بازدید 39288
۱

کشف ۶۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در هرمزگان

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با تلاش ماموران انتظامی استان ۶۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان پارسیان کشف شد.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 08 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، سردار غلامرضا جعفری شامگاه چهارشنبه در تشریح این خبر به رسانه ها اظهار داشت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان پارسیان به دنبال وصول خبری مبنی بر وجود تعدادی ماینر ارز دیجیتال در خانه باغی در روستای به ده موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی افزود : مأموران با هماهنگی مقام قضایی و با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از منزل تعداد۶۴ عدد ماینر قاچاق کشف کردند.

سردار جعفری ارزش ریالی محموله کشف شده را ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: در این رابطه یک نفرمتهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی و افزایش بیکاری خواهد شد و پلیس با همه توان و برابر قانون با متخلفان برخورد می کند.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آن در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است.

شهرستان پارسیان در ۴۰۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۱
هیچی دیگه ماینرا رو ببرید واسه خودتون ،شروع به استخراج کنید برای ملتم آسمون ریسمون ببافید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل