بازدید 29023
۲
کار بزرگ ملکه تنیس ایران در رویارویی با غول تنیس جهان؛

ارغوان رضایی قهرمان جایزه بزرگ مادرید شد

نماينده ايراني الاصل فرانسه كه دو بار در سال‌هاي 2001 و 2005 به عنوان بازيكن تيم ملي ايران، در مسابقات اسلامي زنان مدال طلا كسب كرد این بار در اوج، در فینالی که عصر یکشنبه در ورزشگاه سلطنتي مادريد برگزار شد در ست اول برابر ويليامز كار خود را مقتدرانه آغاز كرد و در ست اول به پيروزي 6 بر 2 رسید تا نشان دهد آمده است از توانمندی‏هایش برابر تمامی گمانه زنی‏ها دفاع کند و حریف سیه چرده‏اش راهی جز به زانو درآمدن ندارد.
کد خبر: ۹۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۲۱:۳۸ 14 May 2010
ارغوان رضایی تنیسور فرانسوی ایرانی الاصل پس از آنکه شکست دادن یلنا یانکوویچ تنیسور برجسته و صاحب نام صرب به مرحله نیمه نهایی مسابقات تنیس مادرید راه یافت، برابر حریف اهل چکش نیز به برتری رسید و در فینال بانوان جایزه بزرگ دو میلیون و 800 هزار یورویی مادرید حریف ونوس ویلیامز غول آمریکایی تنیس بانوان جهان شد که ماموریت غیرممکنی را برایش به همراه آورد و این پرسش را طرح ساخت که آیا رضایی در سومین رویارویی‏اش با این ستاره مطرح تنیس جهان، می‏تواند دومین پیروزی‏ اش را ثبت برساند و در حدود ده پله صعود را در رده بندی تنیس بانوان جهان داشته باشد؟ او به این پرسش به شکل عملی پاسخ مثبت داد و چهره شماره یک این رویداد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ ارغوان رضایی نفر که با دو پله سقوط در رده بیست و چهارم تنیس بانوان جهان قرار دارد، در رقابت‏های تنیس مادرید حضور خیره کننده ای از خود به نمایش گذاشت و موفق شد پس از پیروزی بر هنین و پتکوویچ، یانکوویچ نفر چهارم تنیس بانوان جهان و پای ثابت مرحله نیمه نهایی گرانداسلم‏ها را پشت سر بگذارد ولی این نقطه توقفش محسوب نمی‏شد و او تا بالابردن جام قهرمانی یک نفس پیش رفت و به خوبی نشان داد عنوان ملکه تنیس ایران برای این ایرانی تبار کاملاً درخور و شایسته است.

این تنیسور ایرانی تبار در دور اول جاستین هنین مطرح بلژیکی را در سه ست با نتایج شش بر صفر، پنج بر هفت و شش بر چهار از پیش رو برداشت و در دور دوم آندرا پتکوویچ آلمانی را در دو ست پیاپی با نتایج سه بر شش و شش بر هفت شکست داد تا در دور سوم حریفی بزرگ همچون یلنا یانکوویچ ستاره مطرح تنیس بانوان را پیش رو داشته باشد اما او در یک بازی حساب شده و در میان ناباوری کارشناسان، یک بار دیگر شگفتی ساز شد.



رضایی 23 ساله که از سوی پاتريك مراد اوغلو و پدرش هدايت می‏شد، روز جمعه در دو ست پیاپی و با نتایج هفت بر پنج و شش بر چهار رقیب صرب خود شکست داد تا برای رسیدن به فینال مسیری ساده تر را پیش رو داشته باشد و روز شنبه با لوسی سافارووای از جمهوری چک که رتبه سی ام جهان را در اختیار دارد روبرو شود؛ حریفی که چندان سنگین به نظر نمی‏رسید و تحلیل‏های فنی حکایت از آن داشت که در صورت عدم تحلیل رفتن و آسیب دیدگی ارغوان رضایی در دیدار سنگینی که مقابل یانکوویچ داشته، دختر تنیس ایران برابر حریفش شانس فوق العاده بالایی برای کسب برتری و حضور در فینال رقابت‏های مادرید خواهد داشت.

یکی از دیدار نیمه نهایی شنبه 25 اردیبهشت، میان ارغوان رضایی و لوسی سافارووا برگزار شد که ارغوان رضایی آمادگی خوبی از خود به نمایش گذاشت و موفق شد پس از برتری در دور نخست با نتیجه 6 بر یک، حریفش را وادار به انصراف در ست دوم نماید و تنها یک پیروزی تا جایزه قهرمانی 620/000 یورویی این مسابقه و همچنین 1000 امتیازی که قهرمان این رویداد به امتیازاتش افزوده می‏شود، فاصله داشته باشد؛ پیروزی ای که بعید بود و به نظر می‏رسید باید به همین میزان درخشش رضایی قانع بود، چرا که حریفش کسی جز ونوس ویلیامز نفر دوم تنیس جهان نبود.

رضایی پیش از این دو بار برابر نفر دوم تنیس جهان قرار گرفته بود که سهم هر دو بازیکن از این رویارویی یک پیروزی بود که این تنیسور ایرانی الاصل پیروزی‏اش را در سال 2007 در زمین‏های استانبول و در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۲بر صفر (۴-۶و۴-۶) بر این حریف قدرتمند رقم زده بود اما هیچ کس با شانس 50 - 50 دو حریف در فینال مادرید کاری نداشت و بسیاری از کارشناسان، پیروزی ارغوان را در ترکیه یک اتفاق غیرقابل تکرار می‏دانستند و ارغوان رضایی که با 165 سانتیمتری نسبت به ونوس ویلیامز 185 امتیازی از اندام به مراتب کوچک تری برخوردار بود را از هر نظر بازنده می‏دانستند اما اراوان (نامی که فرانسوی‏ها صدایش می‏کنند) قامت حریفی بزرگ برای همه مدعیان تنیس بانوان از خود به نمایش گذاشت.

نماينده ايراني الاصل فرانسه كه دو بار در سال‌هاي 2001 و 2005 به عنوان بازيكن تيم ملي ايران، در مسابقات اسلامي زنان مدال طلا كسب كرد این بار در اوج، در فینالی که عصر یکشنبه در ورزشگاه سلطنتي مادريد برگزار شد در ست اول برابر ويليامز كار خود را مقتدرانه آغاز كرد و در ست اول به پيروزي 6 بر 2 رسید تا نشان دهد آمده است از توانمندی‏هایش برابر تمامی گمانه زنی‏ها دفاع کند و ثابت کرد حریف سیه چرده‏اش راهی جز به زانو درآمدن ندارد و باید برای حریف دارای پشتکار مثال زدنی‏اش به عنوان پیروز روز آخر این رویداد کف بزند.

او که یک بار دیگر به عنوان نماینده ایرانیان سراسر جهان به میدان رفته بود، در ست دوم برای تمام کردن کار به میدان رفت و پس از آنکه دو امتیاز عقب افتاده اش را با راهکار ارائه شده توسط مربی اش جبران کرد، توانست از اسارت ضربات سنگین غول تنیس آمریکا درآید و در ست دوم پا به پای حریفش تا امتیاز پنج پیش برود و پس از آن برای تبدیل امتیاز 4 خود به 5 بيش از 20 دقيقه با قهرمان سه دوره المپیک کلنجار رفت و با خسته كردنش، این امتیاز طلایی را گرفت تا پس از آن ویلیامز صاحب یک امتیاز شود و ارغوان با کسب دو امتیاز دیگر در سرویس‏های سنگینی که تبادل می‏شد، دومین ست را از آن خود کند و در مجموع با نتايج 6 بر 2 و 7 بر 5 شکست را به حریف سی ساله اش تحمیل کند.


اشک شادی ارغوان پس از قهرمانی در مادرید

رضايي در پايان اين مسابقه در حالي كه نمي توانست جلوي اشك هايش را بگيرد، از حريف سرشناسش تقدير كرده و او را الگوي خود اعلام كرد و البته به همین میزان ایرانیان سراسر جهان که همواره این قهرمان به آنها و اصالتش فخر فروخته نیز با این موفقیت بزرگ که او را به جمع ده تنیسور برتر جهان بیش از هر زمان نزدیک کرد، را شاد کرد که از این حیث جا دارد به وی و خانواده و پدرش که همواره حامی و همراه این تنیسور جوان و خوش آتیه بوده‏اند، تبریک گفت.

پس از این رویداد و در آخرين رنكينگ اعلام شده از سوي فدراسيون جهاني از 15 آوريل تا 15 مي، ارغوان رضايي با 3095 امتياز از رده 24 به مكان 16 رده بندی تنیس جهان صعود كرد تا کمترین فاصله را نسبت به سال‏های اخیر برای قرار گرفتن در جمع در تنیس باز برتر جهان را داشته باشد.

در اين رده بندي سره‌نا ويليامز آمريكايي با 8475 امتياز همچنان صدرنشين است و ونوس ويليامز كه در فينال مسابقات مادريد مغلوب رضايي شد با 6386 امتياز رده دوم را در اختيار دارد و همچنین رده سوم از آن كارولينا ووزنياكي از دانمارك است كه 5630 امتياز دارد. رده چهارم تا رده دهم اين رده بندي را يلنا يانكوويچ از صربستان، النا دومنتيوا از روسيه، سوتلانا كوزنتسووا از روسيه، سامانتا استوس از استراليا، اگنسكا رادونسكا از لهستان، دينارا سافينا از روسيه ماريا شاراپوآ از روسیه و كيم كيلسترز از بلژيك به خود اختصاص داده اند.


نادال بالاخره از سد فدرر گذشت
در بخش مردان نیز راجر فدرر از سوئیس و رافائل نادال از اسپانیا به فینال این مسابقات رسیدند که در نهایت نادال موفق شد با برتری در خانه خود، حضور متفاوتی نسبت به رویدادهای پیشین رد مقابل نفر اول تنیس جهان داشته باشد.

پس از آنکه فدرر دیوید فرر از اسپانیا را دو بر یک (3-6و 3-6و 5-7) از پیش رو برداشت و نادال هموطن خودش را با نتیجه دو بر یک (6-2و 6-2و 4-6) شکست داد و به فینال راه یافتند تا خاطره تلخ آخرین بازی این دو تنیس باز مطرح و معروف به سال 2009 در فینال در همین مسابقات مادرید بوده است که فدرر موفق شده بود با نتیجه دو بر صفر (4-6و 4-6) نادال را شکست دهد، برای نفر سوم تنیس جهان یادآور شود اما این بار شرایط متفاوت بود.


در دیدار فینال، رافائل نادال در 2ست متوالي با نتيجه 2 بر صفر بر نفر اول دنياي تنيس جهان راجر فدرر سويسي غلبه كرد تا در كشورش عنوان قهرماني را به خود اختصاص دهد و با اين قهرماني با روحيه‌اي مضاعف در مسابقات رولندگاروس كه هفته آينده در فرانسه برگزار مي‌شود، حضور خواهد يافت. این دو بازیکن تاکنون بیست بار رودروی هم قرار گرفته اند که سهم نادال 41 پیروزی و سهم فدرر هفت پیروزی بوده است. نفر اول مسابقات بخش مردان 585/000 یورو دریافت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
دختر تنیس ایران!!!!!!!!

چرا قبلا دختر تنیس ایران نبود؟
حالا با حجاب بوده یا بی حجاب..مسئله مهم این موضوعه قهرمانی مهم نیست برادر
حقا که راسیست وفاشیست هستید والا لغت سیه چرده را به این رنگین پوست یا شکلاتی نمیگفتید، ضمنا فراموش نکنیدکه ونوس ویلیام 43 جام برده وشماره یک جهان بودهو نیز 18 دوبلو یک جام فدرال، او یک گراند شلم در استرا ویکی در فرانسهو 5 تا درویمبلدون ودوتا در یو اس اوپن بردهودر دوبل استرالیا 4 وفرانسه یک ولندن 4 تا وآمریکا دو تاو ده سالی است که او وخواهرش بر تنیس جهان فرمانروایی میکنند، اما او امروز 30 ساله است و نم نم باید باز نشست شودف وارغوان رضایی در بیست سه سالگی اولین تیتر بزرگ را برده که گراند شلم هم نیست
دمتون گرم. کار خوبی کردید. یک مشت متحجر پیغانم گذاشتن که بده و چرا خبرش رو کار کردید و حمایتش می کنید. اولاً اون تو ایران بازی نکرده. فرانسوی هم هست و فقط ایرانی تبار. همین که اسم ایران رو همه جا میاره و در این شرایط که ایرانی ها رو تو خارج اذیت میکننن، تو افتخاراتش از ایران یاد میکنه، جای تتجلیل داره.

دوماً اون می تونه بگه فقط فرانسوی ام و اصلاً اسم ایران رو نیاره اما اسم ایران رو هم میاره و یک چهره موفق جهان به اسم ایران هم شناخته میشه. در این شراط که تمام رسانه های دنیا دنابل این هستن بگن ایرانی ها تروریست هستند، میدونید این چه کار بزرگیه؟! اون با همون دامن کوتاهش کاری کرده اندازه یک سرباز، یک سفیر و یک انقلابی. کاش ببعضی ها تا نوک بی نیشون رو نمیدیدن. من بازی رو دیدم و دیدم دنیا براش چگون کف میزد. بهش افتخار میکنم و وقتی برد بغض گلوم رو گرفت. برای ایرانی در هر جای دنیا که هر موفقیتی به دست میاره ارزش قائل شیم.
به شما چه ارتباطی داره موفقیت این دختر فرانسوی ایرانی الاصل .شما که همه را دارید فراری می دید اوناییم که خارج از کشور موفقیتی کسب میکنند نتیجه زحمات خودشون هست فوری می خوایید بهره برداری کنید به نفع خودتون
ملکه تنیس ایران؟ مزاح می فرمایید؟ اگر در ایران بود مگر اجازه داشت تنیس بازی کند؟
ایشون طرفدار رئس جمکهور احمدی نژاد بوده و اگر بد هم هست، پس چرا رئیس جمهور به رسمیت شناخته اونو و راکت تنیسش رو هدیه گرفته و جزو حامی های خارجی اش همین ارغوان خانم بوده؟ پس مشکلی نیست! لطفاً سکوت کنید با این کارهای دو پهلوتون.
ایشان چگونه می تواند نماینده ایران باشد در حالی که با بدن نیمه عریان خود باعث شرمساری هر ایرانی و مسلمانی می شود؟ لطف کنید تصویرش را نشان دهید تا همه چیز روشن شود.
زنننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
ننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
ننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننن
ننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننننده باد ارغوان رضایی وایرانی
واه شوخي ميكنيد ! طرح عفاف و حجاب كه ميگن همينه ؟
ديديد شما هم دوست داريد!!! اي شيطونا !!!
ایران بود الان زن خانه دار بود
این خانم تنیس باز در فیلم تبلیغاتی آقای احمدی نژاد هم حضور داشت اما با ظاهری دیگر .
Rezai $780580 be onvane jayeze daryaft kard
jameh 31 va 7 mishavad 40, pas sahihe an 13 ast na 31 yahni nedal13 bar federer ra bordeh
ستاره مطرح نه مسطح
ستاره مسطح یعنی چی تابناک؟
مهم اینه که قلب آدم پاک باشه . همینکه ریس جمهور طرفدارشه کافی است . همین کارها را با هدیه تهرانی هم کردید . ما چکار داریم به لباس مردم یا روابط خصوصی و ...
یه کم مطالعه کنید تا وقتی آقای مشایی در مورد دوستی با مردم اسراییل سخن میگه بی جهت احساساتی نشید.
باید از دختری که داره با تمام وجود بعنوان نماینده ایران در برابر چشم میلیونها نفر عرق میریزه بعنوان سرباز راستین ایران حمایت کنیم .آفرین به ریس جمهور و معاون هوشیارش که به حمایت از استعدادهای ناب میپردازند
من این پیروزی رو به ملت عزیز فرانسه تبریک میگم. ( نون به نرخ روز خورها ) 
ای بابا ما که نفهمیدیم ، یه روز به بی حجابی گیر می دین ، یه روز از بی حجابا تقدیر می کنین .
به نظر من باید حجاب آزاد باشه ، هر چقدر که محدودیت ایجاد کنید کسی که  حجاب رو قبول نداشته باشه ، به زور نمیشه باحجابش کرد.
یکی به من بگه یه تیکه رو سری که موها از پشت و جلو بیرونه این شد حجاب ؟
خاک بر سر بی شهور متحجرتون
اين هم يه رضائي موفق ديگر اين بار در ميدان جهاني تنيس . درود بر ارغوان رضائي اين دختر غرور افرين ايراني.
یکی با پول یه کشور دیگه، با استفاده از امکانات و آزادی های یک کشور دیگه، و با تلاش خودش رشد کرده و موفق شده، به شما چه ربطی داره؟!
ارغوان دوست داريم
چند سال پیش با پدرش اومد کرج که اونجا تمرین وزندگی کنه حتی تلویزیون هم باهاش مصاحبه کردمعلوم نشد چی شد که در رفت.
این که یک دختر غربی است حالا...
افسوس و صد افسوس كه اين شير زن ايراني بايد با پرچم فرانسه قهرمان مسابقات مادريد شود.
یاد خاطره ای افتادم. چند روز پیش رفتم زمین تنیس ازادی در زمین تنیس با دخترم که 12 سالشه بازی کنم که اجازه داده نشد. گفتند باید اول کپی شناسنامه ببری حراست و بعد از گرفتن مجوز، جلسه بعدی بری تو زمین. فکر کنم بشه امیدوار بود با این وضعیت دخترم هم جای ارغوان رضائی را در آینده نزدیک بگیره.
نمیدونم بلندی یا کوتاهی لباس چطور میتونه یک ملت رو شرمسار کنه
یادتونه تو انتخابات از احمدی نژاد حمایت کرد ؟
به رنگ ارغوان ن ن ن ن ن
حالا چند سال دیگه هم صدای قهرمانی دختران کاراته کای ایرانی بلند می شه، صبر کنید....
مهم اینه که توی ایران، زنان و دخترن هرچقدر هم که تلاش کنند و پله های موفقیت را سریعتر از مردان و باکیفیت تر از انها هم طی کنند، چون «زن» هستند، باید همیشه در پستوها باشند وگرنه آقایون یه طوریشون می شه...
این دوستی که این قدر شور زده و گفته:"ایشان چگونه می تواند نماینده ایران باشد در حالی که با بدن نیمه عریان خود باعث شرمساری هر ایرانی و مسلمانی می شود؟ لطف کنید تصویرش را نشان دهید تا همه چیز روشن شود."معلومه تو باغ نیست.تازه مگه خوش نمی گه "نیمه عریان" بوده پس چطور انتظار داره "همه چیز روشن"شود؟ادم نباید حرص بزنه.
زنـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــده بـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاد ایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرانم که ایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرانم آرزوســــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــت
چون در انتخابات رياست جمهوري از احمدي نژاد حمايت كرد حتما اسمش را آورديد ديگه و گرنه هزاران دختر و پسر ايراني براي ايران افتخار افريني مي كنند ولي هيچ گاه اسمشان برده نمي شود
من این بازی را دیدم واقعاً کولاک کرد .تاکورد شود چشم آنکه نتواند دید
زنده بادددددددد !
من به ارغوان افتخار ميكنم.دختر ايراني به ارغوان ميگن نه به....
اي ول خانم رضايي.... قدرشو ندونستن رفت......
طفلک چقدر ایران بهش خوش گذشته که سر از فرانسه دراورده.
هركسي كو دور ماند از اصل خويش
باز جويد روزگار وصل خويش

حتي مردان موفق در امريكا مانند روئساي جمهور نيز با انكه نسل ها در امريكا بوده اند اما هنوز به ريشه هاي اصل و نسب خود اشاره دارند. مانند بيل كلينتون كه ايرلندي اصل بود يا همين اوباما كه پدرش افريقائيست.
اونی که میگه با بدن نیمه عریان ... توکه خودت و لابد تو هفت تا ملحفه می پیجونی و لابد جوری یقت و می بندی که خون زورکی به مخت میرسه واسه این مملکت تا به حال چی کار کردی دقیانوسی؟
برد ارغوان رضایی رو به ملت غیور و شهید پرور فرانسه تبریک میگم.
حجاب شخصیه و به خودش ربط داره.اونایی هم که میگن بی حجاب بود ،خودشون که با حجابن الان دارن تو خونه باقالی پلو درست میکنن.
فکرتون خراااااابه.
هاشااااااا
زنده باد هرچی رضایی
سلام بر سرباز وطن ارغوان رضايي گل . ارغوان گلم همينكه توانستي با تلاش و عرق ريختن نام ايران و ايراني را در سرزمين ماتادورها برجسته كني دست و راكتت را مي بوسم . ما به تو به چشم يك دسته گل محمدي به رنگ ارغواني نگاه مي كنيم . اميدوارم در اين تلاشت موفق باشي . دعاي من و همه ايراني ها بدرقه راهت باشه . اين پيروزي را به مسئولان تبريك مي گم و اميدوارم ايشان تدابيري براي تكريم ايرانيان ساكن خارج از كشور بينديشند . همانطور كه گوش عزيزه گوشواره هم عزيزه پس اين پيروزي را به ملت بزرگ فرانسه هم تبريك مي گويم . شايد اگر ارغوان در ايران بود نمي توانست اينطور رشد كند پس دست شما هم درد نكند . يك هموطن
اگر بخاطر قهرمان شدنش و آوردن اسم ايران مشكلي از بابت دامن كوتاهش نيست ..
اجازه بديد دختراي ايراني هم همينجوري لباس بپوشن قول ميدم هرجا برن اولا مقام بيارن دوما همه جا اسم ايران رو ميارن سوما طرفدار سرسخت رئيس جمهور هم ميش !!
ارغوان رضائي مايه سربلندي ايران زمينه او را دريابيد . ارغوان دوستتداريم
20
20
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی