بازدید 11181
۳

ناسا اطلاعات جدیدی درباره «ماه» خواهد داد

ناسا روز دوشنبه ۲۶ اکتبر ساعت ۱۲ ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۱۹:۳۰به وقت تهران) طی یک تله کنفرانس رسانه‌ای که از سایتش به صورت زنده پخش خواهد شد، کشف هیجان انگیز جدیدی درباره ماه که توسط رصدخانه استراتوسفری اخترشناسی فروسرخ انجام شده را اعلام خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۱۰۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 24 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از ناسا، این کشف جدید به تلاش ناسا برای یادگیری بهتر درباره ماه و اکتشافات عمیق فضا کمک می‌کند.

همچنین ناسا طی برنامه فضایی آرتمیس قصد دارد اولین زن و یک مرد را در سال ۲۰۲۴ به سطح ماه بفرستد. برنامهٔ آرتمیس (Artemis Program) یک برنامهٔ فضایی با هدف فرستادن انسان‌ها (نخستین زن) به قطب جنوب ماه در سال ۲۰۲۴ است. این پروژه به‌وسیله ناسا و شرکت‌های صنایع هوافضایی تجاری آمریکایی با همکاری آژانس فضایی اروپا، آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن، آژانس فضایی کانادا و آژانس فضایی استرالیا در حال اجراست. درک علم ماه همچنین به دانشمندان در درک بهتر تاریخ گسترده ساختار داخلی منظومه شمسی داخلی کمک خواهد کرد.

اعضای رسانه‌های خبری برای دریافت اطلاعات برای شرکت در این تله کنفرانس تا ساعت ۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی روز دوشنبه، ۲۶ اکتبر باید به این آدرس (felicia.chou@nasa.gov) پیام دهند.

رصدخانه استراتوسفری اخترشناسی فروسرخ مشهور به سوفیا یک رصدخانه هوایی است. این رصدخانه مشترکاً متعلق به مرکز هوافضای آلمان و ناسا است و بر روی یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ مدل اس پی سوار است و مجهز به یک منعکس‌کنندهٔ دو و نیم متری است که برای رصد آسمان در طیف ۱ تا ۶۵۵ میکرومتر طراحی شده است. سوفیا با پرواز بالاتر از ۹۹ درصد بخار آب جو می‌تواند فضا را در طول موج‌های مادون قرمز مشاهده کند و پدیده‌هایی را که با نور مرئی قابل مشاهده نیستند نیز تشخیص دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
بدیم مسئولین ما کره ماه را هم مدیریت کنند
خودمون میدانیم ، در ماه فرا زمینی ها پایگاه فضایی در قسمت تاریک ماه دارند
عظمت باز یافته, زرشک.... دیگه عاشق شدن ناز کشیدن فایده نداره نداره, دیگه دنبال آهو دویدن فایده نداره,
چهل تا آژانس می خوان زیر بغل ناسای مفلوک بگیرن تا یک قدم راه بره و بگه هنوز هستم, یاد دهه های ۶۰ و ۷۰ افتاده. سازمان سیا شون رو که ایران و چین و روسیه تروکوندن, مایکروسافت هم سال هاست دیگه دنیا منتظر معجزه ازش ندارن, اتم هم که دیگه کره شمالی پیزوری بهترش رو داره, غذای مک دونالد و نوشابه های کوکا هم دیگه اون طعم و گاز قدیم رو نداره, امریکا امروز فقط چرندیات ترامپ رو داره و بس. اعلان جهانی این آگهی خود گویا و تابلوهه که میخواد همه دنیا رو هم خبردار کنه وبگه شق القمر داره میکنه امریکا بلوف است و بس تابناک عاقل باش
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر