضع خود قره باغ شد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان نیز اعلام کرد که نیرو‌های مسلح ارمنستان با وجود توافق جدید آتش‌بس، شهرک‌های منطقه «ترتر» نزدیک خط تماس در منطقه قره‌باغ کوهستانی را گلوله‌باران کردند.

«الهام علی اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه با اشاره به سومین توافق آتش‌بس میان باکو و ایروان در خصوص منطقه مورد مناقشه قره‌باغ گفت، کشورش از توقف درگیری‌ها چندان راضی نیست. علی اف در خصوص آتش‌بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان گفت: «توقف درگیری قره باغ موجب رضایت همه به جز باکو است».

این مقام ارشد جمهوری آذربایجان ضمن ابراز ناراحتی از آنچه که تصرف قلمرو جمهوری آذربایجان توسط ارمنستان توصیف کرد، گفت: «اگر ارمنستان قلمرو (جمهوری) آذربایجان را ترک نکند، باکو همچنان به پیش‌روی (به جنگ با ایروان) ادامه خواهد داد».
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر