بازدید 52444
۳

کشف سه راس آهو در یک منزل در اهواز

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از کشف سه راس آهو در یک منزل در اهواز و تحویل به اداره‌کل حفاظت محیط زیست خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ 23 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، سیدعادل مولا اظهار کرد: به دنبال تماس یکی از شهروندان اهوازی، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز از یک منزل سه راس آهو شامل دو راس ماده و یک راس نر تحویل گرفتند.

 وی افزود: برای تعیین تکلیف با توجه به شرایط دست‌آموز بودن این آهوان که توان بازگشت به طبیعت را نداشتند و همچنین مشخص شدن زیستگاه این آهوان، کار نمونه‌برداری ژنتیک، خون، بافت و سرگین آن‌ها در حال بررسی است.

مولا گفت: خوشبختانه درخت ژنتیک گونه آهوی میشداغ تهیه شده و کد ژنتیک این گونه هم‌اکنون در این اداره‌کل موجود است و در صورت مطابقت این گونه، بعد از انجام کارهای ویژه و توان بازگشت به طبیعت، توسط اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان به طبیعت بازگردانده خواهد شد.

وی بیان کرد: این آهوان هم‌اکنون در سلامت کامل به سر می‌برند و برای بازگشت به طبیعت باید حداقل دو ماه دور از انسان و در شرایط طبیعی نگهداری شوند تا توان بازگشت و خلق و خوی وحشی خود را باز یابند.

معاون محیط طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: احتمال اینکه این آهوان باردار باشند، زیاد است و اگر نسلی از آن‌ها ایجاد شود با شیوه نگهداری، دوباره خلق و خوی طبیعی و وحشی خود را حفظ خواهند کرد.

وی ادامه داد: برای شناسایی ژنتیک، کارشناسان اداره‌کل با اساتید دانشگاه چمران در تماس هستند و حتی تماس کارشناسی با محققان خارجی برای شناسایی ژنتیک و زیستگاه طبیعی این آهوان در حال انجام است. دلیل تلاش برای مشخص شدن ژنتیک، جلوگیری از اختلال ژنتیک آهوان با سایر گونه‌های موجود در منطقه است.

مولا با قدردانی از فعالان و دوستداران طبیعت گفت: امروز شاهد این هستیم که افرادی داوطلبانه گونه‌های حیات وحش را که در اختیار دارند، برای بازگشت به طبیعت به اداره‌کل حفاظت محیط زیست تحویل می‌دهند؛ این امر باید گسترش یابد زیرا جایگاه حیات وحش در طبیعت است.

وی افزود: وضعیت جسمانی این آهوان خوب است و در شرایط قرنطینه در یکی از زیستگاه‌های طبیعی نگهداری می‌شوند.

 

منبع: ایسنا
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
یاد اون خر های مرحوم افتادم
اگه نمیرن
نگهداری توسط صاحبشان خیلی بهتر انجام میشه شاید گله درست میشد. بردید شان که از گرسنگی و تشنگی تلف شوند.؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی