بازدید 10917
۱
معاون علمی رییس جمهور خبر داد:

کاهش مهاجرت نخبگان/بازگشت ۱۸۰۰ نخبه به کشور

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از سیر کاهشی مهاجرت نخبگان در سال‌های اخیر خبر داد وافزود: طی این سال‌ها برنامه‌های جدی برای برگرداندن نخبگان به کشور داشتیم که بسیار موفق بوده است.
کد خبر: ۱۰۰۳۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۵ 19 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز (۲۹ شهریور) در حاشیه جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تعداد مهاجرت نخبگان کشور نسبت به نرم‌های بین المللی عدد بزرگی نیست، گفت: برخلاف بسیاری نقل و حدیث‌ها آمار‌های به دست آمده نشان می‌دهد که مهاجرت نخبگان کشور نسبت به نرم‌های بین المللی اعداد بزرگ و بالایی نیست.

وی افزود: رصدخانه مهاجرت ایران آمار مهاجرت نخبگان را حتی به تفکیک کشور‌هایی که این بچه‌ها مهاجرت می‌کنند دارد و آمار بالایی در این زمینه نسبت به نرم‌های بین المللی نداریم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به کاهش سیر کاهشی مهاجرت نخبگان در سال‌های اخیر گفت: طی این مدت برنامه‌های جدی برای برگرداندن نخبگان به کشور داشته ایم که تا حد زیادی موفق بوده است.

ستاری تصریح کرد: طی چند سال اخیر موفق شده ایم بیش از ۱۸۰۰ نخبه را از ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا به کشور برگردانیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه چرخش نخبگان باید وجود داشته باشد، گفت: اینکه نخبگان باید برای تحصیل به دانشگاه‌های برتر بروند مشکلی نیست، اما باید امکاناتی فراهم کنیم تا پس از تحصیل دوباره آن‌ها به کشور برگردند و این چرخه تکرار شود.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر تعداد دانشجویان بین المللی ما کاهش قابل توجه داشته و متناسب با تعداد دانشجویان کل کشور نیست.

ستاری خاطرنشان کرد: باید تشویق کنیم که چرخه نخبگان اتفاق بیفتد و دانشجویان بتوانند در دانشگاه‌های بین المللی و برتر دنیا تحصیل کرده و دوباره به کشور برگردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۱
انتشار یافته: ۱
کاهشی نشده.بخاطر کرونا نه پروازی هست و نه به پرونده های مهاجرت تو این چند ماه رسیدگی شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل